7 دلیل برای انتخاب چاپ دیجیتال بجای دیگر روش های چاپ

به گزارش کهن پارس، به شما یک کار چاپ به همراه دستورالعمل های آن داده می گردد تا بفهمید که چه چاپگری مقرون به صرفه است. آیا استفاده از چاپ دیجیتال مقرون به صرفه است یا چاپ افست؟

7 دلیل برای انتخاب چاپ دیجیتال بجای دیگر روش های چاپ

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ فوری از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

پاسخ این سوال به تعدادی از پارامترها در خصوص احتیاجهای خاص چاپی شما بستگی دارد. در این مقاله، میخواهیم تا به شما راهنمای سریعی را ارائه کنیم تا متوجه شوید که کدام یک از روش چاپ برای کار شما موثر است و بین احتیاجهای کیفیتی، گردش کار و هزینه شما تعادل را ایجاد می نماید. بنابراین ما به هفت دلیل برای انتخاب چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست رسیدیم. همچنین در این مقاله آنالیز خواهیم کرد که چه زمانی چاپ افست برای شما موثر است.

بیشتر بخوانید : 10 مرکز بهترین چاپ دیجیتال تهران سال 99

چاپ دیجیتال هزینه کمتری را برای هر نسخه در پروژه های کوچک دارد.

ما در خصوص فرآیندهای چاپ افست و دیجیتال و اینکه چرا آنها برای انواع مختلف کارها مناسب هستند، مقالاتی را نوشته ایم. فقط ضروری است ذکر کنیم که چاپ دیجیتال عملیات نصب و راه اندازی و همچنین هزینه کمتری را نسبت به چاپ افست دارد. از آنجایی که هزینه های راه اندازی چاپ افست چه برای یک چاپ و چه برای هزاران چاپ دریافت می گردد، اما چاپ دیجیتال گزینه بهتری برای چاپ تعداد کمتر نسبت به چند هزار چاپ می باشد. اما در این مورد استثناء وجود دارد که به آن خواهیم پرداخت. اما چاپ دیجیتال برای تعداد پایین چاپ بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید : چگونه با چاپ دیجیتال سرعت بازاریابی چند برابر شده است!؟

زمانی که بحث سفارشی سازی پیش می آید، چاپ دیجیتال بهتر است.

شما می توانید با استفاده از چاپ افست، یک کارت پستال آماده را مستقیما ارسال کنید یا می توانید با استفاده از چاپ دیجیتال، یک کارت پستال واقعی و سفارشی را با اطلاعات متغیر و به صورت مستقیم ارسال کنید. در واقع چاپ دیجیتال به شما این امکان را میدهد تا نوشته های شخصی خود را برای گیرنده اضافه کنید. به همین دلیل است که هر تصویری که از دستگاه چاپ دیجیتال خارج می گردد، میتواند با تصویر دیگر متفاوت باشد. در طرف مقابل، چاپ افست تنها تصویر یکسان و اولیه را بارها و بارها چاپ می نماید. بنابراین چاپ دیجیتال برای شخصی سازی و سفارشی سازی یک تکنولوژی کامل می باشد.

بیشتر بخوانید : 6 سوال رایج که قبل از چاپ دیجیتال بسته بندی باید بپرسیم !

اگر پروژه های چاپی شما مرتبا تغییر میکند، چاپ دیجیتال انتخاب بهتری است.

کسب وکار در خصوص مدیریت تغییرها می باشد. در واقع، گاهی اوقات تغییر، ثابت است. خوشبختانه چاپ دیجیتال یک تکنولوژی عالی برای مدیریت تغییر متریال های چاپی می باشد. محصولات و خدمات در حال تغییر می باشند. کارکنان تغییر می نمایند و همینطور نشانی ها. اگر اطلاعات قدیمی و یکسان در یک بسته گران قیمت از بروشور برچسب ها، لوازم التحریر یا هر محتوای بازاریابی وجود داشته باشد، آن بسته دیگر اهمیت ندارد و هزینه و سرمایه شما از بین می رود. زیرا چاپ دیجیتال برای پروژه های کوچک و سفارشی بسیار موثر است و برای متریال های چاپی که دائما تغییر مینمایند عالی می باشد. موارد استفاده از آن زیاد می باشند از جمله:

  • متریال های بازاریابی مانند چاپ کاتالوگ
  • چاپ کارت ویزیت و لوازم التحریر
  • کارت باشگاه مشتریان
  • بروشور، آگهی و چاپ تراکت
  • کارت پستال
  • متریال هایی برای نمایش غرفه ها
  • چاپ بسته بندی
  • متریال هایی برای مواد اولیه
  • چاپ پوستر و چاپ بنر
  • چاپ پارچه

با چاپ دیجیتال، به جای بسته های متریال غیرقابل استفاده در کمد خود، می تواند به همان اندازه که احتیاج دارید، چاپ کنید.

بیشتر بخوانید : هوش مصنوعی چگونه صنعت چاپ را دگرگون نموده است ؟

اگر چیزی را فورا احتیاج دارید، به سراغ چاپ دیجیتال بروید.

از آنجایی که چاپ دیجیتال احتیاج به تنظیمات کمی دارد و انعطاف پذیر است و در پروژه های فوری بهتری عمل می نماید، زمانی که با احتیاجهای فوری و مهم روبرو می شوید، چاپ دیجیتال بهترین انتخاب برای شما می باشد.

فایل ها می توانند به صورت آنلاین انتقال یابند و تایید آنها نیز به صورت دیجیتال انجام می گیرد. می توانید کار خود را به صورت آنلاین انجام دهید و سپس ما سریعا آنرا به شما تحویل می دهیم. فرآیند چاپ در این روش بسیار سریعتر از چاپ افست می باشد.

بیشتر بخوانید : بهترین گزینه برای بسته بندی؛ چاپ فلکسوگرافی در مقابل چاپ گراور

استثناء در این موارد: چاپ دیجیتال برای تعداد بالای چاپ به صورت سیاه و سفید عالی است.

آیا به خاطر دارید که گفتیم استنثاهایی در این عوامل وجود دارند؟ مورد پنجم یکی از این استثناها می باشد. در حالیکه چاپ دیجیتال در پروژهای کوچک بهتر عمل می نماید و کیفیت بالایی ارائه می نماید، اما برای پروژه های عظیم که به صورت سیاه و سفید هستند، انتخاب عالی به حساب می آید. به خصوص در پروژه هایی که شامل کارهای تلفیقی و صحافی ها باشد، مانند:

  • هر نوع دستورالعمل هایی (برای کارمندان، آموزش، خدمات و غیره)
  • دفترچه ها
  • هر نسخه چاپی که احتیاج به صحافی داشته باشد:
    • دوخت ساده کتاب یا دفترها (Saddle stitch binding)
    • صحافی ته چسب (Perfect binding)
    • صحافی فنر دوبل (Wire-O Binding)
    • صحافی مارپیچی پلاستیکی (Coil binding)
    • صحافی کلاسوری (Three ring binding)

چاپگرهای دیجیتالی با کیفیت و پرسرعت ما میتوانند 120 صفحه دوبلکس را به صورت دورو در هر دقیقه چاپ کنید. پروژه ها به صورت دوخت ساده صحافی می شوند تا کتابچه یا دستورالعمل شما به صورت یک محصول نهایی به دست شما برسد.

بیشتر بخوانید : رقابت شدید چاپ دیجیتال و چاپ فلکسو برای تصاحب بازار چاپ لیبل!!

چاپ دیجیتال برای کاغذهای استاندارد و چاپ افست برای کاغذهای مخصوص می باشد.

چاپ دیجیتال اغلب از کاغذهای استاندارد در وزن و اندازه استفاده می نماید. بنابراین پروژه شما از این دست می باشد، چاپ دیجیتال برای شما بسیار عالی است. با این حال، اگر به کاغذهای خاص، یا صفحات بسیار سنگین یا بسیار سبک احتیاج دارید، چاپ افست گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود. همچنین چاپ افست محدوده وسیعی از اندازه ها و فرمت های کاغذ را خصوصا برای بسته بندی برای شما فراهم می نماید.

بیشتر بخوانید : استفاده از بسته بندی خلاقانه چگونه باعث رشد هویت برندتان می گردد؟

چاپ دیجیتال برای بعضی از رنگ ها بهتر است، برای بعضی دیگر، چاپ افست بهتر است.

دستگاه چاپ دیجیتال، کار با کیفیت و چهار رنگ را ارائه می نماید. برای پروژه هایی که به صورت رنگی یا گرافیکی هستند، چاپ دیجیتال بهتر است. در دستگاه های چاپ دیجیتال، تمامی رنگهای با چهار رنگ فرآیند رنگ ایجاد خواهند شد: آبی، سرخ، زرد و سیاه. این فرآیند، تقریبا شبیه به رنگ های جامد از جمله رنگهای سیستم رنگ پانتون (PMS) را ایجاد می نمایند.

به دلیل محدودیت خطای رنگی در جوهر رنگ ها، بعضی از این رنگها بسیار شبیه و نزدیک به هم هستند، در حالیکه بعضی دیگر متفاوت هستند. بنابراین اگر کارشما چند رنگ می باشد و از رنگهای پانتون استفاده می کنید تا دقیقا با طرح اصلی مطابقت داشته باشد، بنابراین چاپ افست که از جوهرهای رنگی پنتون واقعی استفاده می نماید، نتیجه بهتری را ایجاد خواهد نمود.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 532

به "7 دلیل برای انتخاب چاپ دیجیتال بجای دیگر روش های چاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 دلیل برای انتخاب چاپ دیجیتال بجای دیگر روش های چاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید