نقشه ای که نحوه ابتلای اندام های بدن به کرونا را پیش بینی می نماید

به گزارش کهن پارس، پژوهشگران آمریکایی در آنالیز جدید خود، نقشه هایی تهیه نموده اند که نحوه ابتلای اندام های بدن به کروناویروس را به صورت احتمالی پیش بینی می نمایند.

نقشه ای که نحوه ابتلای اندام های بدن به کرونا را پیش بینی می نماید

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، پژوهشگران دانشگاه کرنل (Cornell University) آمریکا در آنالیز جدید خود، نقشه هایی احتمالی در خصوص نحوه ابتلای اندام های بدن به کروناویروس ارائه داده اند و عوامل مولکولی را شناسایی نموده اند تا شاید بتوانند به تسهیل و یا محدود کردن عفونت یاری نمایند.

سدریک فسکوت (Cedric Feschotte)، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: داده های این پژوهش نشان می دهند که کووید- 19 تنها یک بیماری تنفسی نیست؛ بلکه بسیار گسترده تر است و ظرفیت تاثیرگذاری بر اندام های دیگر را نیز دارد. ارزیابی های ما نشان می دهند که طیف گسترده ای از آسیب پذیری سلولی در این میان وجود دارد.

پژوهشگران در این آنالیز، نقشه 28 ژن انسانی و گیرنده ها و عوامل مرتبط با کروناویروس را تهیه کردند. آنها می توانند با آنالیز بیان آر ان ای هر سلول در این ژن ها، بافت ها و سلول هایی که بیشتر نسبت به عفونت ناشی از کروناویروس آسیب پذیر هستند، را شناسایی نمایند.

این گروه پژوهشی، بیان آران ای را در بافت های سالم انسانی آنالیز کردند تا اطلاعات جامعی در خصوص عوامل مولکولی که به تسهیل و یا محدودیت عفونت ناشی از کروناویروس منجر می شوند، ارائه دهند.

نقشه برداری از ورودی های متفاوت ویروس، برای پیش بینی محل ورود آن به بدن، لازم است. به علاوه، پژوهشگران دیگر هم با معین کردن ریشه های مولکولی عفونت می توانند از این نواحی به عنوان اهدافی برای کشف دارو و غلبه بر عفونت استفاده نمایند.

این پژوهش که مسیرهای ورود کروناویروس و نحوه ورود آن به ریه ها، سیستم عصبی مرکزی و قلب را نشان می دهد، از داده های بالینی پشتیبانی می نماید که نشان می دهند کروناویروس، بر روده، کلیه و جفت هم اثر می گذارد.

به گفته پژوهشگران، گروه خاصی از سلول های پروستات نیز ممکن است تحت تاثیر کروناویروس قرار بگیرند و آسیب هایی برای مردان در پی داشته باشند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 263

به "نقشه ای که نحوه ابتلای اندام های بدن به کرونا را پیش بینی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه ای که نحوه ابتلای اندام های بدن به کرونا را پیش بینی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید