افزایش162 درصدی صادرات کالاهای نفتی در 4 ماه نخست سال

به گزارش کهن پارس، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از افزایش 162 درصدی صادرات انواع کالاهای نفتی و رونق تخلیه و بارگیری کالای یخچالی در این بنادر اطلاع داد.

افزایش162 درصدی صادرات کالاهای نفتی در 4 ماه نخست سال

به گزارش گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران از راه و شهرسازی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی با ارائه گزارشی از عملکرد چهار ماه نخست بنادر مرکز و شرق استان هرمزگان اظهار کرد: در این مدت از مجموع تخلیه و بارگیری 674 هزار و 181 تن کالا، 90 هزار و 172 تن به صادرات کالای نفتی اختصاص یافته که آمارها رشد صعودی 162 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه عملیات تخلیه و بارگیری کانتینرهای حامل کالای یخچالی در این مدت بخش عظیمی از صادرات را به خود اختصاص داده، اضافه نمود: در چهار ماه نخست سال در مجموع 40 هزار 616 (TEU) کانتینر یخچالی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 98 درصدی در این بخش هستیم.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر عمده کالای صادرشده به وسیله کانتینرهای یخچالی را میوه، سبزیجات و فرآورده های لبنی بیان کرد که به وسیله بنادر شهید باهنر، جاسک و سیریک به کشورهای هدف صادر شده است.

محمدحسینی به میزان شناورهای پهلوگرفته در بنادر مرکز و شرق استان هرمزگان نیز از ابتدای امسال تا خاتمه تیرماه اشاره ای داشت و گفت: یک هزار و 756 فروند شناور در این مدت در این بنادر پهلو گرفتند که از این میزان 178 فروند از شناورها بالای هزار تن بوده است.

به گزارش خبرنگاران، اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بهره گیری از 2 بندر تجاری و مسافری در مرکز و پنج بندر تابعه در شرق استان، در حوزه های مسافری، تجارت و گردشگری دریایی فعالیت می نمایند.

4121/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 279

به "افزایش162 درصدی صادرات کالاهای نفتی در 4 ماه نخست سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش162 درصدی صادرات کالاهای نفتی در 4 ماه نخست سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید