47 موسسه اعزام دانشجو به خارج فاقد اعتبار اعلام شدند

به گزارش کهن پارس، ارگروه نظارت بر عملکرد موسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در آخرین به روز رسانی، لیست موسسات و شرکت های لغو مجوز شده و عدم تمدید اعزام دانشجو و همچنین لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج را اظهار داشت.

47 موسسه اعزام دانشجو به خارج فاقد اعتبار اعلام شدند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

در این به روز رسانی، فهرست 87 موسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو و 151 موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج منتشر شد.

موسسات لغو مجوز شده اعزام دانشجو با توجه به ضوابط و مقررات، اجازه هیچگونه فعالیت درخصوص اعزام دانشجو از قبیل مشاوره، عقد قرارداد و... نخواهند داشت.

براساس این فهرست، از مجموع 87 موسسه و شرکت اعزام دانشجو، 29 موسسه تا اطلاع ثانوی تعلیق شده و 47 موسسه فاقد اعتبار اعلام شدند. از مجموع این 87 موسسه 3 موسسه نیز به دلیل فوت صاحب امتیاز لغو مجوز شده و 8 موسسه بنا به درخواست شخصی و اعلام انصراف صاحب امتیاز لغو مجوز شده است.

همچنین از فهرست 151 موسسه مجاز اعزام دانشجو، زمان مجوز بعضی از موسسات به اتمام رسیده بود که تمدید مجوز آنها در دست آنالیز است.

بنابراین تمام متقاضیان نسبت به اقدامات این موسسات باید دقت نظر کامل داشته باشند. پس از تاریخ لغو مجوز درصورت عقد قرارداد جهت پیگیری شکایت احتمالی خویش، لازم است به وسیله مراجع قضایی اقدام نمایند.

به گزارش مهر، متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که به وسیله موسسات اعزام دانشجو اقدام می نمایند، قبل از هر اقدامی ابتدا دانشگاه معتبری را از روی لیست اداره دانش آموختگان وزارت علوم انتخاب نمایند سپس به لیست موسسات خدماتی اعزام مجاز و غیر مجاز که در وب سایت اداره بورس دانشجویان خارج وزارت علوم منتشر شده به آدرس http://scholarship.saorg.ir مراجعه نموده و هیچ آدرس دیگر را قبول ننمایند.

متقاضی باید بعد از اینکه از لیست وزارت علوم، دانشگاه و سپس موسسه معتبر را انتخاب کرد با موسسه تماس حاصل کند و موسسات موظف هستند اطلاعات و مشاره لازم را ارایه دهند و فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه خارجی را توصیف نمایند.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 437

به "47 موسسه اعزام دانشجو به خارج فاقد اعتبار اعلام شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "47 موسسه اعزام دانشجو به خارج فاقد اعتبار اعلام شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید