تور کاستاریکا: راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

به گزارش کهن پارس، شاید تعریف شهر سن خوزه، مرکز کاستاریکا را زیاد نشیده باشید، اما این شهر برای سفری کوتاه مناسب است. با داشتن اطلاعاتی کافی می توانید در این سفر کوتاه از مکان های تماشای و تفریحی این شهر تماشا کنید و اوقاتی خوش را برای خود رقم بزنید. با خبرنگاران همراه شوید.

تور کاستاریکا: راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کاستاریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کاستاریکا از سن خوزه و آتشفشان ها و سواحل زیبای این کشور دیدن کنید.

سن خوزه، مرکز کاستاریکا، شهر فوق العاده ای نیست. خاکی و کمی کثیف است و تنها دو یا سه روز برای گردش در این شهر کافی است. در سن خوزه و قبل از رفتن به قسمت های مجذوب نماینده تر کشور، کار های کمی برای انجام دادن وجود دارد. از طلاهای درخشان و موزه یشم سبز گرفته تا مرکز ملی هنر و فرهنگ، مکان های تماشای سن خوزه محسوب می شوند. در این شهر هزینه غذا و اقامت معقول است و تور های روزانه نیز برای گردش در داخل یا خارج شهر وجود دارند. به هر حال برای گردش در این شهر، بیش از سه روز وقت نگذارید.

هزینه های معمول نکاتی برای کاهش هزینه ها مکان های تماشای بانجی جامپینگ موزه طلا موزه هنر کاستاریکا باغ های آبشار لاپاز (La Paz) موزه سنگ یشم بازار مرکزی مرکادو (Mercado) آتشفشان پوآس (Poas)

هزینه های معمول

هتل و هاستل

برای اتاقی خوابگاهی بین 5750 تا 8650 کلون (10/6 تا 15/9 دلار) و برای اتاق یک تخته خصوصی 9200 کلون (17 دلار) برای هر شب اقامت باید پرداخت کنید. هاستل های پانخیا (Pangea) و کاستاریکا بک پکرز (Costa Rica Backpackers) برترین هاستل های شهر هستند. یکی از این دو را برای اقامت انتخاب کنید.

هتل های مقرون به صرفه قیمت

هتل های مقرون به صرفه قیمت زیادی در سن خوزه وجود دارند که هزینه آن ها از تنها 10000 کلون (18/4 دلار) آغاز می گردد و به 25000 کلون (46/1 دلار) در جایی زیبا و مرکز شهر می رسد. با استفاده از سایت Booking.com، فهرستی از برترین هتل ها و اتاق ها را پیدا کنید.

غذا

عموما هزینه غذا در رستوران ها بین 1600 تا 5875 کلون (2/9 تا 10/8 دلار) است، اما با غذا خوردن در سودا ها (رستوران هایی کوچک خانوادگی) می توانید با پرداخت هزینه ای بین 1600 تا 3000 کلون (2/9 تا 5/5 دلار) غذا و نوشیدنی تهیه کنید. در سال های اخیر فست فود ها در کاستاریکا بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و اگر در نزدیکی یکی از شعبات مک دونالد باشید، با پرداخت نزدیک به 3740 کلون (6/9 دلار) می توانید غذای دلخواه خود را سفارش دهید.

حمل و نقل

همه مکان های تماشای شهر نزدیک به هم قرار دارند و پیاده می توانید به آن ها سر بزنید، اما اگر به تاکسی احتیاج داشته باشید، کرایه آن ها از 640 کلون (1/1 دلار) آغاز شده و 107 کلون (0/1 دلار) به ازای هر مایل افزایش می یابد. خیلی کم پیش می آید برای گردش در کل شهر بیش از 2670 کلون (4/9 دلار) برای تاکسی پرداخت کنید. اگر می خواهید از شهر خارج شوید، حدود 7478 کلون (13/8 دلار) باید پرداخت کنید. کرایه تاکسی برای رفتن به فرودگاه حدود 13325 کلون (24/6 دلار) است. هزینه اتوبوس ها بسیار کم تر است و برای هر راستا کم تر از 535 کلون (0/9 دلار) پرداخت خواهید کرد.

نکاتی برای کاهش هزینه ها

از کارت های دانش آموزی بهره ببرید

در صورت داشتن کارت دانش آموزی، در بسیاری از مکان های تماشای از تخفیف برخوردار خواهید شد. اگر دانش آموز هستید، حتما کارت خود را همراه داشته باشید تا از این امتیاز ها بهره مند شوید.

تاکسی سوار نشوید

سن خوزه شهری است که با پای پیاده در همه جای آن می توانید گردش کنید. رفتن به دور ترین نقطه بیش از 30 دقیقه طول نخواهد کشید. هزینه تاکسی ها بسیار بالا است و گاهی از جهانگرد ها بیشتر هم کرایه می گیرند.

در مرکز مرکادو (Mercado) غذا بخورید

اگر می خواهید هزینه غذای خود را کاهش دهید، در بازار مرکزی غذا بخورید. غذا در این بازار از بیشتر جا های شهر مقرون به صرفه تر و بسیار لذیذ است. در بازار غذا هایی خواهید یافت که هزینه آن ها تنها از 1600 کلون (2/9 دلار) آغاز می گردد.

مکان های تماشای و فعالیت های جالب در سن خوزه

مرکز ملی هنر و فرهنگ

ساختمانی بزرگ که شامل قسمت های مختلف مانند دفاتر وزارت فرهنگ، مراکز فرهنگی گوناگون و موزه هنر و طراحی معاصر می گردد. بعلاوه در این ساختمان هنر تئاتر معاصر را نیز خواهید دید.

موزه طلا

موزه دل اورو (del Oro) از سه قسمت تشکیل شده است. در این موزه طلا های پیش کلمبیایی در کنار قطعات درخشان طلا به نمایش گذاشته شده اند. بعلاوه در کنار تحسین نمایشگاه هنری این موزه می توانید از سکه ها و قبض های کمیاب نیز تماشا کنید.

موزه هنر کاستاریکا

در موزه هنر کاستاریکا، 3200 اثر هنری مربوط به دو قرن اخیر به نمایش گذاشته شده اند. بعلاوه در این موزه، باغی وجود دارد که مجسمه های افراد مشهوری چون فرانسیسکو زونیگا (Francisco Zuniga)، جورج جیمنز (Jorge Jimenez) و دیگر هنرمندان مشهور را در خود جای داده است. بیشتر بازدیدنمایندگان یک روز کامل را برای قدم زدن در خیابان های باشکوه اطراف، پارک سابانا و بازدید از موزه اختصاص می دهند.

باغ های آبشار لاپاز (La Paz)

بازدید از آبشار لاپاز یکی از برترین تور های یک روزه است که می توانید در شهر سن خوزه داشته باشید. در کنار آبشار می توانید از محل زندگی پرندگان مختلف مثل مگس مرغ و پروانه، خزندگان و گربه های بزرگ تماشا کنید. متاسفانه پس از زلزله 6/9 ریشتری سال 2009 این منطقه کاملا ویران شد، اما پس از یک پروژه بازسازی بسیار بزرگ، دوباره به شکل و حالت اولیه خود برگشت.

موزه سنگ یشم

موزه سنگ یشم در طبقه یازدهم ساختمان ملی بیمه قرار گرفته است. این موزه بزرگ ترین مجموعه یشم سبز در جهان است و سنگ یشم هایی مربوط به دوران پیش کلمبیایی دارد. قدمت این سنگ ها بین 500 سال قبل از میلاد تا 800 سال پس از میلاد است. با استفاده از وسایل نوری نو، می توان درخشندگی این سنگ ها را بهتر از پیش به نمایش گذاشت. بعلاوه از این موزه نمای بسیار زیبایی از شهر سن خوزه قابل مشاهده است.

تور بازدید از مزارع کشت قهوه دوکا (Doka)

در کشت قهوه دوکا از زمینی با مساحتی زیاد استفاده می گردد و به بازدیدنمایندگان اجازه می دهند از همه مراحل کشت قهوه تماشا نمایند. بسیاری از افراد از تور یک روزه ای استفاده نموده و همزمان از این مزارع و آتشفشان پوآس (Poas Volcano) تماشا می نمایند.

تور های کانوپی (گردش، سرگرمی و ورزش در جنگل)

همچون دیگر کشور های آمریکای مرکزی، کاستاریکا پر از جنگل های بارانی است. این تور ها به شما امکان زیپ لاین در جنگل را می دهند و از بالای درختان چشم انداز ها بسیار زیبایی را مشاهده خواهید کرد.

بازار مرکزی مرکادو (Mercado)

بازار مرکزی در یک ساختمان زرد و در کوچه مرکزی قرار گرفته است. آن را از دست ندهید. سوغات های خود را از این بازار خریداری کنید یا غذا های رنگارنگ دست فروشان را امتحان کنید. شاید اجناس آن را زیاد نپسندید، اما اگر در پی غذا های خوشمزه هستید، حتما از این بازار تماشا کنید. اگر می خواهید تخفیف بگیرید یا هر معامله دیگری انجام دهید، حتما باید اسپانیایی بدانید.

آتشفشان پوآس (Poas)

بازدید از این آتشفشان، برترین تور یک روزه سن خوزه خواهد بود. پوآس آتشفشانی خاموش است، اما در اطراف آن آب های گوگرد دار وجود دارد که دهانه آتشفشان را پر نموده اند. آب هنوز به رنگ آبی روشن است. به طوری که تصور می گردد نقاشی است و حقیقت ندارد. در این منطقه امکان کوهنوردی نیز فراهم است و عکس هایی خواهید گرفت که دوستانتان مجذوب آن ها می شوند.

پارک ملی چیریپو (Chirripo)

اگر شما کوهنوردی حرفه ای هستید و در پی چالش می گشت، حتما در تور های چند روزه کوهنوردی در این پارک شرکت کنید. این پارک میان رشته کوه های تالامانکا (Talamanca mountain) واقع شده و چشم انداز ای بسیار زیبا از جنگل های بارانی را پیش روی شما قرار می دهد. با تجهیزات کامل به کوهنوردی در این پارک رفته و برای هر وضعیتی آماده باشد.

بازدید از دره رودخانه ارسی (Orosi)

اگر می خواهید یک روز را خارج از شهر سپری کنید، حتما از دره رودخانه ارسی، یکی از زیبا ترین دره های رودخانه در کشور، تماشا کنید. در راه رسیدن به این دره روستا های زیادی وجود دارند که می توانید از آن ها تماشا کنید. چشم انداز رودخانه بسیار زیبا است و با قدم زدن در کنارش، بعد از ظهری فوق العاده برای خود رقم بزنید.

بانجی جامپینگ

بله ممکن است قبلا از روی پل ها پریده باشید، اما آیا تا به حال از روی پلی به وسط یک جنگل پریده اید؟ این بانجی جامپینگ در رودخانه کلورادو (Colorado River) واقع است و تا ارتفاع 200 فوت بالا می روید. شرکت های زیادی در سن خوزه هستند که تور هایی به اینجا می آورند.

هنر کاستاریکا

موزه ای کوچک اما رایگان که در پارک لا سابالا (Parque la Sabana) واقع شده است. در این موزه، آثار زیادی از هنرهای قدیمی و معاصر به نمایش گذاشته شده است. بیشتر آثار هنری در اینجا نقاشی هستند، اما تعدادی مجسمه نیز روی زمین قرار گرفته است.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1143

به "تور کاستاریکا: راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کاستاریکا: راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید