بازسازی آپارتمان: بازسازی اضطراری ساباط تاریخی فیروزآباد

به گزارش کهن پارس، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد از شروع بازسازی ساباط تاریخی کلوثر در این شهرستان اطلاع داد.

بازسازی آپارتمان: بازسازی اضطراری ساباط تاریخی فیروزآباد

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، مهرداد ذوالفقاری روز یکشنبه 23 آبان ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: با توجه به بارندگی روزهای گذشته در شهرستان میبد و تخریب بخشی از این ساباط، به منظور پیشگیری از آسیب بیشتر، بازسازی اضطراری آن شروع شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد اضافه کرد: استحکام بخشی، بازسازی قسمت های آسیب دیده طاق ضربی با خشت، اجرای ازاره نما واندود کاه گل، کاه گل پشت بام و دوخت و دوزِ سقف های آسیب دیده از جمله اقدامات اجرایی در این پروژه بازسازیی است.

ذوالفقاری ادامه داد: بازسازی اضطراری این بنا از سوی نیروهای امانی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد انجام می گردد.

یک سوم وسعت شهرستان میبد را بافت تاریخی تشکیل می دهد و محله قلعه فیروزآباد میبد از بافت های باارزش و تاریخی این شهرستان محسوب می گردد که به شماره 3490 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1117

به "بازسازی آپارتمان: بازسازی اضطراری ساباط تاریخی فیروزآباد" امتیاز دهید

2 کاربر به "بازسازی آپارتمان: بازسازی اضطراری ساباط تاریخی فیروزآباد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: بازسازی اضطراری ساباط تاریخی فیروزآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید