تور چک: موزه فیلادلفیا یک سپر تاریخی تشریفاتی را به جمهوری چک باز می گرداند

به گزارش کهن پارس، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، موزه فیلادلفیا یک سپر تاریخی تشریفاتی را به جمهوری چک باز می گرداند.

تور چک: موزه فیلادلفیا یک سپر تاریخی تشریفاتی را به جمهوری چک باز می گرداند

با ما سفر کنید و با تور چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

موزه هنر فیلادلفیا در ایالات متحده یک سپر تشریفاتی قرن شانزدهمی را که در دوران جنگ جهانی دوم به وسیله نازی ها مصادره شده بود، به جمهوری چک مکانی که این اثر تاریخی برای قرنها در آن نگهداری میشد، بازمی گرداند.

گفته می شود نقش و نگارهای این سپر تاریخی به دست جیرولاما دا ترویسو هنرمند ایتالیایی رنسانس خلق شده و بر روی آن صحنه ای از یک نبرد رومی نقش بسته است. گمان می رود از این سپر در مراسم های جشن پس از پیروزی در نبرد استفاده میشده است.

این اثر تاریخی در حوالی 1938 تا 1939 به وسیله نازی ها مصادره شد.

این سپر که کارشناسان معتقدند قدمت آن به 1535 بازمی شود در سال 1976 زمانی که یک تاجر تنباکو آن را به موزه فیلادلفیا هدیه کرد، از مجموعه این موزه سر درآورد و از دهه 70 میلادی در بخش سلاح ها و زره های این موزه به نمایش گذاشته شده است.

مسئولان موزه فیلادلفیا فرایند مشخص مالکیت این سپر را از سال 2016 با همکاری جمهوری چک شروع کردند. آرشیدوک فرانتس فردیناند که ترور او در سال 1914 جرقه ای بر شروع جنگ جهانی اول بود، مالک مجموعه ای از سلاح ها و زره ها بود که در قلعه ای واقع در جنوب پراگ نگهداری میشد. پس از جنگ جهانی اول، دولت چکسلواکی مالکیت آن قلعه را در دست گرفت. با شروع جنگ جهانی دوم، آلمان با تصاحب منطقه ای که قلعه در آن واقع شده بود، مجموعه سلاح ها را هم توقیف کرد. در نتیجه موزه فیلادلفیا برای استرداد این اثر به جمهوری چک موافقت کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1042

به "تور چک: موزه فیلادلفیا یک سپر تاریخی تشریفاتی را به جمهوری چک باز می گرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چک: موزه فیلادلفیا یک سپر تاریخی تشریفاتی را به جمهوری چک باز می گرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید