دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری بازنگری شد

به گزارش کهن پارس، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری بازنگری شد.

دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری بازنگری شد

زاهد شفیعی، مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری گفت: در سالهای گذشته فقط برای 3 گروه راهنمایان شامل فرهنگی، طبیعت گردی و ژئوتوریسم دوره آموزشی طراحی شده بود که با توجه به تغییرات و روندهای نو، دوره های یاد شده احتیاج به بازنگری داشت.

او اضافه نمود: به منظور به روزرسانی دروس آموزشی و با بهره مندی از نظرهای کارشناسی اساتید مربوطه و مشارکت تشکل های حرفه ای مقرر شد دوره یاد شده در دو گروه راهنمایان فرهنگی و راهنمایان طبیعت گردی ساماندهی گردد.

شفیعی گفت: براساس بازنگری های اجرا شده نزدیک به 500 ساعت دوره آموزشی ویژه راهنمایان فرهنگی و حدود 600 ساعت آموزشی ویژه راهنمایان طبیعت گردی طراحی شده و آماده ابلاغ از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در نهایت اجرا از سوی موسسات آموزشی برای ارتقای کیفیت در این بخش است.

به گفته مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری، براساس تعاریف نو که منطبق با قانون مربوط به آموزش راهنمایان گردشگری است، یک دوره آموزشی با موضوع فعالیت های طبیعی و دوره دیگر با موضوع فعالیت های فرهنگی در دو بخش داخلی و بین المللی پیش بینی شده است.

وی در سرانجام با تاکید بر اهمیت نقش راهنمایان گردشگری در ارتباط با گردشگران داخلی و خارجی اضافه نمود: راهنمایان می توانند کیفیت سفر گردشگران و نگرش آنها در خصوص مقاصد گردشگری را تحت تاثیر قرار دهند؛ لذا صندلی مهمی در زنجیره صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 956

به "دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری بازنگری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری بازنگری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید