بازار میوه در مسیر کاهش قیمت ، قیمت زردآلو، گیلاس، توت فرنگی، موز و گوجه سبز را ببینید

به گزارش کهن پارس، مقایسه قیمت سال جاری نوبرانه ها با نرخ های سال گذشته نشان می دهد قیمت ها متعادل تر شده است.

بازار میوه در مسیر کاهش قیمت ، قیمت زردآلو، گیلاس، توت فرنگی، موز و گوجه سبز را ببینید

به گزارش خبرنگاران، با نزدیک شدن به سومین ماه سال بیشتر میوه های بهاره و تابستانه به میوه فروشی ها راه یافته اند و اگرچه هنوز شاهد قیمت های بسیار بالایی هستیم اما دست اندرکاران این بازار از حرکت قیمت ها به سمت تعادل و کاهش خبر می دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از کاهش سریع قیمت تمام نوبرانه ها و دیگر اقلام میوه، سبزی و صیفی در بازار اطلاع داد و علت آن را سال آور در فراوری میوه دانست.

به گفته اسدالله کارگر، نوبرانه ها یک هفته بعد از عرضه کاهش قیمت داشتند و بازار این میوه ها در حال حاضر مسئله ای از لحاظ اندازه عرضه و قیمت ندارد.

وی قیمت بالای سیب را با توجه به تنوع میوه های فصل، کم اهمیت دانست و قیمت 70هزار تومانی این میوه در مغازه ها را با توجه به نرخ 60هزار تومانی میدان اصلی، طبیعی ارزیابی کرد.

به گفته این مقام صنفی، قیمت 30هزار تومانی هر کیلو هندوانه نیز با عرضه انبوه کاهش یافته و امروز به زیر 10هزار تومان رسیده است و قیمت زردآلو و هلو و گیلاس نیز که در حال حاضر به شکل نوبرانه عرضه شده اند تا خاتمه هفته با عرضه انبوه متعادل می گردد.

این میوه ها در حال حاضر با قیمتی بین 150تا 180هزار تومان به فروش می رسند. مقایسه قیمت کنونی میوه های فصل بهار با قیمت این اقلام در سال گذشته، رقم های پایین تری را در بعضی اقلام نشان می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1480

به "بازار میوه در مسیر کاهش قیمت ، قیمت زردآلو، گیلاس، توت فرنگی، موز و گوجه سبز را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار میوه در مسیر کاهش قیمت ، قیمت زردآلو، گیلاس، توت فرنگی، موز و گوجه سبز را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید