لاوروف: هند باید در کوشش های صلح افغانستان حضور داشته باشد

به گزارش کهن پارس، وزیر خارجه روسیه در آستانه سفر به پاکستان با مهم دانستن نقش دهلی نو در افغانستان تاکید نمود که هند باید در کوشش های صلح دولت کابل حضور داشته باشد.

لاوروف: هند باید در کوشش های صلح افغانستان حضور داشته باشد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، درحالی که هند در نشست تروئیکای توسعه یافته در مسکو برای یافتن راهکار بحران افغانستان حضور نداشت، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نقش هند را در فرایند صلح افغانستان مهم خواند.

وزیر خارجه روسیه به هندوستان تایمز درباره دلیل عدم نشست هند در این نشست گفت: هند بازیگر مهمی در حل بحران افغانستان است و بدون شک باید در کوشش های بین المللی برای حمایت از صلح افغانستان شریک باشد.

وی اضافه نمود: دهلی نو شرکت کننده تروئیکای توسعه یافته درباره افغانستان نیست که در چارچوب آن مسکو در 18 مارس میزبان مشاوره های بین الافغانی با هدف تسهیل شروع فرایند صلح در این کشور بود.

لاوروف ادامه داد: هند عضو چارچوب مسکو است که کشورهای همسایه افغانستان، کشورهای مهم منطقه و آمریکا را متحد می نماید. چنین ترکیبی امکان هماهنگی یاری به فرایند آشتی ملی را براساس اجماع گسترده منطقه ای فراهم می نماید.

وی همچنین خبرداد که همزمان با پیشرفت فرایند صلح افغانستان، روسیه در نظر دارد تا به برگزاری نشست مسکو ادامه دهد.

ضمیرکابلوف نماینده ویژه پوتین برای افغانستان نیز در این ملاقات هیئت روسیه را همراهی می نماید.

فرایند صلح محور گفت وگوی غنی با نخست وزیران هند و پاکستان

بعضی گزارش ها حاکی از آن است که مخالفت پاکستان سبب عدم دعوت از هند برای حضور در نشست تروئیکا شده بود و اسلام آباد برای عدم حضور نمایندگان دهلی نو در نشست استانبول نیز کوشش می نماید.

لاوروف امروز برای ملاقات با سران پاکستانی راهی اسلام آباد شده است و براساس گزارش رسانه های پاکستانی، مسئله افغانستان از جمله محورهای این ملاقات است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 777

به "لاوروف: هند باید در کوشش های صلح افغانستان حضور داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: هند باید در کوشش های صلح افغانستان حضور داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید