تور ترکیه: وزیر دفاع ترکیه: به پشتیبانی از جمهوری آذربایجان ادامه می دهیم

به گزارش کهن پارس، وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی در سفارت جمهوری آذربایجان در آنکارا از تداوم حمایت از جمهوری آذربایجان اطلاع داد.

تور ترکیه: وزیر دفاع ترکیه: به پشتیبانی از جمهوری آذربایجان ادامه می دهیم

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر دفاع ترکیه روز شنبه گفت که ترکیه در کنار جمهوری آذربایجان خواهد ایستاد.

به گزارش خبرگزاری ترند نیوز حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در مراسمی که سفارت جمهوری آذربایجان در آنکارا به مناسبت هشتم نوامبر، روز پیروزی در نبرد دوم قره باغ برگزار نموده بود، سخنرانی کرد.

وی گفت: ما همچنان در مبارزه عادلانه در کنار جمهوری آذربایجان خواهیم بود و کسی در آن شک نداشته باشد. 30 سال پیش ارمنستان 20 درصد از اراضی جمهوری آذربایجان را اشغال کرد که در نتیجه یک میلیون نفر در شرایط سختی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: برادران و مردم بیگناه ما در آنجا، به ویژه در خوجالی، به وسیله نظامیان ارمنستانی کشته شدند. وقتی همه این اتفاقات افتاد، گروه مینسک، سازمان امنیت و همکاری اروپا خاطرنشان کرد که این مسائل به وسیله مذاکره حل خواهد شد. 30 سال گذشت اما متأسفانه ما دیدیم که نه اقدامی صورت نگرفت، نه پیشرفتی ثبت شد اما برادران جمهوری آذربایجانی ما درنبرد 44 روزه پیروز شدند و سرزمین های خود را از اشغال ارمنستان آزاد کردند و قدرت ترک ها را به همه دنیا نشان دادند.

چندی قبل نیز رئیس جمهور ترکیه که برای مراسمی راهی جمهوری آذربایجان و منطقه قره باغ شده بود، ابراز امیدواری کرد که جمهوری آذربایجان فراتر از مرزهای ارمنستان پیش رود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در این ملاقات خطاب به یکی از مقام های جمهوری آذربایجان گفت: دارید به سمت مرز ارمنستان می روید؟ از آنجا هم فراتر می روید.

ترکیه در جریان نبرد دوم قره باغ حمایت تمام قدی را از ارتش جمهوری آذربایجان به عمل آورد و نیروی هوایی این کشور و یگان پهپادید بیرقدار پوشش هوایی مطلوبی را بریا ترکیه علیه مواضع ارمنستان فراهم آوردند. مقام های ترکیه در مناسبت های مختلف بارها حمایت خود را از باکو و در دشمنی با ارمنستان اعلام نموده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1114

به "تور ترکیه: وزیر دفاع ترکیه: به پشتیبانی از جمهوری آذربایجان ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: وزیر دفاع ترکیه: به پشتیبانی از جمهوری آذربایجان ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید