ریسک پذیری بین مدیران اجرایی تقویت گردد

به گزارش کهن پارس، خبرنگاران/کردستان دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: ریسک پذیری در میان مدیران دستگاه های اجرایی باید تقویت گردد و این مهم تنها با شعار محقق نمی گردد و باید خود دیوان محاسبات هم در این امر پیشقدم باشد.

ریسک پذیری بین مدیران اجرایی تقویت گردد

علی کامیار امروز (26مهر) در آیین معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان اظهار کرد: معرفی مدیران فرصت مناسبی برای آشنایی با شرایط و ظرفیت استان ها است.

وی عنوان نمود: متاسفانه آنگونه که باید و شاید صدای استان ها به مرکز نمی رسد و استان ها برای پیغام رسانی به مرکز کشور نیازمند مشارکت بیشتری هستند.

کامیار عدم استفاده از ظرفیت استان ها را یکی از اشکالات دولت در چند سال اخیر دانست و اضافه نمود: خوشبختانه علاقه رئیس جمهور وقت به استان ها فرصتی برای جبران عقب ماندگی استان ها است.

وی با تاکید بر اینکه حضور مدیران ارشد استانی در داخل استان موثر است؛ ادامه داد: این مهم باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

کامیار با تاکید بر اینکه هر استانی باید متناسب با پتانسیل خود رشد کند اضافه نمود: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم تقویت بودجه های استانی و بازگرداندن 70 درصدی اعتبارات به استان ها است.

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: ریسک پذیری در میان مدیران دستگاه های اجرایی باید تقویت گردد و این مهم تنها با شعار محقق نمی گردد و باید خود دیوان محاسبات هم در این امر پیشقدم باشد.

علی کامیار در ادامه سخنان خود بازگرداندن اعتبارات استانی به خزانه را افتخاری برای آن استان ندانست و گفت: باید همه بودجه های اختصاص یافته در استان در خود استان هزینه گردد، زیرا اعتبارات به راحتی به استان ها اختصاص داده نمی گردد.

وی بر شفافیت سازی دستگاه های اجرایی تاکید نمود و اضافه نمود: شفافیت در بودجه و هزینه کردها سبب افزایش اعتماد مردم به مدیران اجرایی خواهد شد.

کامیار مردم پایه بودن را یکی از رویکردهای اصلی دیوان محاسبان دانست و گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در دستگاه های اجرایی مردم می توانند آن را به سامانه 198 اطلاع دهند تا پیگیری گردد.

وی گفت: بحث تفریق بودجه و پیگیری آن یکی از رویکردهای اصلی دیوان محاسبات است که هر چند ماه یکبار آنالیز و برای تدوین بودجه سال آینده تصمیم گیری می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1098

به "ریسک پذیری بین مدیران اجرایی تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریسک پذیری بین مدیران اجرایی تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید