نجات 10 نفر از حریق ساختمان مسکونی

به گزارش کهن پارس، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات 10 نفر در پی وقوع حریق در یک ساختمان مسکونی اطلاع داد.

نجات 10 نفر از حریق ساختمان مسکونی

سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگاران در این باره اظهار کرد: ساعت 13:01 دقیقه روز جاری یک مورد آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در بلوار نبرد، فلکه اول مقداد به سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن دو ایستگاه به همراه نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل تجهیزات به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: محل آتش سوزی یک ساختمان مسکونی پنج طبقه بود. آتش از یکی از اتاق خواب های واحد مسکونی طبقه اول شروع شده بود و به اتاق های مجاور و پذیرایی هم سرایت نموده بود.

ملکی اظهار کرد: آتش به بالکن طبقه بالاتر هم سرایت نموده بود و در آستانه توسعه به واحد بالایی بود. دود بسیار غلیظی هم تمام ساختمان را در بر گرفته بود. ساختمان از یک سو به حیاط پشتی و از سوی دیگر به معبر مشرف بود.

وی گفت: دسترسی برای نجات افراد به وسیله بالابرها وجود نداشت هر چند که آتش نشانان همزمان با نردبان هیدرولیکی چند نفر را از لب پنجره ها خارج کردند اما تعداد دیگری از افراد داخل ساختمان گرفتار بودند. آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش به داخل ساختمان رفتند تا افرادی که در ساختمان محبوس بودند را نجات دهند.

ملکی اضافه کرد: در نهایت آتش نشانان 10 نفر را از این ساختمان خارج کردند.

وی گفت: آتش به وسیله آتش نشانان خاموش شد و از توسعه بیشتر آن جلوگیری شد.

ملکی گفت: افراد نرده هایی برای جلوگیری از ورود افراد غریبه جلوی بالکن هایشان نصب می نمایند. اما این نرده ها باید قابلیت بازشدن داشته باشد.تاکید سازمان آتش نشانی بر این است که حفاظ ها بازشو باشد تا اگر احتیاج به انجام عملیات بود بشود آن ها را باز کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 990

به "نجات 10 نفر از حریق ساختمان مسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات 10 نفر از حریق ساختمان مسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید