هیچ کدام از خبرنگاران کردستانی از اینترنت ویژه بهره مند نشدند

به گزارش کهن پارس، به گزارش خبرنگاران، هفته گذشته معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسانه ها اظهار داشت در راستای تسهیل فعالیت های خبری اصحاب رسانه، فهرست خبرنگاران و اصحاب رسانه متقاضی دریافت اینترنت ویژه خبرنگاری (APN) که توسط مدیران مسئول رسانه های مشمول اعلام شده است را برای طی مراحل قانونی و تخصیص اینترنت، به مبادی ذی ربط ارسال کنند.

هیچ کدام از خبرنگاران کردستانی از اینترنت ویژه بهره مند نشدند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

فعالان رسانه ای شاغل در روزنامه های دارای نظم در انتشار، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری دارای رتبه بندی، مشمول دریافت اینترنت ویژه خبرنگاری اعلام شده بودند اما کم کاری کارکنان حوزه معاونت مطبوعاتی در خصوص رتبه بندی ها موجب شده است بسیاری از پایگاه های خبری در شهرستان ها از این مهم بهره مند نشوند.

بهنام درویی مدیر مسئول پایگاه خبری خانه کتاب کردی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه با وجود پیگیری های متعددی که در این مدت داشتیم هیچ نتیجه ای حاصل نشد و کسی هم پاسخگو نیست.

وی افزود: جای تأسف است که خبرنگاران فعال در شهرستان ها به دلیل کم کاری کارکنان معاونت مطبوعاتی در مبحث رتبه بندی از کوچک ترین خدمات هم محروم باشند.

محمد فرید سماواتی رئیس انجمن صنفی نشریات محلی استان کردستان نیز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه مسئولان معاونت مطبوعاتی با این اقدام توپ را در میدان مدیران مسئول رسانه ها انداخته و موجب نارضایتی خبرنگاران شهرستانی علیه مدیران مسئول شدند.

وی افزود: مسئولان معاونت مطبوعاتی خودشان چارچوب هایی را تعریف کرده بودند که بیشتر خبرنگاران شهرستانی از این خدمت بهره مند نمی شدند و اعلام رسمی طرحی در سطح ملی که بیشتر خبرنگاران کشور از آن بهره مند نشده اند جای تعجب است.

سماواتی گفت: متأسفانه به دلیل شرایط سخت کرونایی شاهد آسیب های اقتصادی بسیاری در حوزه رسانه های محلی هستیم و رسانه های کردستان در این خصوص با بیشترین آسیب ها روبرو شدند.

وی افزود: بسیاری از رسانه های محلی استان با توجه به بخشنامه ها و ابلاغیه های معاونت مطبوعاتی از دریافت یارانه و حمایت های مختلف محروم شده اند و اگر چاره ای اساسی در این خصوص اندیشیده نشود در آینده ای نزدیک شاید دیگر واژه ای به نام رسانه محلی در کردستان وجود خارجی نداشته باشد.

فرهاد شیری مدیر مسئول هفته نامه ورزشی به هیز نیز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هر گونه حمایت از فعالان رسانه ای موجب تقویت تولیدات رسانه ای می شود و بدون شک مبحث اینترنت و زیرساخت ارتباطی از ملزومات این عرصه است.

وی افزود: پیگیری های چند روزه خبرنگاران ما در خصوص بهره مندی از اینترنت اعلام شده از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به جایی نرسید و تنها دلخوری و ناراحتی را در استان به بار آورد.

شیری افزود: رسانه ما هم ضریب کیفی و ضریب انتشار مورد قبول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارا بوده و هم خبرنگاران ما در سامانه جامع رسانه های کشور ثبت نام کرده اند اما متأسفانه هیچکدام از فعالان رسانه ای استان از این خدمت بهره مند نشدند.

خبرنگاران برای پیگیری اینترنت ویژه خبرنگاران با کارشناس مطبوعات استان نیز گفت و گو تلفنی برقرار کرد که رحیمی در این خصوص اعلام نمود که استان در این خصوص مسئولیتی ندارد و کاری از دست ما ساخته نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 558

به "هیچ کدام از خبرنگاران کردستانی از اینترنت ویژه بهره مند نشدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ کدام از خبرنگاران کردستانی از اینترنت ویژه بهره مند نشدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید