سناتور جمهوری خواه تهدید به مرگ شد

به گزارش کهن پارس، پلیس فدرال آمریکا در حال انجام تحقیقات در مورد ارسال یک پاکت مشکوک حاوی پودر سفید رنگ و تصویری تهدیدآمیز به منزل رند پاول سناتور جمهوری خواه ایالت کنتاکی است.

سناتور جمهوری خواه تهدید به مرگ شد

تارنمای پولیتیکو دیروز (3 خرداد) نوشت که اف بی آی مشغول تحقیق در مورد یک بسته مشکوک حاوی پودر سفیدرنگ است که به خانه رند پاول سناتور جمهوری خواه ایالت کنتاکی ارسال شده است. در این پاکت بزرگ علاوه بر پودر مذکور، تصویری تهدیدآمیز از رند پاول مصدوم ارسال شده که اشاره به حمله گذشته همسایه این سناتور دارد.

در سال 2017 یکی از همسایگان پاول به او حمله کرد و وی را به شدت مضروب ساخت و تعدادی از دنده های این سناتور را شکست. در این تصویر فرد ناشناس تهدید کرده که کاری را که همسایه پاول ناتمام گذاشت به اتمام خواهد رساند. هنوز معلوم نیست که این پاکت تهدیدآمیز را چه کسی ارسال کرده است. پاول گفته که چندین بار تهدید شده و این تهدیدها را به شدت جدی می گیرد.

سابقه ارسال بسته های مشکوک به دوران باراک اوباما رئیس جمهوری اسبق آمریکا باز می شود. مقام های آمریکایی از سال 2001 در برابر ارسال بسته های مشکوک و از جمله بسته های حاوی پودر سفید محتاط هستند. در این سال یک بسته آلوده به سیاه زخم که برای اصحاب رسانه و قانونگذاران ارسال شده بود، باعث کشته شدن 5 نفر شد.

سال 2016 پودر سفیدی که بعدها تعیین شد خطرناک نبوده، به منزل اریک ترامپ فرزند رئیس جمهوری پیشین آمریکا ارسال شد. در سال 2017 بسته های مشکوک حاوی پودر سفیدرنگ به منازل هیلاری کلینتون، باراک اوباما، تلویزیون سی ان ان ارسال شد.

این بسته ها همچنین برای جو بایدن معاون وقت اوباما و رئیس جمهوری کنونی آمریکا، برخی از سناتورهای دمکرات، جان برنان رئیس پیشین سیا، هنرپیشه ها، سناتور کوری بوکر و جیمز کلپر مدیر پیشین امنیت ملی آمریکا نیز ارسال شد.

اف بی آی در تمامی این موارد گفت که پودر مشکوک سفیدرنگ بی خطر بوده است.

تهدیدهای پستی علیه جان سیاستمداران آمریکایی در حالی دوباره در رسانه ها مطرح می شود که تهدیدهای سایبری و افزایش کشتارهای مسلحانه نیز دولت نوپای جو بایدن را با چالش های امنیتی روبرو کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی نوشته بود که حمله سایبری اخیر به یک خط لوله مهم سوخت و اختلال جدی در انتقال سوخت در سراسر کشور آسیب پذیری تأسیسات زیربنایی آمریکا را اثبات کرده که در صورت عدم اتخاذ تدابیر مناسب، ایالات متحده ممکن است در آینده با چالش های جدی در این زمینه روبرو شود.

نیویورک تایمز در ادامه شرح داد: به رغم سالها هشدار، شبکه گسترده ای از تأسیسات زیربنایی آمریکا از جمله خط لوله های انتقال نفت، گاز و سوخت، نیروگاه ها و خطوط انتقال برق همچنان در برابر حملات سایبری آسیب پذیر هستند که می تواند خطر مختل شدن انتقال سوخت و انرژی برای مردم را به دنبال داشته باشد. این می تواند چالشی جدی برای دولت بایدن محسوب شود.

کارشناسان آمریکایی اعلام کرده اند که تهدیدها علیه سیستم انرژی آمریکا گسترده است و بیشتر خطوط انتقال نفت و گاز این کشور متکی به سیستم های کنترلی با قدمت چند دهه ای بوده که در برابر حملات سایبری پیچیده به خوبی از خود نمی تواند دفاع کند و نمی توانند به سرعت پس از این حملات به روز شوند و فعالیت خود را از سر بگیرند.

در تازه ترین حادثه تیراندازی پلیس شهر یانگ استون ایالت اوهایو خبر داد که در تیراندازی پس از نیمه شب شنبه (1 خرداد) در یکی از کلوپ های شهر، دستکم سه نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده اند.

چند روز پیش نیز هفت نفر از شرکت کنندگان یک جشن تولد در ایالت کلورادو کشته شدند.

در جریان این کشتار مسلحانه، یک مرد مسلح پس از آنکه 6 تن را به ضرب گلوله از پای درآورد، به سوی خود نیز شلیک کرد و بدین ترتیب تعداد کشته های این حادثه به هفت نفر رسید.

این حادثه مرگبار در حالی رخ داد که دولت جو بایدن تا به امروز هیچ اقدام قاطعی در مورد محدود کردن حمل سلاح گرم در امریکا انجام نداده است.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که بشدت خواهان ممنوع شدن حمل سلاح های تهاجمی است. وی اواسط ماه فوریه (بهمن) طی سخنانی به مناسبت سالگرد تیراندازی در دبیرستانی در ایالت فلوریدا از کنگره خواسته بود که قانون حمل سلاح را بر پایه عقل سلیم اصلاح کنند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 907

به "سناتور جمهوری خواه تهدید به مرگ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور جمهوری خواه تهدید به مرگ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید