برنامه های فرهنگی همراه توسعه زیرساختهای گردشگری می شوند

به گزارش کهن پارس، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، برنامه های فرهنگی همراه توسعه زیرساختهای گردشگری می شوند.

برنامه های فرهنگی همراه توسعه زیرساختهای گردشگری می شوند

سید عزت الله ضرغامی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر که با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد، اظهار کرد: جهانگردی دریایی تقریبا در کشور ما صفر است. چند روز قبل با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی جلسه خوبی داشتیم. کوشش می کنیم تا بخش خصوصی را تقویت کنیم. استانداران هم همکاری خوبی دارند.

ضرغامی ادامه داد: تعداد بالای جهانگرد نوروزی در استانهای جنوبی ما نشان داد که مردم به جهانگردی دریایی علاقمند هستند. چه جهانگردی ساحلی، چه جهانگردی درون مرزی و چه جهانگردی خارجی و فراملی ما که می تواند شامل تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس گردد. بحث سوخت اولین مسئله آنهاست که اگر در اولین سال یارانه ای گردد، همه اینها سودآور خواهد بود.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی مطرح کرد: اولین شناور کروز ما از عید فطر راه می افتد. کشتی های سرگرمیی خیلی زیبا برای مردمی که می خواهند در کشور خودشان از این امکانات استفاده نمایند، فراهم می گردد.

وی با قدردانی و تشکر از اعضای ستاد گفت: 23 دستگاه با همدلی و همکاری، کار با ارزشی در طول این مدت انجام دادند و کارنامه موفقی داشتند. اتفاقات خوبی در حوزه جهانگردی نوروزی رقم خورد.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی اضافه نمود: جهانگردی سالم ترین و مقرون به صرفه ترین سرگرمی و مطالبه مردم است که نظام باید حداقل های آن را برای مردم فراهم کند. یک بعد مربوط به جهانگردی خارجی است که الحمدلله در این دولت مسئله ویزا حل شد. درباره جام جهانی قطر هم با فرصت هایی که برای جهانگرد خارجی فراهم می گردد، برنامه ریزی لازم را داریم.

اقامتگاه ها در سفر مهم هستند

ضرغامی اضافه نمود: در حوزه جهانگردی داخلی، اولین مسئله بحث اقامتگاه هاست. خوشبختانه در روز دوم تعطیلات نوروز تمام اقامتگاه های رسمی ما پر شده بود و تهران هم جز شهرهایی بود که برایش تبلیغ کردیم. تهران همواره در ایام نوروز 20 درصد پذیرش مسافر دارد اما سال جاری در تعطیلات دیدیم که استقبال خوبی شد و هتل های بزرگ تهران صد در صد و بقیه هتل ها بین 60 تا 70 درصد پر شدند.

وزیر میراث فرهنگی گفت: بحث مراکز اقامتی خیلی مهم است، هر چند که دستگاه ها به خصوص آموزش و پرورش همکاری خوبی داشتند و مانع بحران شدند. از بعضی استانداران بویژه استاندار خراسان رضوی تشکر می کنم که با توجه به حجم بالای جهانگردان و زائران نوروزی، از بحران اسکان جلوگیری کرد.

وی اضافه نمود: زیرساخت های حمل و نقل هم مهم هستند و باید تقویت شوند. تا زمانی که اینها تقویت نشوند، نمی توانیم انتظار پیشرفت و رونق جهانگردی داشته باشیم.

افزایش قابل توجه بازدید از میراث فرهنگی

ضرغامی گفت: پایگاه های میراث فرهنگی ما هم در تهران و هم در استانها نسبت به گذشته تا چهار برابر پذیرش مردم را داشت که رقم قابل توجهی است. همکاران من در موزه ها آمادگی داشتند، خدمات عمومی و راهنمایی های لازم را به مراجعان ارائه دهند و علیرغم استقبال زیاد مردم در روزهای اول که موجب تشکیل صف های طولانی برای خرید بلیت و ورود به اماکن تاریخی میشد، خانواده ها را به داخل مراکز راهنمایی میکردند و در صورت لزوم برای جلوگیری از اتلاف وقت بازدیدگنندگان، خرید بلیت را منتفی میکردند.

وی اضافه نمود: در کنار توسعه زیرساخت های جهانگردی، برنامه های فرهنگی خوبی خواهیم داشت. مثل کنسرت های ملی که جا دارد، از سالار عقیلی تشکر کنم که پس از ملاقاتی که با هم داشتیم و قرار شد کنسرت های خوبی در پایگاه ها تاریخی میراث فرهنگی داشته باشند، اولین کنسرت را در کرمان برگزار کرد. 25 هزار نفر آمدند و لذت بردند و تصاویرش در تمام جهان پخش شد و البته افرادی هم در خارج از کشور از این موضوع ناراحت شدند. همان هایی که بخاطر مسائل سیاسی از بردن نام خلیج فارس واهمه دارند.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی اظهار کرد: در جلسه هیئت دولت به بحث زباله و مدیریت پسماند که دکتر رئیسی به درستی تبیین کردند، اشاره کردم. وزارت کشور مسئول این کار شد و از استانداران مجددا تقاضا میکنم، در این امر ما را همراهی نمایند، چرا که بنا و اساس جهانگردی زیبایی است.

منبع: همگردی
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1301

به "برنامه های فرهنگی همراه توسعه زیرساختهای گردشگری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های فرهنگی همراه توسعه زیرساختهای گردشگری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید