هواپیمای عجیبی که هرگز طعم پرواز را نچشید، عکس

به گزارش کهن پارس، همشهری آنلاین نوشت: کانسپت یک هواپیما با فقط یک بال دایره ای بزرگ، علاقه مندان به این هواپیما را مجذوب خود نموده است.

هواپیمای عجیبی که هرگز طعم پرواز را نچشید، عکس

بال حلقه ای لاکهید به گونه ای طراحی شده که سوخت کمتری مصرف کند، فرود نرم تری داشته باشد و بتواند روی باندهای کوچک فرود آید. این هواپیما با بالی به ارتفاع حدود 23 متر و طول 52 متر که به شکل دایره ساخته شده، به نظر می رسد از آینده آمده است.

بال دایره ای این هواپیما به مقدار 27 درجه به عقب خم شده تا خود را به دُم هواپیما متصل کند. این هواپیما به طور ویژه برای یاری به صرفه جویی در سوخت در پروازهای تجاری کوتاه که نیازی به سفر در ارتفاع بالا ندارند، ساخته شده است.

طراحی غیر متعارف آن با ظرفیت حمل 120 مسافر، از مزیت های آیرودینامیکی جالبی برخوردار است. این هواپیما به علت نبود بخش انتهایی در بال ها، به خاطر دایره ای بودن شکل آن، می تواند بیشتر ارتفاع بگیرد.

  • کشف شگفت انگیز 8 ابَرزمین از طریق شکارچی تیزبین ناسا

  • رونمایی از ماشین ملی ترکیه در یک نمایشگاه خاص/ عکس

  • کشف غافلگیرنماینده یک ویژگی ناشناخته نور

این ویژگی عجیب به این معنی است که این هواپیما سوخت زیادی مصرف نمی نماید و بار سبک تری حمل می نماید و بعلاوه کمتر تحت تأثیر باد قرار می گیرد.

از آنجا که این پرنده عجیب از نظر عرض بسیار باریک تر از یک هواپیمای معمولی است، می تواند از باندهای فرود ویژه ای استفاده کند که فضای کمتری دارند.

با وجود همه این مزایای قابل توجه، نکته ناامیدنماینده این است که این هواپیما هنوز به طور رسمی اولین پرواز خود را انجام نداده است.

به علت نوآوری در این هواپیما که ساخت آن را بسیار دشوارتر نموده، هزینه های آن هم بیشتر است. چون پیش از این نمونه مشابهی ساخته نشده است. این مدل مفهومی عجیب و غریب اولین بار از طریق رولو اسمیترز که مهندس هوافضاست در دهه 80 ساخته شد.

ایده اولیه از بعضی از اولین کانسپت های هواپیما که تا آن زمان در فرانسه ساخته شده بود و دارای بال های دایره ای بسته بود، نشأت گرفت.

یکی از اولین هواپیماهای ساخته شده به جای بال های صافی که اکنون می بینیم، دو بال دایره ای بزرگ روی خود داشت؛ یکی در جلو و دیگری در عقب. آنها برترین مدل های موجود نبودند، چون به جز چند پرش خرگوشی که آنها را از زمین جدا می کرد، این مدل ها نمی توانستند بیش از چند متر پرواز نمایند.

حالا باید منتظر این شگفتی بزرگ صنعت حمل و نقل هوایی باشیم.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 آبان 1402 بروزرسانی: 19 آبان 1402 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1534

به "هواپیمای عجیبی که هرگز طعم پرواز را نچشید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای عجیبی که هرگز طعم پرواز را نچشید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید