تشخیص سریع پیشرفت سرطان با یاری MRI امکان پذیر شد

به گزارش کهن پارس، ثبت نام برای کارآزمایی روی فناوری نانوذرات تصویربرداری در حال اجرا است، نانوذراتی که قرار است برای تشخیص سریع بیماری سرطان با یاری MRI استفاده گردد.

تشخیص سریع پیشرفت سرطان با یاری MRI امکان پذیر شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، سهام شرکت ایمیجین بیوسیستمز (Imagion Biosystems) در حالی معامله می گردد که این شرکت اولین بیماران را برای مطالعه مرحله اول آزمون بالینی سرطان سینه ثبت نام نموده است تا فناوری MagSense برای درمان این بیماران استفاده گردد.

در این کارآزمایی بالینی قرار است 15 بیمار مورد مطالعه قرار گیرند و آزمایش فناوری نانوذرات MagSense IBX و توانایی آن به اسم یک عامل تصویربرداری در یاری به مرحله بندی سرطان پستان HER 2 مورد آنالیز قرار گیرد.

به طور کلی نقطه نهایی مطالعه تعیین ایمنی و تحمل عامل تصویربرداری MagSense و بعلاوه آنالیز اثربخشی نانوذرات برای تشخیص در محیط درون تنی است، در حالی که استاندارد های فعلی پزشکی معمولاً به بیوپسی یا برداشتن غدد لنفاوی به وسیله جراحی احتیاج دارند تا تعیین گردد که تومور به غدد لنفاوی رسیده یا نه، اما ایمیجین بیوسیستمز تأیید می نماید که فناوری آن ها قادر است تشخیص دهد که آیا تومور توسعه یافته است یا خیر.

باب پرولکس، رئیس اجرایی ایمیجین بیوسیستمز می گوید: این تیم خرسند است که اولین بیمار خود را ثبت نام نموده است؛ اگرچه جذب بیماران سرطانی تازه تشخیص داده شده در یک تحقیق تحقیقاتی می تواند چالش برانگیز باشد، اما ما و محققان اطمینان داریم که به هدف از پیش تعیین شده خود خواهیم رسید.

قرار است هر بیمار در این مطالعه تزریق ماده تصویربرداری نانوذرات MagSense را انجام دهد و به وسیله MRI مورد تصویربرداری قرار گیرد در حالی که نمونه ای از گره لنفاوی هم ارزیابی می گردد.

عوامل کنتراست دهنده، مواد شیمیایی هستند که می توانند تصاویر MRI را بهبود دهند و فرایند تشخیص را تسهیل نمایند. بیشتر عوامل کنتراست دهنده فعلی باعث ایجاد سایه هایی در مرز بافت می گردد و تا حدودی تمایز میان تومور خوش خیم و بد خیم را سخت می نمایند.

ایمیجین معتقد است که می توان از نانوذرات MagSense برای هدف گیری بافت های ویژه ای در بدن بیمار استفاده کرد و با این کار، ابزاری دقیق و غیرتهاجمی برای تشخیص بیماری سرطان به دست آورد. MagSense به اسم جایگزین مطمئن تری در نظر گرفته شده است چرا که از پرتو های یوهمه نماینده، ردیاب های رادیواکتیو یا میدان مغناطیسی قوی استفاده نمی نماید در نتیجه نانوذرات تنها محل موردنظر را مورد حمله قرار می دهند.

در صورتی که توموری وجود نداشته باشد، نانوذرات خیلی سریع به وسیله کبد از بدن دفع می شوند. سرطان پستان دومین عامل مرگ ومیر در زنان است که تقریبا 20 درصد از سرطان های پستان به اسم HER 2 مثبت شناسایی می شوند. به اعتقاد مسئولان شرکت ایمیجین، این نانوذرات می توانند جایگزین روش های بیوپسی و جراحی های غیرضروری شوند و به بهبود کیفیت زندگی بیمار یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 970

به "تشخیص سریع پیشرفت سرطان با یاری MRI امکان پذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص سریع پیشرفت سرطان با یاری MRI امکان پذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید