برای ایجاد اشتغال اجازه تولید و صادرات بدهید

به گزارش کهن پارس، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به تبعاتی بروز مشکل در حوزه واردات، گفت: کمبود مواد اولیه در کشور باعث فشار به بنگاه های تولیدی و محقق نشدن رونق تولید شده که بخشی از آن ناشی از مشکلاتی واردات در سال جاری است.

برای ایجاد اشتغال اجازه تولید و صادرات بدهید

ابوالفضل خاکی با اشاره به اینکه دولت در نظر دارد کشور را بدون اتکا به نفت اداره کند افزود: کار بسیار سختی را پیش رو داریم و در این جهت، تأمین نشدن نقدینگی موردنیاز برای واحدهای تولیدی، مسائل سنگین تری برای واردات و صادرات کشور ایجاد کرده که مانع از رونق تولید مورد انتظار شده است.

خاکی با اشاره به اینکه هنوز هم تصمیم سازان کشور می توانند برای برون رفت از شرایط موجود دست به کار شوند، گفت: پیشنهاد می شود ارز حاصل از صادرات تولیدی های بخش خصوصی را به خود واگذار تا بتوانند به صورت صد درصد از آن بهره برداری کنند. ضمن آنکه آمار آنها در بانک مرکزی ثبت خواهند شد، متعهد می شوند ارز خود را جهت تأمین مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید خود استفاده کنند بدین ترتیب هم صادرات رونق می گیرد و هم خطوط تولید فعال تر می شوند و هم مسائل در حوزه های مختلف نیز بسیار کمتر می شود.

او همچنین پیشنهاد داد: شرکت های دارای طرح های توسعه ای از پرداخت اقتصادیات تا 5 سال معاف شوند و کارفرمایان نیز باهدف حفظ اشتغال موجود و کاهش فشاری اقتصادی بر تولید، موقتاً از پرداخت بیمه سهم کارفرما معافیت بگیرند.

به عقیده خاکی، با این تدابیر رونق تولید در آینده ای نزدیک محقق خواهد شد.

رئیس اتاق قم در بخش دیگری از سخنان، در خصوص سیاست های تورمی گفت: اگر نگاه ما در شرایط تورمی به همه ابعاد جامعه باشد به نظر می رسد بیشترین اثرگذاری این شرایط از صاحبان پول و ثروت است که متأسفانه عوامل بازدارنده وجود ندارند.

او افزود: ضمن اینکه موضوع خانه های خالی، خرید سکه و دلار توسط اشخاصی که صرفاً به خاطر مال اندوزی و کسب ثروت در همه دوره ها وجود داشته اند کمبود قانون مؤثر نیز که بتواند شرایط مناسب برای آنها، که علاقه به سرمایه گذاری و دریافت درآمد دارند ایجاد کند احساس می شود.

او ادامه داد: دریافت اقتصادیات از درآمدهایی مثل خریدوفروش زمین، ساختمان، سکه، دلار و مهم ترین آنها بانک که بیشترین نقش ایجاد تورم را در کشور ایفا کرده است و همچنین دریافت اقتصادیات غیرموثر از تولیدکنندگان، بهتر است برای تشویق تولید شرایطی ایجاد شود که اکنون اقتصادیات را از درآمدهای غیر مؤثر دریافت کنند که بیشترین مشکل اقتصادی را در جامعه ایجاد می کند.

رئیس اتاق قم گفت: دولت کارخانه ها و شرکت ها را حمایت کند که هم ایجاد اشتغال و درآمد برای همه مردم دارند و هم تأثیرگذاری زیادی در اقتصاد سالم کشور ایفا می کنند

خاکی افزود: ازآنجایی که خریدهای غیر مؤثر در تولید ساختمان و همچنین سکه و دارایی هایی که در خانه ها محبوس شده اند و هیچ تأثیری به غیراز تورم در جامعه ندارند کمترین اقتصادیات را پرداخت می کنند و فشار پرداخت اقتصادیات را به تولید وارد می کنند.

به گفته او، با اتخاذ سیاست های درست اقتصادیاتی و بیمه ای، باید محیط را برای تولید، صادرات و اشتغال زایی مهیا کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 236

به "برای ایجاد اشتغال اجازه تولید و صادرات بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ایجاد اشتغال اجازه تولید و صادرات بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید