عروسک ترسناکی که موهایش بلند می گردد!

به گزارش کهن پارس، عروسک اوکیکو در ژاپن

در جهان عروسک های ترسناک و تسخیر شده زیادی هست که خیلی از آن ها حتی در موزه ها نگهداری می شوند اما عروسک تسخیر شده ای که امروز می خواهیم درباره اش حرف بزنیم با همه یک فرق بزرگ دارد: موهای این عروسک هر روز بلند می گردد! این عروسک تسخیر شده ژاپنی یکی از ترسناک ترین عروسک های جهانست و تا به حال از روی آن فیلم ها و داستان های زیادی ساخته شده است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره عروسک تسخیر شده اوکیکو بیشتر حرف بزنیم.

عروسک ترسناکی که موهایش بلند می گردد!

عروسک اوکیکو (Okiku Doll) عروسک تسخیر شده ژاپنی است که امروز خیلی ها از آن دیدن می نمایند. اینکه این عروسک چطور یک همچین سرنوشتی پیدا کرد و تا این حد در کشور ژاپن معروف شد داستان جالبی دارد که برایتان تعریف می کنیم. اوکیکو یک عروسک سنتی ژاپنی است که در سال 1918 به فروش رسید. خریدار یک پسر 17 ساله بود که می خواست این عروسک را به خواهر کوچک 3 ساله اش هدیه دهد. پسر به خانه برگشت و این عروسک را به خواهرش داد و دختر کوچک 2 ساله در همان لحظه عاشق این عروسک شد.

دختر آنقدر این عروسک را دوست داشت که حتی نام خودش اوکیکو را بر روی آن گذاشت ، هر جا می رفت این عروسک را با خود می برد و شب ها در کنار عروسک می خوابید. اما یک روز این دختر کوچک به سرما خوردگی شدید مبتلا شد و در اثر تب زیاد از روز بعد از جهان رفت. با مرگ این دختر داستان های عجیب و ترسناک این عروسک هم آغاز شد، داستان هایی که این عروسک را تبدیل به یکی از ترسناک ترین عروسک های جهان کرد.

اول قرار بود که عروسک در کنار دختر دفن گردد اما یک سری شرایط دست به دست هم داد تا این اتفاق نیفتد. خانواده دختر این تصمیم گرفتند عروسک را پیش خود نگه دارند و چون دیدن عروسک آن ها را یاد دخترشان می انداخت آن را در جعبه کوچکی قرار دادند تا همواره در کنار آن برای دخترشان دعا نمایند. بعد از مدتی خانواده دختر متوجه اتفاق مشکوکی شدند! موهای این عروسک که تا پیش از این تا بالای چانه اش بود بسیار بلندتر از قبل شده بود!

آن ها فهمیدند که عروسک به تسخیر روح دخترشان در آمده و برای همین موهایش رشد می نماید. در سال 1938، خانواده اوکیو تصمیم می گیرند تا برای همواره جزیره هوکایدو را ترک نمایند البته بدون عروسک! شاید چون دوست داشتند تا این عروسک برای همواره در نزدیکی قبر دخترشان باشد و از او دور نگردد. این خانواده راز عروسک را با مسئولان تالار ماننجی در میان گذاشت و از آن ها خواست تا این عروسک را پیش خود نگه دارند. از آن موقع تا به حال این عروسک در تالار ماننجی نگهداری می گردد و خیلی ها به دیدن آن می فرایند تا موهای افسانه ای او را دیدن نمایند البته هیچ کسی حق ندارد تا از این عروسک عکسی بگیرد برای همین عکس های کمی از این عروسک پیدا می گردد.

امروز در تالار ماننجی و در یک جعبه چوبی چشمتان به یک عروسک 40 سانتی متری می افتد که خیلی ها برای دیدنش به این محل می فرایند. این عروسک اصلا معمولی نیست چون باید هر سال موهایش کوتاه گردد! عروسک که یک کیمینوی زیبا پوشیده و چشمان مهره ای سیاه و البته موهایی دارد که رشد می نمایند! این طور که گفته می گردد موهای این عروسک حتی به زانوهایش هم رسیده است البته در گذشته از این هم بلندتر هم بوده چون مسئولان این تالار هر از چند گاهی موهای این عروسک را کوتاه می نمایند.

شاید فکر کنید کوتاه کردن موهای یک عروسک تسخیر شده ترسناک است اما این طور که مشخصه یک روز عروسک به خواب یکی از مسئولان تالار رفته و از او خواسته تا موهایش را برایش کوتاه کند. هیچ کسی نمی داند که واقعا چرا موهای این عروسک هر روز بلند و بلندتر می گردد!

حتی به گفته برخی ها، بر روی این عروسک آنالیز های علمی هم اجرا شده! که اگر بگوییم نتیجه اش چه بوده حتما تعجب می کنید: موهایی که روی سر این عروسک درآمده از جنس موهای یک دختر بچه است! حتی عده ای می گویند اگر به عروسک نزدیک شوید و دهان نیمه بازش را به دقت ببینید دندان هایش هم معلوم است! این عروسک ترسناک الهام بخش داستان ها و فیلم های زیادی بوده و حتی نویسنده ها و کارگردان ها پا را فراتر گذاشته و تا آن جا که می توانستند این عروسک را ترسناک تر هم نشان داده اند مثلا در سناریوهای آن ها، این عروسک هم می خندد، هم تکان می خورد و هم ناله می نماید!

اگر دلتان می خواهد معروف ترین عروسک تسخیر شده هوکایدو را ببینید در صورتی که گذرتان به جزیره هوکایدوی ژاپن افتاد وقت را تلف نکنید مستقیم به سمت تالار ماننجی بروید تا در چشمان سیاه این عروسک خیره شوید.

منبع: odditycentral.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1224

به "عروسک ترسناکی که موهایش بلند می گردد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "عروسک ترسناکی که موهایش بلند می گردد!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروسک ترسناکی که موهایش بلند می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید