چگونه برترین ضد آفتاب را انتخاب کنیم؟

به گزارش کهن پارس، پوست شاداب و لطیف در زیبایی چهره شما آنقدر تاثیرگذار است که مراقبت مداوم از پوست و تهیه برترین و مرغوب ترین محصولات برای حفظ سلامتی آن کاملا معقول و منطقی به نظر می رسد. در این میان ضد آفتاب از جمله محصولاتی است که همه افراد در هر سن و سالی به آن احتیاج دارند.

چگونه برترین ضد آفتاب را انتخاب کنیم؟

لزوم استفاده از ضد آفتاب

همه افراد با هر نوع رنگ پوست در همه فصول سال باید از کرم ضد آفتاب استفاده نمایند. اما چرا؟ به 4 علت عمده مصرف ضد آفتاب ضروری محسوب می گردد:

کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید مثل UVA محافظت می نماید.

کرم ضد آفتاب موجب می گردد تا از سرطان پوست در امان بمانید.

کرم ضد آفتاب از پیری زودرس جلوگیری می نماید.

کرم ضد آفتاب از بروز لک های تیره روی پوست جلوگیری نموده و پوست شما را یکدست و شفاف می نماید.

ترکیبات ضد آفتاب

به گفته متخصصان پوست باید از ضد آفتاب هایی که حاوی اکسی بنزون و رتینیل پالمیتات هستند، اجتناب کرد چرا که این مواد ممکن است موجب واکنش های آلرژیک و افزایش سرعت رشد تومورها شوند. محصولاتی که در آنها از اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم استفاده شده است، گزینه های خوبی برای انتخاب هستند.

ضد آفتاب ایرانی بهتر است یا خارجی ؟

حقیقت این است که خیلی مهم نیست شما از کرم ضد آفتاب خارجی استفاده می کنید یا ایرانی؛ مهم این است که آن ضد آفتاب برای پوست شما مناسب بوده و فاکتورهای لازم از لحاظ مرغوبیت را داشته باشد.

برخی از مزایای خرید کرم ضد آفتاب ایرانی به ضد آفتاب خارجی به توضیح زیر است:

قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه تر

سازگاری بهتر با پوست مردم ایران

همواره در دسترس بودن

اما عمده علت نارضایتی افرادی که تجربه استفاده از ضد آفتاب های ایرانی داشته اند:

بافت سنگین

برق انداختن به پوست

چربی بیش از حد

دیر جذب شدن به پوست

عدم اعتماد به برند ایرانی

البته نمی توان منکر شد که برخی از برندهای ایرانی نیز کیفیت پایینی در فراوری محصولات خود دارند و زمانی این موضوع بیشتر نمایان می گردد که از این ضد آفتاب ها در شرایط آب و هوایی خاص مانند ارتفاعات یا هنگام شنا استفاده می کنید. بعلاوه برخی از افراد از اینکه ضد آفتاب های ایرانی را نمی توان برای پوست دور چشم نیز استفاده کرد گله مند هستند.

اگر در پی برترین ضد آفتاب ایرانی هستید، از بین برندهای مختلف موجود در بازار می توانید معتبرترین ها را انتخاب نموده و با توجه به نوع پوست خود و مواردی که در قسمت بالا گفته گردد، خریدی مطمئن داشته باشید.

برخی از ضد آفتاب های خارجی نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و تقبل کردن هزینه های بالا برای خرید آنها واقعا ارزش دارد.

اما واردات ضد آفتاب های خارجی گاهی با مشکل روبرو می گردد و به همین علت ممکن است همواره در دسترس شما نباشند بنابراین همواره یک ضد آفتاب ایرانی خوب برای خود در نظر بگیرید که در صورتی که دیگر در بازار ضد آفتاب خارجی محبوب خود را نیافتید، به سراغ آن رفته و نگران به خطر افتادن سلامتی پوست خود نباشید. 1

ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ ؟

یک باور غلط در بین عموم مردم ایجاد شده است که ضد آفتاب های رنگی باعث ایجاد لک می شوند. در واقع اینکه برخی از افراد بعد از استفاده از ضد آفتاب های رنگی دچار لک های پوستی شده اند کاملا حقیقت است اما علت این لک ها نحوه استفاده ناردست از ضد آفتاب های رنگی است نه خود ضد آفتاب!

به طور کلی اگر پوست ناهماهنگی دارید یا برای پوشاندن عیوب پوست خود احتیاج به استفاده از کرم پودر به صورت روزانه دارید برترین انتخاب برای شما استفاده ازضد آفتاب های رنگی است به شرطی که به درستی از آن بهره ببرید. در غیر اینصورت ضد آفتاب های بی رنگ گزینه بسیار بهتر، ساده تر و بی دردسرتری هستند. 3

چگونه می توانیم برترین ضد آفتاب را تهیه کنیم؟سعی کنید که در هنگام انتخاب و خرید یک کرم ضد آفتاب، این نکات را در نظر بگیرید:

تاریخ فراوری کرم ضد آفتاب
هرچه یک کرم ضد آفتاب تازه تر باشد، کارایی آن نیز بهتر است. مواد تشکیل دهنده کرم های ضد آفتاب خیلی سریع تجزیه می شوند، حتی اگر در قفسه نگهداری بشوند. به همین علت بسیار مهم است که تازه ترین کرم ضد آفتابی که پیدا می کنید را تهیه کنید.

علاوه بر این، یادتان باشد که قبل از خریدن یک ضد آفتاب تازه، حتما کرم قبلی را تمام کنید.

به این ترتیب کرم تازه هم مدت زیادی نمی ماند و به تاریخ انقضای خود نزدیک نمی گردد.

برند کرم ضد آفتاب باید معتبر باشد
برند کرم ضد آفتابی که انتخاب می کنید هم یک فاکتور مهم است. برترین کار این است که از برندهای بین المللی بهره ببرید.

برندهایی که در ایالات متحده آمریکا و اروپا هستند باید حتما به وسیله FDA یا اتحادیه اروپا تائید شده باشند که قوانین بسیار سختگیرانه ای برای تائید کرم های ضد آفتاب اعمال می نمایند.

کرم ضد آفتاب نباید حاوی عناصر خطرناک باشد
یادتان باشد که حتما در هنگام خرید، فهرست مواد موجود در ضد آفتاب مورد نظر خود را آنالیز کنید. به این ترتیب متوجه می شوید که آیا کرم ضد آفتاب مورد نظر شما دارای اکسی بنزن است یا خیر. این ماده یک نوع هورمون است که منجر به ایجاد واکنش های آلرژیک در بدن ما می گردد.
ضد آفتاب کرمی انتخاب کنید
ضد آفتاب های اسپری ای و پودر دارای مواد معدنی ای هستند که می توانند وارد جریان خون بشوند و مشکلاتی مختلفی را برای بدن ما ایجاد نمایند. به همین علت بهتر است که به جای این محصولات، از یک ضد آفتاب کرمی بهره ببرید.
کرم ضد آفتابی که حاوی SPF 30 یا بالاتر است را انتخاب کنید
قبل از خرید، حتما مقدار SPF نوشته شده بر روی جعبه ضد آفتاب مورد نظر خود را آنالیز کنید. هر مقداری که بالاتر از SPF 15 باشد، به مقدار معقولی از پوست ما در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می نماید. اما اگر بخواهید که بالاترین مقدار محافظت را داشته باشید و هیچ آسیبی به پوست تان وارد نگردد، باید از یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 و یا بالاتر بهره ببرید.
ترکیبات ضد آفتاب را آنالیز کنید
زمانی که فهرست ترکیبات موجود در کرم ضد آفتاب مورد نظر خود را آنالیز می کنید، حتما وجود موادی از جمله دی اکسید تیتانیوم یا زینک اکسید را چک کنید. این مواد برای محافظت بیشتر از پوست در برابر اشعه UV به کرم ضد آفتاب اضافه می شوند. اما زینک اکسید باعث می گردد که چهره شما رنگ پریده و سفید به نظر برسد. علاوه بر این، این مواد برای پوست ما مضر هستند.
ضد آفتاب باید در برابر آب و عرق بدن مقاوم باشد
اگر قصد قدم زدن در ساحل و یا قدم زدن در بیرون از خانه را دارید، استفاده از یک کرم ضد آفتاب مقاوم در برابر آب و عرق بدن ضروری است. 2
پوست های تیره را هم باید با ضد آفتاب بپوشانید
فکر نکنید اگر رنگ پوستتان تیره است، می توانید از ضد آفتاب استفاده نکنید. طبق تحقیقات، حتی تیره ترین پوست هم سازوکاری ندارد که کاملاً بتواند از آسیب های آفتاب جلوگیری کند.

SPF (عامل حفاظت در برابر خورشید) در تیره ترین رنگ پوست 13.4 و در پوست سفید 3.4 است. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال 2011 حکم داد این عددها در میزان ای نیستند که بتوانند از آفتاب سوختگی، پیری پوست پیشرفته یا سرطان پوست پیشگیری نمایند.

دو ساعت پس از خروج از منزل، ضد آفتاب خود را تتازه کنید
فقط لوسیون ها نیستند که پس از دو ساعت محو و کم رنگ می شوند.

ضروری است توجه کنید که طبق قوانین تازه هیچ شرکتی بدون ارائه نتایج آزمایش، نمی تواند ادعا کند که برترین کرم ضد آفتابی ساخته است که بیش از دو ساعت از پوست محافظت می نماید.

نوزادان زیر 6 ماه را دور از نور خورشید نگه دارید
برخی گمان می نمایند باید از کرم ضد آفتاب برای نوزادان هم استفاده کرد. یادتان باشد، آناتومی پوست نوزادن از بزرگسالان - و حتی بچه ها فرق دارد.

این تفاوت ها به مقدار ضخامت، اسیدی بودن و حساسیت پوست نوزاد مربوط است. بنابراین، برای محافظت از پوست نوزادان یا باید آنها را از نور خورشید دور نگه دارید، یا با استفاده از لباس و محافظ مناسب پوستشان را بپوشانید. 3

پی نوشت:

1.www.setare.com

2.www.gymito.com

3.www.lafarrerr.com

منبع: راسخون
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1112

به "چگونه برترین ضد آفتاب را انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برترین ضد آفتاب را انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید