همه ساکنین این روستا آلزایمر دارند

به گزارش کهن پارس، بر اساس گزارش ها، در جنوب غربی فرانسه دهکده ای منحصر به فرد وجود دارد که همه ساکنان آن از آلزایمر رنج می برند.

همه ساکنین این روستا آلزایمر دارند

خبرنگاران: در دهکده لانده، مسن ترین فرد در میان ساکنین 102 سال و جوانترین آن ها 40 سال دارد. در مغازه ای واقع در میدان اصلی این دهکده، همه اقلام ضروری از جمله نان باگت فرانسوی وجود دارد، اما برای خرید محصولات نیازی به پول ندارید. بنابراین، هیچ کس مجبور نیست که برداشتن کیف پول خود را به خاطر بسپارد.

به گزارش روزیاتو، علاوه بر رستوران و مغازه، این روستاییان تشویق می شوند که به تئاتر رفته و در فعالیت های مختلفی شرکت نمایند.

Village Landais، آزمایشی برای آنالیز این است که آیا حذف استرس از زندگی افراد مبتلا به آلزایمر می تواند به کند کردن پیشرفت بیماری آن ها یاری کند.

این آزمایش، به وسیله تیمی از محققان در دانشگاه بوردو به سرپرستی پروفسور هلن آمیوا صورت گرفته که هر 6 ماه یک بار برای مصاحبه با ساکنان و نظارت بر پیشرفت بیماری آن ها به دهکده لانده سر می زنند.

به گفته خبرنگارانی که از این دهکده بازدید نموده اند، زمان مشخصی برای قرار های دیدار، خرید و نظافت وجود ندارد، فقط ریتم ملایمی جریان دارد که آزادی هر چه بیشتر به روستاییان بدهد.

خانواده ها با دانستن اینکه بستگانشان در این روستا زندگی می نمایند، احساس گناه کمتر دارند. پروفسور آمیوا در این باره گفته است:

زمانی که افراد وارد مؤسسات می شوند، دچار کاهش سریع توانایی های شناختی خود خواهند شد که در اینجا چنین مسئله ای مشاهده نمی گردد.

ما نوعی تکامل و پیشروی بسیار آرام را در بیماران مشاهده می کنیم. دلایلی داریم که معتقدیم این نوع مؤسسات می توانند بر مسیر نتایج بالینی تأثیر بگذارند.

دومینیک، دختر یکی از ساکنان دهکده گفته است: من خیالم راحت است، زیرا می دانم که مادرم آرامش دارد و در امنیت است. وقتی که او را ترک می کنم، آرامش خاطر دارم و وقتی که به تماشا او می آیم، مثل این است که در خانه با مادرم هستم.

ساکنان، سالانه 30 هزار دلار برای زندگی در دهکده لانده صرف می نمایند، در حالی که برای یک خانه سالمندان معمولی تر، این هزینه حدود 22 هزار دلار است.

دولت منطقه ای فرانسه 21 میلیون دلار برای راه اندازی این دهکده هزینه نموده است. حدود 120 روستایی و به همین تعداد متخصص مراقبت های بهداشتی و داوطلب در این دهکده زندگی می نمایند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 دی 1402 بروزرسانی: 6 دی 1402 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1540

به "همه ساکنین این روستا آلزایمر دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه ساکنین این روستا آلزایمر دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید