آمریکا با حمله به سفارت خود به دنبال بهانه ای برای هدف قرار دادن حشدالشعبی است

به گزارش کهن پارس، سخنگوی گردان های سید الشهداء عراق در سخنانی تأکید کرد که سفارت ایالات متحده آمریکا از طریق مزدوران خود، حملات به این سفارتخانه را ترتیب می دهد.

آمریکا با حمله به سفارت خود به دنبال بهانه ای برای هدف قرار دادن حشدالشعبی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المعلومه، شیخ کاظم الفرطوسی سخنگوی گردان های سید الشهدا (ع) عراق از ایالات متحده آمریکا به عنوان عامل اصلی حمله به سفارت واشنگتن در بغداد یاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: مدارکی در اختیار داریم که نشان می دهد سفارت آمریکا از طریق مزدوران خود حملات راکتی به این سفارتخانه را ترتیب می دهد.

سخنگوی گردان های سید الشهدا عراق تأکید کرد: آنچه که می گوئیم بر اساس اطلاعاتی است که در اختیار داریم و یک اتهام محسوب نمی شود. برای گفته خود ادله ای در اختیار داریم.

وی گفت: آمریکایی ها از رهگذر چنین اقدامات خصمانه ای به دنبال یافتن بهانه ای برای هدف قرار دادن مقرهای حشد شعبی هستند.

پیشتر نیز شماری از شخصیت های عراقی و ناظران صحنه سیاسی عراق اعلام کرده بودند که به احتمال فراوان حملات راکتی به مراکز دیپلماتیک در منطقه سبزِ بغداد توسط واشنگتن طراحی شده اند.

ایالات متحده آمریکا اخیراً در اقدامی جدید مقامات عراقی را تهدید کرده است که این کشور به زودی سفارتخانه خود در بغداد را تعطیل خواهد کرد. در همین ارتباط، برخی منابع اعلام کردند که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در تماس های تلفنی با مقامات عراقی صراحتاً آنها را در جریان تصمیم احتمالی واشنگتن در این زمینه قرار داده است.

حدس ها در خصوص تعطیلی یا عدم تعطیلی سفارت ایالات متحده آمریکا در عراق تا جایی پیش رفت که مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور نیز به آن واکنش نشان داد. الکاظمی در این خصوص گفت: مقامات اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در اندیشه تعطیلی سفارتخانه های خود در بغداد به سَر می بَرند. با توجه به اینکه حملات راکتی به هیأت ها و مراکز دیپلماتیک در بغداد همچنان ادامه دارد، مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا به فکر تعطیلی سفارتخانه های خود هستند.

از آنجایی که آمریکایی ها در مسأله حملات راکتی از سوی طرف های ناشناس به سفارتخانه خود در بغداد انگشت اتهام را به سمت نیروهای حشد شعبی نشانه رفته اند و بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی این گروه را به دست داشتن در این حملات متهم کرده اند، بدیهی است که حربه جدید واشنگتن یعنی همان تهدید به تعطیلی سفارتخانه نیز اهدافی علیه حشد شعبی را دنبال می کند.

تداوم فشارهای آمریکایی ها در این زمینه این فرضیه را پررنگ تر خواهد کرد که حملات راکتی و خمپاره ای به مراکز دیپلماتیک با برنامه از پیش طراحی شده خودِ آمریکایی ها و توسط عوامل آنها در عراق صورت می گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 297

به "آمریکا با حمله به سفارت خود به دنبال بهانه ای برای هدف قرار دادن حشدالشعبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با حمله به سفارت خود به دنبال بهانه ای برای هدف قرار دادن حشدالشعبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید