چند اشتباه خطرناک درباره خوردنِ آب؛ آب زیاد باعث مرگ می گردد!

به گزارش کهن پارس، آب رسانی به بدن همراه با بعضی از اشتباهات است که شاید از آن ها کاملا بی اطلاع باشیم. تصور این که تامین مایعات مورد احتیاج بدن، تنها به وسیله آب و سایر نوشیدنی ها امکان پذیر است، واقعیت ندارد.

چند اشتباه خطرناک درباره خوردنِ آب؛ آب زیاد باعث مرگ می گردد!

در عین حال رایج ترین خطا ها هنگام جبران کم آبی بدن از این قرارند:

هرچقدر آب بنوشیم برایمان بهتر است

نباید فراموش کنید که زیاده روی در مصرف آب بار کلیه ها را بیشتر نموده و باعث تورم سلول ها میگردد. در این حالت فرد دچار گیجی، پف کردگی و در خطرناک ترین حالت، مرگ خواهد شد.

زمانی اقدام به نوشیدن آب کنید که تشنه هستید. از سر کشیدن مداوم آب اجتناب کنید. با توجه به کالج پزشکی ورزشی آمریکا، حداکثر نرخی که در آن بدن می تواند مایع را جذب کند، حدود 600 میلی لیتر در ساعت است.

حداکثر نرخی که در آن بدن می تواند مایع را دفع کند، بین 600 تا 800 میلی لیتر در ساعت است. به عبارت دیگر، ورزشکاران باید در هر 15 تا 20 دقیقه ورزش، 4 تا 8 اونس مایعات بنوشند.

در حالت بی تحرکی احتیاجی به نوشیدن آب نیست

حتی در حالت نشسته بر روی مبل و پشت میز نشینی هم احتیاج به نوشیدن مایعات است و نباید آن را به زمان ورزش و باشگاه محدود کرد.

حتی بهتر است یک یادداشت جلوی چشم خود قرار دهید و تا نوشیدن آب به شما یادآوری گردد. از اپلیکیشن هایی بهره ببرید که با صدای زنگ نوشیدن آب را به شما یادآوری می نمایند.

پرهیز از نوشیدن آب قبل از ورزش

حتی اگر در طول ورزش به مقدار کافی آب بنوشید، ولی از مصرف آب قبل از ورزش خودداری کنید، باز هم ممکن است دچار عوارض کم آبی بدن از جمله سردرد شوید. پس حتما نیم ساعت قبل از انجام هر گونه فعالیت بدنی، آب بنوشید.

حتما باید روزانه 8 لیوان آب نوشید

قرار نیست تمام افراد روزانه به طور معین به 8 لیوان آب احتیاج داشته باشند. این مقدار بستگی به میزان بدن، وزن، مقدار فعالیت بدنی، مقدار مایعاتی که در غذا ها وجود دارند و محیط زندگی دارد.

اگر شما در محیط خشک زندگی می کنید یا مقدار فعالیت بدنی تان زیاد است، نسبت به سایر افراد، حتی به بیشتر از 8 لیوان آب احتیاج دارید.

عدم نوشیدن چای یا قهوه

از آنجا که چای و قهوه مدر هستند و خاصیت افزایش ادرار دارند، تصور بعضی این است که منجر به کم آبی بدن می شوند. اما به هر حال این نوشیدنی ها تا حدی می توانند مقدار مایعات مورد احتیاج بدن را تامین نمایند.

در واقع نوشیدن چای یا قهوه، از اصلا ننوشیدن آن ها بهتر است و حداقل تا حدی از کم آبی بدن جلوگیری می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1182

به "چند اشتباه خطرناک درباره خوردنِ آب؛ آب زیاد باعث مرگ می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند اشتباه خطرناک درباره خوردنِ آب؛ آب زیاد باعث مرگ می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید