مقایسه مشخصات گوشی های سری ریلمی 9

به گزارش کهن پارس، گوشی های سری ریلمی 9 به تازگی عرضه شده اند، در اینجا به آنالیز مشخصات کلیدی سه مدل Realme 9 Pro و Realme 9 Pro Plus و Realme 9i می پردازیم.

مقایسه مشخصات گوشی های سری ریلمی 9

به گزارش خبرنگاران، خاتمه سری Realme 9 Pro رسمی شد و در همان زمان در بازار های جهانی از جمله اروپا عرضه شد. این خط فراوری نو از سه مدل تشکیل شده است. این سری شامل گوشی های Realme 9 Pro و Realme 9i و همین طور اولین مدل Pro Plus ریلمی به نام Realme 9 Pro Plus می گردد. در حالی که مدل 9i یک گوشی میان رده پایین و بدون قابلیت 5G است، گوشی های Realme 9 Pro و Pro Plus دستگاه های میان رده بالا مجهز به اتصال 5G هستند. قابلیت 5G تنها تفاوت این گوشی های نیست. در ادامه به آنالیز و مقایسه کامل مشخصات این سه مدل گوشی می پردازیم و پیش از آن در جدول زیر مشخصات کامل آن ها به طور خلاصه ارائه شده است.

طراحی

چشمگیرترین طراحی قطعاً مدل Realme 9 Pro Plus با رنگ چشم نواز Sunrise Blue است. این گوشی علاوه بر ظریف و مجذوب نماینده بودن، اولین گوشی عرضه شده در بازار های جهانی و اروپایی است که می تواند رنگ قاب خود را تغییر دهد. برای اینکه رنگ بدنه را تغییر دهید، کافی است آن را زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید و حدود پنج ثانیه صبر کنید. گوشی Realme 9 Pro همان طراحی مدل Pro Plus را دارد، با این تفاوت که فاقد قابلیت تغییر رنگ است. در نقطه مقابل گوشی 9i طراحی متفاوتی دارد و گزینه های رنگی آن دارای مجذوب نمایندهیت کمتری هستند. با این حال در مقایسه با سایر دستگاه های موجود در محدوده قیمت این گوشی، همچنان گوشی زیبایی به شمار میرود.

نمایشگر

برترین نمایشگر در میان این سه مدل، متعلق به Realme 9 Pro Plus است. تنها صفحه نمایش AMOLED در میان این سه مدل، مربوط به Realme 9 Pro Plus است؛ بنابراین این دستگاه می تواند رنگ های غنی تر و عمیق تری را نشان دهد. این نمایشگر یک پنل کوچک 6.4 اینچی با نرخ تازه سازی 90 هرتز و کیفیت فول اچ دی پلاس 1080 در 2400 پیکسل است. این نمایشگر بعلاوه دارای حسگر اثر انگشت یکپارچه است. گوشی Realme 9 Pro با داشتن صفحه نمایش IPS با وضوح Full HD+ و نرخ به روز رسانی 120 هرتز در رتبه دوم قرار می گیرد. مدل 9i نیز تقریبا مشخصات یکسانی با مدل پرو دارد با این تفاوت که نرخ تازه سازی آن پایین تر (90 هرتز) است.

سخت افزار و نرم افزار

گوشی Realme 9 Pro Plus به قدرتمندترین پردازنده موجود، یعنی Mediatek Dimensity 920 5G، مجهز شده است. در رتبه بعدی مدل 9 پرو واقع شده است که با پردازنده Snapdragon 695 5G عرضه می گردد. این دو گوشی حداکثر 8 گیگابایت رم ارائه می نمایند. مدل Pro Plus با حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می گردد، در حالی که مدل پرو در گزینه 128 گیگابایتی متوقف می گردد. همان طور که به راحتی می گردد حدس زد، مدل Realme 9i دارای پردازنده ضعیف تری است و از تراشه Snapdragon 680 استفاده می نماید. این پردازنده برخلاف تراشه های Snapdragon 695 و Dimensity 920 فاقد پشتیبانی از قابلیت 5G است؛ بنابراین در مدل Realme 9i، کاربر نه تنها به عملکرد ضعیف تر CPU و GPU دسترسی دارد، بلکه قابلیت های اتصال سطح پایین تری را نیز در اختیار خواهد داشت. گوشی های Realme 9 Pro و Pro Plus، سیستم عامل اندروید 12 و Realme UI 3.0 که از پیش نصب شده اند را اجرا می نمایند. در نقطه مقابل مدل 9i همچنان بر پایه مدل پایین تر این سیستم عامل، یعنی اندروید 11 و Realme UI 2.0 اجرا می گردد.

دوربین

گوشی Realme 9 Pro Plus را می توان یک گوشی با دوربین رده بالا در نظر گرفت. دوربین اصلی آن یک سنسور سونی IMX766 با وضوح 50 مگاپیکسل و قابلیت OIS (لرزش گیر اپتیکال تصویر) است. این همان دوربینی است که به عنوان دوربین اصلی در چندین پرچمدار از جمله OPPO Find X3 Pro مورد استفاده قرار گرفته است. اما دو مدل دیگر این سری، یعنی 9 پرو و 9i شایسته این چنین تمجیدی نیستند. دوربین های اصلی این دو مدل سنسور های 64 و 50 مگاپیکسلی هستند که از قدرت به مراتب پایین تری برخوردارند.

باتری

با وجود این که مدل Pro Plus گران ترین مدل این سری است، مدل های Realme 9 Pro و 9i با باتری های بزرگ تری عرضه می شوند و بنابراین می توانند عمر باتری طولانی تری داشته باشند. البته از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که مدل Pro Plus دارای قابلیت شارژ سریعتر 65 واتی است و بنابراین می تواند سریع تر شارژ گردد.

قیمت

در کنار مشخصات و ویژگی های یاد شده، مطمئنا قیمت دستگاه نیز از مهمترین فاکتور های موثر برای کاربران است. قیمت Realme 9i از 219 یورو برابر با 248 دلار در بازار اروپا آغاز می گردد. گوشی 9 پرو نیز با قیمت 319 یورو معادل 361 دلار به فروش می رسد. مدل پرو پلاس از دو مدل دیگر گران تر است و قیمت آن از 379 یورو برابر با 429 دلار آغاز می گردد. این قیمت ها کاربر را بر سر دو راهی انتخاب مدل پیشرفته تر یا پرداخت هزینه کمتر قرار می دهد.

نتیجه گیری

در مجموع درباره مدل Realme 9 Pro باید گفت که دارای قیمت مناسب به نسبت کیفیت عالی است. این گوشی دارای محاسنی مانند قابلیت 5G، باتری بزرگ و اسلات Micro SD است و نکته منفی مشهودی ندارد. از سوی دیگر مدل Realme 9i قیمت ارزان تری دارد. این گوشی بعلاوه دارای اسلات Micro SD، بلندگو های استریو و باتری بزرگ است. از مهمترین نقاط ضعف مدل Realme 9i نیز می توان به صفحه نمایش LCD و نداشتن قابلیت اتصال 5G اشاره نمود. گوشی مدل Realme 9 Pro Plus را بی شک می توان بالاتر از دو رقیب قرار داد. این گوشی دارای اتصال 5G، دوربین شگفت انگیز، صفحه نمایش AMOLED و شارژ سریع 60 واتی است، اما در مقابل قیمت بالاتر و باتری کوچکتری دارد. در انتها می توان جمع بندی کرد که هر چند به راحتی می توان باکیفیت ترین گوشی از میان این سه مدل را تشخیص داد، ولی این قدرت خرید کاربر است که تصمیم گیرنده نهایی است.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1266

به "مقایسه مشخصات گوشی های سری ریلمی 9" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مشخصات گوشی های سری ریلمی 9"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید