مزرعه گل گاو زبان اشکور ، رودسر گیلان

به گزارش کهن پارس، مزرعه گل گاو زبان در اشکور

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با مزرعه گل گاو زبان در اشکور شهرستان زیبای رودسر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مزرعه گل گاو زبان اشکور ، رودسر گیلان

روستای اشکور، جز بخش رحیم آباد شهرستان رودسر در استان گیلان است که در جنوب کلاچای واقع شده است. اشکور، یک منطقه کوهستانی و ییلاقی است که در امتداد رشته کوه البرز قرار گرفته است. محلی ها به روستای اشکور، اشکورات نیز می گویند.

در منطقه اشکورات می توان درختهای تنومند گردو، فندق و بادام را مشاهده کرد. این منطقه به علت وجود چشمه های آب معدنی، رودخانه های زلال، غارهای فراوان، کوه های سنگی، دریاچه های طبیعی و هوای پاک، یکی از برترین منطقه ها دیدنی در گیلان است.

شهرستان رودسر بزرگ ترین فراوریکننده گل گاو زبان در کشور می باشد. منطقه ها کوهستانی اشکورات رحیم آباد رودسر با 470 هکتار مساحت زیرکشت و برداشت 220 تن قطب فراوری گل گاوزبان کشور است. اشکورات رحیم آباد رودسر با فراوری 75 درصد گل گاو زبان از منطقه ها مهم فراوری این گیاه دارویی در ایران و بعنوان مرکز گل گاو زبان ایران شناخته شده است. شهرستان رودسر بزرگ ترین فراوری کننده گل گاوزبان کشور می باشد.

از هر هکتار مزرعه گل گاو زبان به طور معمول 500 کیلوگرم گل برداشت می گردد که عمده مصرف گل گاو زبان در صنایع دارویی و دمنوش می باشد. برداشت گل گاو زبان در منطقه ها اشکورات بخش رحیم آباد رودسر از نیمه دوم فروردین به صورت پراکنده آغاز می گردد و برداشت کلی این محصول از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواخر تیرماه ادامه دارد.

گل گاو زبان گیاهی دارویی و خوراکی است که دم نوش آن برای تقویت حواس، تصفیه خون، اعصاب، درمان سرماخوردگی، برونشیت، سرفه، التهاب و ورم کلیه ها، سرخک، مخملک، رماتیسم و بیماری های قلبی بسیار مفید است به تازگی از گل گاوزبان شربت و مربا هم تهیه می گردد.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1576

به "مزرعه گل گاو زبان اشکور ، رودسر گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزرعه گل گاو زبان اشکور ، رودسر گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید