کاربران انگلیسی از داشتن پسوند دامنه های اینترنتی اروپایی محروم شدند

به گزارش کهن پارس، خبرنگاران- سازمان ثبت دامنه اروپایی (Eurid) مهلت داده شده به کاربران انگلیسی نام دامنه eu. برای عمل به مقررات جدید پس از بریگزیت را سه ماه دیگر تمدید کرد.

کاربران انگلیسی از داشتن پسوند دامنه های اینترنتی اروپایی محروم شدند

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا در ایام عید از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، هنوز دهها هزار نفر در انگلیس وب سایتها و آدرس ایمیل با پسوند eu. دارند که از ابتدای ژانویه معلق شده است اما اکنون سه ماه برای عمل به مقررات جدید اعلام شده پس از بریگزیت مهلت یافته اند و پس از آن پسوند دامنه اروپایی آنها حذف می گردد. سازمان ثبت دامنه اروپایی مهلت جدید را به عنوان فرصتی برای مالکان انگلیسی نام دامنه اروپایی گفت تا بتوانند از این فرصت برای عمل به مقررات جدید استفاده نمایند.

مهلت فرایند جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا در 31 دسامبر سال 2020 به انتها رسید و این کشور از ابتدای سال 2021 دیگر بخشی از این بلوک نیست و از این رو، بسیاری از شهروندان انگلیسی حق داشتن نام دامنه eu را از دست می دهند.

طبق مقررات اتحادیه اروپا، وب سایتهایی با نام دامنه eu. نمی توانند به شهروندان غیراتحادیه اروپا که در کشوری خارج از این بلوک سکونت دارند اختصاص داده شوند. کاربران ابتدا تا 31 مارس 2021 برای به روزرسانی جزییات ثبت نام وب سایتشان فرصت داشتند.

سازمان ثبت دامنه اروپایی اعلام نموده که بیش از هشت هزار دامنه. eu از انگلیس که معلق شده بودند، اکنون دوباره احیا شده اند و برای 73 هزار مالک انگلیسی که هنوز به مقررات عمل ننموده اند، مهلت سه ماهه تا 30 ژوئن سال 2021 داده می گردد. از اول ژوییه کسانی که اطلاعات ثبت وب سایت خود را آپدیت ننمایند، نام دامنه آنها در شرایط حذف شده نشان داده خواهد شد و سپس به طور دائمی نام دامنه شان را از دست می دهند و نام دامنه مذکور برای ثبت عمومی از ژانویه 2022 موجود خواهد بود.

مالکان دامنه برای عمل به مقررات اتحادیه اروپا، باید اطلاعات ثبت شده را تغییر دهند و یا یک نشانی در داخل اتحادیه اروپا ارائه نمایند یا سکونت خود در یکی از کشورهای عضو این بلوک را اعلام نمایند یا شهروندی اتحادیه اروپا را ثابت نمایند. نام دامنه این عده پس از تغییر و ثبت اطلاعاتشان، به سرعت احیا خواهد شد.

کمیسیون اروپا در ابتدا پیشنهاد نموده بود نام دامنه eu. متعلق به شهروندان انگلیسی پس از بریگزیت فورا حذف گردد که خشم حدود 300 هزار مالک انگلیسی نام دامنه eu. را برانگیخته بود.

ایسنا نوشت: بر اساس گزارش زدنت، منتقدان می گویند این اقدام برخلاف رویه صنعت است که اجازه می دهد نامهای دامنه به مهلت انقضای طبیعی شان برسند و حق مالکیت را نقض می نماید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 762

به "کاربران انگلیسی از داشتن پسوند دامنه های اینترنتی اروپایی محروم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران انگلیسی از داشتن پسوند دامنه های اینترنتی اروپایی محروم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید