واکنش وزیر صمت به جنجال اهدای حواله واردات خودرو به بازیکنان تیم ملی فوتبال

به گزارش کهن پارس، وزیر صمت با بیان اینکه ما به عنوان دولت مشتاق واردات هرچه زودتر خودرو هستیم و برآورد ما این است که این کار به زودی انجام می گردد، گفت: واردات خودروهای خارجی از سوی فوتبالیست ها مستقل از بحث واردات است.

واکنش وزیر صمت به جنجال اهدای حواله واردات خودرو به بازیکنان تیم ملی فوتبال

به گزارش خبرنگاران، سید رضا فاطمی امین درباره اقدامات انجام گرفته برای واردات خودرو، اظهار کرد: با توجه به اینکه واردات خودرو طی 4 سال گذشته انجام نشده، مردم برای تحقق آن به نوعی لحظه شماری می نمایند اما روالی که در حال حاضر پیش می رود، طبیعی است؛ یکی از نخستین اقداماتی که هر واردنماینده باید انجام دهد، انعقاد قرارداد با طرف های تجاری خود در خارج از کشور است که بیش از 400 تقاضا برای واردات خودرو واصل شد و از میان آن ها 27 تقاضا شرایط حداقلی داشتند و 10 تا 12 متقاضی در مسیر انعقاد قرارداد هستند؛ برآورد ما این است که این کار به زودی انجام می گردد.

وزیر صمت اضافه کرد: در شرایط فعلی ما به عنوان دولت مشتاق واردات هرچه زودتر خودرو هستیم؛ در دولت یعنی میان سازمان ملی استاندارد، سازمان محیط زیست، گمرک و وزارت صمت هماهنگی برای واردات خودرو وجود دارد و اکنون واردنمایندگان باید اقدامات لازم را انجام دهند.

فاطمی امین در پاسخ به این پرسش که برای متقاضی واردات خودرو مهلت زمانی در نظر گرفته نشده، شرح داد: خیر؛ از زمان ثبت سفارش 6 ماه فرصت دارند که اقدامات لازم را انجام دهند، نکته مهم این است که از سوی ما مانعی برای واردات خودرو وجود ندارد یا در صورت وجود نیز پس از اعلام آن به ما، آن را سریع برطرف می کنیم.

وی بعلاوه درباره اهدای حواله واردات یک خودروی خارجی به بازیکنان تیم ملی فوتبال، توضیح داد: این موضوع بحث دیگری است، این واردات ثبت سفارش و قرارداد با شرکت تولیدنماینده ندارند در واقع این موضوع مورد خاص بوده و بسیار فرق دارد بنابراین دو مسیر مستقل از هم هستند؛ در موضوع واردات خودرو واردنماینده در پی واردات تعداد زیادی خودرو به طور مثال 5 هزار دستگاه خودرو است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بعلاوه درباره بدقولی خودروسازان در تحویل خودروهای فروش رفته در طرح های پیش فروش و فروش فوری، گفت: اکنون نسبت به مدت مشابه در سال قبل، بدقولی خودروسازان و تأخیر آن ها حدود 20 درصد کاهش یافته که البته این اندازه نیز زیاد است و باید برای برطرف آن متمرکز شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آذر 1401 بروزرسانی: 15 آذر 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1409

به "واکنش وزیر صمت به جنجال اهدای حواله واردات خودرو به بازیکنان تیم ملی فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزیر صمت به جنجال اهدای حواله واردات خودرو به بازیکنان تیم ملی فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید