بهترین روغن ماساژ نوزاد در زمستان

به گزارش کهن پارس، ماساژ نوزادان و بچه ها برای آرامش و نرم شدن پوست آن ها بسیار مفید است اما باید با توجه به فصل و خشکی پوست کودک، مناسب ترین روغن را برای فرزندتان انتخاب کنید.

بهترین روغن ماساژ نوزاد در زمستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک ،همه ما شنیده ایم که ماساژ دادن کودک با روغن برای رشد او مفید است. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر نموده اید که این روغن ها چگونه به رشد او یاری می نمایند و مناسب ترین آن ها برای پوست حساس کودک شما چیست؟ بنابراین اگر این سوال در ذهن شما نیز ایجاد شده است، این قسمت از دست ندهید تا به اطلاعات مفید و مهمی دست یابید.

بهترین روغن ها برای ماساژ کودک کدامند؟

اگر چه روغن های بسیاری برای ماساژ پوست کودک وجود دارند اما روغن های خاص فصلی در تمام طول روز باعث احساس خوشحالی و آرامش کودک تان می گردد.

در تابستان کدام روغن برای ماساژ نوزاد مناسب است؟

1- روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین گزینه ها برای ماساژ کودک در فصل تابستان است زیرا بافت این روغن بسیار سبک بوده و به راحتی جذب پوست می گردد و همچنین دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری است بنابراین برای پوست بدن نوزاد انتخابی ایده آل است.

بهترین روغن نارگیلی که می توان از آن استفاده کرد؛ روغن نارگیل طبیعی می باشد. این روغن را ابتدا روی پوست بریزیدو درجهت رویش مو ماساژ دهید تا از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری گردد البته قبل از استفاده از روغنها آن را روی بازو کودک تست کنید اگر به آن حساسیت نداشته کل بدن کودک را چرب کنید.

2- روغن کنجد

بافت روغن کنجد بسیار سبک بوده و به کودک احساس آرامش می دهد. این بهترین روغن برای ماساژ کودک است که به داشتن استخوان هایی قوی نیز یاری خواهد نمود.

در زمستان کدام روغن برای ماساژ نوزاد مناسب است؟

1- روغن خردل

روغن خردل بهترین روغن برای ماساژ دادن پوست بدن کودک است البته باید توجه داشته باشید که این روغن را به طور مستقیم روی پوست او نمالید و حتما از یک روغن گیاهی حامل برای رقیق سازی استفاده کنید. با این کار می توانید بدون ترس از عوارض جانبی ، از مزایای روغن خردل استفاده کنید.

2- روغن بادام

از روغن بادام می توان در هر فصلی استفاده کرد زیرا سرشار از ویتامین E است. این روغن رایحه ای خوب دارد و پوست کودک را نرم و لطیف می نماید. توصیه می گردد برای ماساژ کودک خود تنها از روغن بادام خالص استفاده کنید.

روغن ماساژ مناسب بچه های که پوست حساس یا خشک دارند چیست؟

هر روغن گیاهی که غنی از روغن های اشباع نشده باشد بهترین مورد برای پوست کودک است. این روغن ها محتوای بالایی از اسید لینولئیک دارند که برای کودک شما عالی است. بعضی از روغن های گیاهی مناسب و حاوی این ویژگی عبارتند از:

1- روغن بابونه

روغن بابونه برای ماساژ بچه های که دارای پوست بسیار حساس هستند گزینه مناسبی است. ماساژ با این روغن برای بچه های که مشکل کولیک دارند مناسب بوده و به آن ها در داشتن خواب راحت یاری می نماید.

2- روغن درخت چای

علاوه بر روغن های طبیعی دیگر، این روغن به دلیل خاصیت ضد عفونی نمایندگی شناخته شده است. شما می توانید چند قطره از روغن درخت چای را با یک روغن حامل مخلوط نموده و از آن بر روی پوست کودک خود استفاده کنید.

3- روغن گل همواره بهار

روغن گل همواره بهار یکی از روغن های گیاهی است که اثر تسکین دهنده ای بر روی پوست کودک شما دارد. این روغن رایحه ای ملایم داشته و بینی کودک را تحریک نمی نماید.

توجه داشته باشید هر کدام از روغن هایی را که انتخاب می کنید، ابتدا یک تست پچ روی پوست کودک انجام دهید تا نحوه واکنش آن را مشاهده کنید. اگر طی 3 ساعت واکنشی مشاهده نکردید می توانید با خیال راحت از آن روغن استفاده کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 487

به "بهترین روغن ماساژ نوزاد در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روغن ماساژ نوزاد در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید