سند همکاری بین ایران و سازمان جهانی جهانگردی امضا شد

به گزارش کهن پارس، سند همکاری ایران و سازمان جهانگردی

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سند همکاری ایران و سازمان جهانگردی جهانی را در اسپانیا به امضا رساند. تفاهم نامه همکاری مابین سازمان میراث فرهنگی ایران و سازمان جهانی جهانگردی در حاشیه نمایشگاه گردشگری فیتور که در کشور اسپانیا برگزار گردید به امضای علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و زوراب پلولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی رسید. اولین بند از این تفاهم نامه با موضوعیتی از یاری های فنی آغاز شده که بر اساس آن، دبیرخانه سازمان جهانی جهانگردی مقرر شده تا در حوزه های فنی در زمینه گردگشری به جمهوری اسلامی ایران یاری نماید. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص این خبر بیشتر بدانیم.

سند همکاری بین ایران و سازمان جهانی جهانگردی امضا شد

از دیگر محورهای مورد نظر سند همکاری ایران و سازمان جهانگردی در زمینه بوم گردی و توریستی روستایی می باشد. سازمان جهانی توریستی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی با مشارکت یکدیگر در کوشش برای ایجاد یک چارچوب همکاری در زمینه بوم گردی و توریستی روستایی اقدام می نمایند. با در نظر گرفتن برنامه کاری سازمان جهانی توریستی در سال 2020 و بعلاوه برنامه توریستی ایران، پیشنهاد شده که جمهوری اسلامی ایران و سازمان جهانی جهانگردی در سال 2020 همایشی مشترک را با موضوع بوم گردی برگزار نمایند.

از طرف دیگر برنامه ریزی برای تصویرسازی و جایگاه آفرینی جهموری اسلامی ایران محور دیگر سند همکاری ایران و سازمان جهانگردی جهانی می باشد. بر اساس آن، سازمان جهانی توریستی تفاهم کرده تا به وسیله اجرای پروژه ها، سازمان میراث فرهنگی را در مورد ایجاد تصویری مثبت و متفاوت از ایران در بازار جهانی، به عنوان مقصدی امن با هویت فرهنگی بی نظیر و متنوع یاری نماید. از جمله دیگر بندهای این سند همکاری ایجاد مرکز بین المللی برای صنایع دستی و توریستی است که بر اساس آن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی علاقه مندی خود را به ایجاد مرکزی بین المللی در زمینه صنایع دستی و توریستی در جمهوری اسلامی ایران ابراز کرده و از سازمان جهانی جهانگردی درخواست حمایت کرده است.

همکاری در زمینه فعالیت های مربوط به جاده ابریشم از جمله محورهای دیگر این سند همکاری ایران و سازمان جهانگردی است که هر دو طرف بر نقش مهم ایران در برنامه جاده ابریشم تاکید و تایید نمودند که همکاری گسترده تری را به وسیله اشتراک همه بخش ها و شرکا برای اجرای برنامه های ابتکاری مشترک با هدف تقویت نقش ایران در این فرایند توسعه ای ضروری می باشد. همکاری در زمینه ایجاد پروژه پایلوت برای توسعه توریستی قابل دسترسی، در این سند همکاری گنجانده شده است که بر اساس آن در ایران، دو طرف موافقت کردند که در مورد پروژه پایلوت برای ترویج توریستی قابل دسترسی مذاکره نمایند. مونسان که به همراه تعدادی از مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی برای حضور در نمایشگاه توریستی فیتور، به منظور تقویت راهکارهای افزایش جذب توریست به کشور به اسپانیا سفر کرده است، در نخستین روز این نمایشگاه در غرفه ایران میزبان پادشاه و ملکه اسپانیا، رئیس کنگره نمایندگان این کشور و دبیرکل سازمان جهانی توریستی بود.

رییس سازمان میراث فرهنگی و توریستی در حاشیه نمایشگاه فیتور در نشستی با حضور تورگردانان ایرانی، چالش های توریستی را مورد توجه قرار داد و با وزیر صنعت و توریستی اسپانیا نیز ملاقاتی داشت که درباره تبادل توریست بین دو کشور و تبدیل بناهای تاریخی به هتل های توریستی مذاکراتی انجام شد. مونسان در ملاقات با جوسپ آلبرتو کورتس گاریدو، رییس موزه باستان شناسی آلیکانته و سزار آئوگوستو آسنسیو، نماینده فرهنگی استان آلیکانته اسپانیا، در حاشیه این سفر درباره نمایشگاه ایران، مهد تمدن که قرار است اسفندماه امسال در آن موزه برگزار گردد، توافق هایی را انجام دادند.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1244

به "سند همکاری بین ایران و سازمان جهانی جهانگردی امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند همکاری بین ایران و سازمان جهانی جهانگردی امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید