تعریف تیم کاری خوب و قوانین موفقیت آنها

به گزارش کهن پارس، راز و رمز داشتن تیم کاری پیروز با بهره وری بالا داشتن یک تیم کاری پیروز برای امرار معاش کردن بسیار مهم است و در این دنیای مدرن هم امری لازم و ضروری محسوب می گردد. امکان ندارد که یک گروه و یا تیم کاری؛ بدون داشتن نوآوری و ارزش های درونی و استقامت بالا بتوانند به

تعریف تیم کاری خوب و قوانین موفقیت آنها

راز و رمز داشتن تیم کاری پیروز با بهره وری بالا

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک ،داشتن یک تیم کاری پیروز برای امرار معاش کردن بسیار مهم است و در این دنیای مدرن هم امری لازم و ضروری محسوب می شود. امکان ندارد که یک گروه و یا تیم کاری؛ بدون داشتن نوآوری و ارزش های درونی و استقامت بالا بتوانند به پیروزیت برسند. استعداد هر فرد به تنهایی برای پیروزیت تیم کافی نیست. مهم تر از مهارت اطلاعات موضوعی و تجربه صنعتی، افرادی هستند که بتوانند قوانین تیم کاری را بشناسند و آن ها را اجرا نمایند.

تیم کاری خوب چیست؟

اگر یک تیم را رهبری می کنید و می خواهید اعضای تیم، کار خود را به شکل عالی ارائه دهند، چگونه باید برای آن ها شرح دهید که چه کار نمایند؟ سه مورد مهم که برای تیم کاری موثر مورد احتیاج است، چه چیزهایی هستند؟

اول از همه برای یک تیم کاری خوب کار نمایند، باید قادر باشند احتیاجهای تیم را بر احتیاجهای خودشان اولویت دهند. اعضای تیم باید نشان دهند که به یکدیگر وابسته هستند، به هم تکیه می نمایند اما به این معنا نیست که هر عضو تیم، کار خودش و احتیاجهایش را کنار بگذارد و مدام به فکر اهداف تیم باشد، بلکه باید تعادل را در این بین رعایت کند.

دوم این که همه افراد در تیم باید به اهداف واضح و یکسانی متعهد باشند. تیم های کاری خوب، زمان و انرژی خود را سر بحث کردن در خصوص اهداف یا ارتقا اهداف خودشان هدر نمی دهند.

سوم این که رهبران و مدیران باید روی توانایی های منحصر به فرد اعضای تیم از طرق مختلف تمرکز نمایند تا به اهداف کلی تیم دست پیدا نمایند. اعضای تیم باید برای استفاده 100 درصدی از استعداد خود با یک برنامه ریزی منظم کاملاً شجاعت داشته باشند تا بتوانند خودشان را بالا بکشند.

قوانین طلایی یک تیم کاری پیروز

از آن جایی که کارمندان طرز فکر عمومی یک تیم را می فهمند، ممکن است به ساختاری برای رفتارهای معین در گروه کاری احتیاج داشته باشند و چنانچه در این بخش از پیروزیت گفته ایم باید به یک روش یکسان، مهارت های تیم کاری را به نمایش بگذارند. مدیران و رهبران هم می توانند روی رفتارهای زیر تمرکز داشته باشند :

1. آموزش ارتباط موثر به کارکنان :

این که چگونه با یکدیگر ارتباط خوبی داشته باشند و از بیان کردن ایده هایشان نترسند. اعضای تیم باید تشویق شوند که ایده های خود را با احترام به یکدیگر بیان نمایند، شخصیت یکدیگر را بهتر بشناسند و به خوبی به حرف های هم گوش دهند.

2. سیستم های اثرگذار :

هر تیم باید روتین شخصی خودش را بسازد و به طور مداوم کوشش های خودش را با همکاران دیگران ترکیب کند تا بتواند هر کاری را به موقع به انتها برساند.

3. نمایندگی وظایف :

زمانی که تیم به اندازه کافی توانایی خود را در هر فرصتی به کار بیاندازد، رهبران تیم هم یاد می گیرند که چگونه بهترین وظایف را بین اعضای تیم تقسیم نمایند.

4. طوفان افکار :

به تیم خود یاد بدهید که اجازه دهند اعضا ایده های خودشان را بیان نمایند و فرقی ندارد که آن ها چقدر پوچ و توخالی است. در هر صورت باید در فضای احترام ان ها را بیان نمایند. خلاقیت و نوآوری زمانی شروع می شود که افراد از بیان و ترکیب ایده هایشان ترس نداشته باشند.

5. اعتماد داشتن :

همواره به تیم خود زمان دهید. تجربه های مثبت که پشت سر هم تکرار می شوند، باعث افزایش اعتماد آن ها به یکدیگر خواهد شد. زمانی که این ویژگی ها و مهارت های رفتاری در افراد افزایش پیدا کند، قطعاً مدیر گروه می تواند پیشرفت تاثیرگذاری را در آن ها مشاهده کند.

رهبر قدرتمند چگونه تیم خود را تشویق می نماید؟

برای این که به تیم خود یاری کنید تا بهتر عمل کند، باید اعتماد بین اعضا را ایجاد کنید و مهارت های تیم را درونی کنید و این کار را به وسیله سه ترفند زیر به انجام برسانید :

1. دلایل خود را معین کنید :

گاهی اوقات تیم ضعیف به دلیل کمبود اهداف اشتراک گذاری شده با شکست روبرو می شود. برای اصلاح این موضوع یک جلسه بگذارید و کاری کنید که تیم بتواند دلایل هدف عظیم در پروژه را بیان کند. زمانی که افراد مسئولیت کاری خود را بدانند و دلایل انجام کارشان را جویا شوند و با یکدیگر به توافق برسند که چرا کار گروهی اهمیت دارد، به طور طبیعی بهتر با یکدیگر کار می نمایند.

2. زمان بگذارید و کار گروهی را تنظیم کنید :

ارتقاء هر مهارت احتیاج به زمان دارد و باید کوشش خود را در طول زمان تکرار کنید. مهارت های کار تیمی اغلب به اندازه کافی تمرین می شود تا بتواند به یک عادت تبدیل شود و افراد بتوانند بدون فکر قبلی در شرایط استرس زا و بسیار حائز اهمیت هم آن ها را اجرا نمایند.

پس تمرین هایی را برای تیم کاری معین کنید که در آن افراد بتوانند توفان افکار، تقسیم وظایف و دیگر مهارت ها را تمرین نمایند. این تمرین ها را می توانید در ورکشاپ ها و جلسات به اندازه 10 دقیقه انجام دهید.

3. با یکدیگر استراحت کنید :

بین تمرین کار تیمی و انجام وظایف، یکی از عوامل مهم این است که شما لحظاتی را استراحت کنید. زمانی را برای اعضای تیم ایجاد کنید و بین آن ها وقفه بیندازید، با یکدیگر صحبت کنید، دونات بخورید یا پیاده روی کنید. حتی می توانید در همین فعالیت های غیر رسمی هم در خصوص کار خود صحبت کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 582

به "تعریف تیم کاری خوب و قوانین موفقیت آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعریف تیم کاری خوب و قوانین موفقیت آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید