مازندران مهیای بهار در زمستان

به گزارش کهن پارس، به گزارش خبرنگاران، ستاد اجرایی خدمات سفر ماندران از مدتها پیش تشکیل شد و برای خدمات دهی به مسافران نوروزی در حال برنامه ریزی است. نوروز امسال بیش از 9 میلیون مسافر شب در مازندران اقامت کردند و تا انتها تابستان نیز شمار اقامت مسافران در استان به بیش از 20 میلیون نفر رسید.

مازندران مهیای بهار در زمستان

معاون سیاسی استان مازندران و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان در مصاحبه با خبرنگاران اضافه نمود: دستگاههای مجری در ستاد خدمات اجرایی سفر باید تا 15 اسفند برای خدمات رسانی به گردشگران آمادگی کامل داشته باشند.

علیرضا یونسی با بیان اینکه دست آوردهای سفر برای مردم ابعاد بسیاری چون ارزش های اخلاقی،اجتماعی،معرفتی و مالی دارد و خدا لطف نموده که همه ساله میزبان میهمانان بیشماری هستیم، اضافه نمود: مازندران سرشار از زیبایی های خدادادی است طبیعتی که بهشت خاورمیانه شناخته می گردد و باید از آن استفاده کرد.

علیرضا یونسی گفت:مازندران آنقدر جذابیت دارد که تا به امروز بدون اصول تبلیغی مشتاقان میلیونی را به خود جلب می نماید و این ما هستیم که باید از این حضور بهره بگیریم.

وی به کوشش های سال گذشته اشاره نمود و گفت: سال جاری هم با تجربیات گذشته سرویس دهی به گردشگران باید به مراتب بهتر از سالهای قبل باشد و این جلسات تمرین و آمادگی است تا با هم افزایی و وحدت بین دستگاه های اجرایی سیاست های لازم برای خدمت رسانی به گردشگران با همدلی بیشتری صورت گیرد.

وی به تمرکز بروشورها تاکید نمود و گفت: به استثنای بروشورهایی که توسط شهرهای مختلف تهیه می گردد و در اختیار گردشگران قرار می گیرد دستگاه ها اجرایی بروشورهای خود را در اختیار کمیته فرهنگی قرار دهند تا به میزان احتیاج چاپ شده و به طور متمرکز توزیع گردد.

یونسی به چاپ کتابچه ای با عنوان خدمات سفر مازندران تاکید نمود و گفت:باید توضیح وظایف و مسولیت های تمامی دستگاه های اجرایی و شیوه خدمات رسانی آنان در قالب کتابچه ای برای آشنایی بیشتر در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون سیاسی استانداری مازندران با اشاره به ظرفیت های سازمان های مردم نهاد گفت:آموزش دهیاران می تواند برای تبیین شرایط گردشگری منطقه با توجه به آخرین اطلاعات و دانش روز در زمینه گردشگری مثمر ثمر باشد.

وی به رسیدگی به شرایط ویلاهای استیجاری و برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا و نظارت بر بازارتاکید نمود و اضافه نمود: شماره ای واحد برای ارتباط با ستاد خدمات سفر اختصاص یابد و آن شماره نیز به صورت گسترده اطلاع رسانی شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

یونسی زیباسازی مبادی ورودی و خروجی استان را از ضروریات برنامه ریزی سفر ارزیابی کرد و گفت:برای ایجاد رقابت بین شهرها و روستاها و همچنین دستگاه های خدمت رسان نمونه مولفه هایی معین و تیمی نیز معین خواهد شد تا شهر یا روستای نمونه در خدمت رسانی به گردشگران معرفی گردد.

وی بر لزوم روز شمار فعالیت کمیته اشاره نمود و گفت :دستگاه های مجری در ستاد خدمات اجرایی سفر باید تا 15 اسفند برای خدمات رسانی به گردشگران آمادگی کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایجاد رادیو سفر در استان با توجه به ظرفیت های بالقوه ای که وجود دارد از ضروریات معرفی و اطلاع رسانی در زمینه گردشگری است توضیح داد:استفاده از آیین ها، آداب و رسوم و برگزاری نمایش های خیابانی ضمن ایجاد فضایی شاد برای گردشگران و ایجاد جذابیت برای حضور بیشتر آنان زمینه بروز و حضور هنرمندان و معرفی آنان به عرصه های هنری کشور را فراهم می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به تعطیلات دهه فجر اشاره نمود و گفت: مازندران باید همواره آماده خدمت رسانی باشد و این منوط به تعطیلات نوروز نمی گردد.

دلاور عظیم نیا اضافه نمود: کمیته تبلیغات شرایظی را فراهم می نماید تا تمامی جاذبه های استان و اطلاعات مورد احتیاج گردشگران در بروشور عمومی استان درج گردد، بنابراین پیشنهاد می گردد بروشورهای شهرداری ها به جاذبه های کمتر شناخته شده اختصاص یابد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان از اختلال بانک ها در سه روز اول سال و نابسامانی کشیک نانوایی ها در شب و روز اول فروردین اشاره نمود و گفت:کوشش می کنیم تا تابلوهای معرفی تاریخی استان اصلاح شده و بعضی از شهرهای ویژه توریستی نیز با تعامل و همکاری شهرداران ساماندهی می گردد.

عظیم نیا با بیان اینکه ساماندهی شهرهای مازندران لازم است و در سال گذشته میزبان مسافران خارجی بوده ایم که پیش بینی می گردد این رقم در سال آینده افزایش یابد یادآور شد:با تعامل خوب شهرداران از برپایی چادر در شهرهای جلوگیری شده و مسافران به کمپ های معین شده که دارای امکانات مورد احتیاج هستند راهنمایی می شوند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان در این جلسه از آمادگی 158 شرکت حمل و نقل برای جابه جایی مسافر اطلاع داد و گفت:44 دوربین نظارت تصویری و 8 دوربین پلاک خوان از گلوگاه تا شهرستان آمل بر جاده ها نظارت دارند.

احمد محمد زاده از گشت نامحسوس توسط پلیس راه برای افزایش نظارت بر راه های استان اشاره نمود و گفت:173 تردد شمار ورودی و خروجی استان را رصد نموده و نصاویر آن نیز در اختیار پلیس و هلال احمر قرار می گیرد.

وی از نصب دو تابلوی گرافیکی در محور هراز و سوادکوه برای نخستین بار در مازندران اطلاع داد و گفت: در این تابلو نقاط ترافیکی با رنگ های مختلف نشان داده می گردد تا مسافر با اطلاعات و آگاهی کامل جهت خود را انتخاب کند.

وی گفت:در ستاد نوروز 94 آمارها به صورت دقیق و مستند به تفکیک وسایل نقلیه به دبیرخانه ارسال خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران نیز تا به امروز از آمادگی 60 پایگاه ثابت و موقت برای خدمت رسانی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اطلاع داد و گفت: پست ها سیار و موتوری و یک مرکز امداد هوایی نیز آماده خدمت رسانی است.

مهدی ولی پور با بیان اینکه امداد و نجات به صورت مستقل در ستاد اجرایی خدمات سفر خواهد بود اضافه نمود:2 هزار امدادگر آموزش دیده و حرفه ای و دو هزار نفر جوان آموزش دیده که به زودی نیز دوباره بازآموزی خواهند شد برای خدمت رسانی به گردشگران،معرفی نقاط حادثه خیز و همچنین معرفی جاذبه های استان آمادگی کامل دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 63

به "مازندران مهیای بهار در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازندران مهیای بهار در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید