هجوم طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، جلسه نیمه کاره ماند، حکومت نظامی در واشنگتن، دمکرات ها در سنا به اکثریت رسیدند

به گزارش کهن پارس، به دنبال تجمع گروهی از هواداران ترامپ در مقابل ساختمان کنگره آمریکا تیم حفاظتی این ساختمان تدابیر امنیتی آن را شدت بخشیدند و تظاهرکنندگانی را که وارد ساختمان کنگره شده بودند بیرون کردند. در همین حال با ورود عده ای از معترضان به داخل صحن مجلس، جلسه کنگره برای تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیمه کاره ماند.

هجوم طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، جلسه نیمه کاره ماند، حکومت نظامی در واشنگتن، دمکرات ها در سنا به اکثریت رسیدند

پلیس و نیروهای حفاظتی کنگره آمریکا همزمان با جلسه نمایندگان دو مجلس کنگره برای تایید نتایج انتخابات، ناچار شدند ساختمان کنگره و محوطه اطراف آن را قرق نمایند.

علت این تصمیم تهدید امنیتی و پیشروی تظاهرات نمایندگان به سوی پله های ساختمان کنگره و حتی ورود آنها به داخل ساختمان اعلام شده است.

تعدادی از معترضان حتی وارد صحن اصلی مجلس شدند و در آنجا عکس یادگاری گرفتند. همچنین صدای تیراندازی در صحن مجلس شنیده شده و دستکم یک نفر مجروح شده است.

در همین حال رسانه ها از خارج کردن نانسی پلوسی و مایک پنس، معاون ترامپ از کنگره به دلایل امنیتی خبر داده اند.

صدها نفر از حامیان دونالد ترامپ با تجمع در برابر ساختمان کنگره به نتایج انتخابات اعتراض دارند و بنابر گزارش ها معترضان برای ورود به ساختمان کنگره برابر ماموران صف آرایی نموده اند.

به گزارش سی ان ان به دنبال وقوع این رویدادها شهردار واشنگتن از ساعت 18 به وقت شرق آمریکا تا 6 صبح پنجشنبه در این شهر حکومت نظامی و منع رفت و آمد خاطرنشان کرد.

بنا بر گزارش ها به نمایندگان کنگره ماسک گاز هم داده شده است تا به دلیل استفاده کردن از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان از آن استفاده نمایند. بعضی از معترضان کپسول های آتش نشانی را برای ایجاد دود فعال کردند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری مغلوب آمریکا در انتخابات سوم نوامبر که با فراخوان امروزش برای تظاهرات و اعتراض به نتیجه انتخابات، عامل اصلی درگیری ها بوده است، در توییتی از معترضان خواسته آرام باشند و با پلیس کنگره همکاری نمایند.

بعضی از نمایندگان کنگره حتی از حزب جمهوری خواه این اقدام ترامپ را کودتا و کوشش برای آن دانسته اند.

هم زمان شبکه سی بی اس می گوید سناتورها و نمایندگان کنگره به مکانی امن منتقل شده اند.

این شبکه همچنین گزارش نموده که شهردار واشنگتن از وزارت دفاع درخواست اعزام 200 نیروی دیگر گارد ملی تقاضا نموده است.

شبکه سی بی اس ویدیویی از داخل صحن اصلی مجلس نمایندگان مخابره نموده که در آن نمایندگان پناه گرفته دیده می شوند. بعضی از آنها برای مقابله احتمالی با گاز اشک آور، کیسه های پلاستیکی چون کیسه فریزر به سر کشیده اند.

شبکه سی بی سی از انتقال یک نفر که به نظر غرق در خون بوده خبر داده است اما هنوز جزییاتی در این رابطه گزارش نشده است.

بنابر گزارش ها پلیس اف بی آی هم وارد ماجرا شده و برای یاری به پلیس کنگره به مرکز واشنگتن رفته است.

لری هوگان، فرماندار مریلند که در شمال و شرق واشنگتن دی سی واقع شده، از مردم خواسته به سمت مرکز پایتخت سفر ننمایند.

گزارشگران و مفسران تلویزیونی در شبکه های آمریکایی با هیجان و ناراحتی تصاویر زنده از هجوم حامیان دونالد ترامپ به محوطه کنگره و ساختمان اصلی را گزارش می نمایند و بسیاری آن را نتیجه تهییج و تشویش های ناشی از ادعاهای بدون اساس ترامپ و بعضی سیاستمداران حامی او درباره نتایج انتخابات می دانند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، از طرفداران دونالد ترامپ خواسته که ساختمان کنگره را ترک نمایند و از اعمال خشونت دست بردارند.

او گفته حمله به ساختمان کاپیتال (کنگره) ما تحمل نخواهد شد و کسانی که عامل آن بودند تحت تعقیب قرار می گیرند و با اشد مجازات روبه رو می شوند.

مک کارتنی، رهبر اقلیت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان هم در تماسی تلفنی به رسانه ها گفت که هجوم و ورود به ساختمان کنگره را به شدت محکوم می نماید.

ینس استولتنبرگ، رئیس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) توییت نموده که شاهد تصاویر تکان دهنده ای در واشنگتن است و به گفته او نتیجه انتخابات دمکراتیک باید محترم شمرده گردد.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در توییتی صحنه های مخابره شده از کنگره آمریکا را شرم آور خوانده و محکوم نموده است. او نوشته: ایالات متحده آمریکا جلودار دموکراسی در تمام دنیا است و مهم است که اکنون در صلح و نظم فرآیند انتقال قدرت را پی بگیرد.

بایدن: دیگر کافی است

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب که قرار بود امروز کنگره نتایج پیروزی او در رای گیری سوم نوامبر را رسما تایید کند، حدود ساعت 4 عصر به وقت شرق آمریکا در سخنانی زنده تلویزیونی گفت: این واقعه نمایانگر کل جامعه آمریکا نیست… من از این یاغیان می خواهم که فورا عقب بنشینند و اجازه دهند فرآیند دموکراتیک جاری گردد.

بایدن در سخنانی شدیدالحن از دونالد ترامپ خواست که فورا در سخنانی زنده تلویزیونی خواهان محکوم کردن این واقعه و متوقف شدن آن گردد.

جو بایدن گفت: در این لحظات، دموکراسی ما در معرض تعرضی بی سابقه است، تحولی که مشابه آن را در دوران معاصر ندیده ایم. تهاجمی به مهد آزادی: خود کنگره. تهاجمی به نمایندگان و پلیس کنگره که سوگند خورده از آنها حفاظت کند.

او در سرانجام سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: نگران امنیت مراسم تحلیف خود نیستم اما این وضع دیگر باید انتها یابد. کافی است.

ترامپ از طرفدارانش خواست به خانه برگردند

دونالد ترامپ در پیغام ویدئویی ضبط شده از طرفدارانش خواست که به خانه بازگردند.

هوادران ترامپ همچنان اطراف ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی هستند.

ترامپ از زمان حمله معترضان به ساختمان کنگره تحت فشار بود که وارد عمل گردد و از طرفدارانش بخواهد که محل را ترک نمایند.

او به طرفدارانش گفت: شما خاص هستید. دوستتان دارم. می دانم ناراحتید ولی الان آرامش ضروری است.

دمکرات ها در سنای آمریکا به اکثریت رسیدند

همزمان نتایج انتخابات جورجیا نهایی شد و با پیروزی رافائل وارناک و جان آساف در انتخابات سنای جورجیا اکنون دمکرات ها کنترل مجلس سنا را به دست گرفته اند.

-

ایسنا، بی بی سی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 666

به "هجوم طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، جلسه نیمه کاره ماند، حکومت نظامی در واشنگتن، دمکرات ها در سنا به اکثریت رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، جلسه نیمه کاره ماند، حکومت نظامی در واشنگتن، دمکرات ها در سنا به اکثریت رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید