خبرهای خوش مسکن ملی در راه است

به گزارش کهن پارس، معاون وزیر کار از شروع کلنگ زنی بعضی از پروژه های مسکن ملی تا قبل از سرانجام سال اطلاع داد و با اشاره به استقبال کارگران و بازنشستگان از این طرح، گفت: حدود 60 هزار نفر از کارگران و بازنشستگان آورده خود را پرداخت نموده و وارد پروژه شده اند.

خبرهای خوش مسکن ملی در راه است

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، ابراهیم صادقی فر در تبادل نظر با ایسنا درباره آخرین اخبار از ثبت نام در طرح جامع اقدام ملی مسکن اظهار کرد: کسانی که در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند چه کارگر چه بازنشسته به شکل فردی اقدام نموده اند و عضو تعاونی یا تشکل کارگری نبوده اند ولی پروژه هایی که هم اکنون تحت پوشش وزارت کار در حال ساخت است گروهی ساز و نوعا به شکل تعاونی است که این پروژه ها پیش رفته و زمین ها اختصاص یافته و سازندگان هم کارهای تامین منابع مالی را در دست انجام دارند.

وی از کلنگ زنی بعضی از پروژه ها در سطح کشور اطلاع داد و گفت: در حال حاضر پروژه هایی داریم که آماده کلنگ زنی است و قبل از انتها سال کلنگ آنها زده خواهد شد.

60 هزار نفر آورده اولیه را واریز کردند

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کار درباره آمار ثبت نام نمایندگان و واریز آورده اولیه متقاضیان نیز، گفت: بر اساس آخرین آمارها حدود 60 هزار نفر از کارگران و بازنشستگانی که ثبت نام نموده اند پولشان را پرداخت نموده و وارد پروژه شده اند. در خصوص آن دسته از کسانی هم که ثبت نام نموده و واجد شرایط شناخته شده اند کارها در حال اجرا است.

صادقی فر توضیح داد: در یکسری از استانها و شهرستانها زمینها هنوز آماده نشده که در دست پیگیری است؛ بخشی دیگر در قالب تفاهم نامه و با فرمتی که خود وزارتخانه بسازد در حال سازماندهی است و یک فرمت هم که قرار است با همکاری اتاق تعاون ایران ساخته گردد و در حال اجرا است.

امکان واریز و تکمیل سهم آورده در بعضی شهرها

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در میان ثبت نام نمایندگان کسانی بوده اند که هنوز آورده اولیه را واریز ننموده باشند و با توجه به اتمام مهلت تمدید تدابیری برای واریز این دسته افراد پیش بینی شده است؟ گفت: یکسری از متقاضیان را طی رایزنی هایی که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم تمدید کردیم، عده بسیاری پرداخت اولیه را انجام داده اند فقط سهم آورده اولیه را کامل ننموده اند که وزارت راه و شهرسازی برای واریز همراهی کرد و وزیر راه هم اصرار داشت که طرح در این مرحله به بن بست نخورد و اجازه واریز داده گردد.

به گفته معاون وزیر کار، علیرغم آنکه مهلت تمدید به انتها رسیده ولی در بعضی شهرها و استانها به دلیل آنکه هنوز زمین یا پروژه آماده نبوده اجازه واریز داده شده تا متقاضیان سهم آورده خود را تکمیل نمایند.

صادقی فر در ادامه به ساخت مسکن ملی در شهرک های صنعتی اشاره و اظهار کرد: اتاق تعاون ایران در این زمینه اقدامات موثری داشته و چهار شهرک صنعتی ایوانکی، کاسپین، اشتهارد و شمس آباد همگی در مرحله کلنگ زنی هستند. در حال حاضر تعداد شهرکهای صنعتی افزایش یافته و به 13 شهرک رسیده است.

اعلام خبرهای خوش از مسکن ملی در هفته آینده

وی گفت: در شهرهای جدید استقبال کارگران و بازنشستگان بسته به توان مالی و آورده اولیه آنها دارد و ما در وزارت کار درصدد هستیم تا در این بخش که به دلیل عدم توان پرداخت، مشارکت کمی پایین است ورود کنیم. خوشبختانه مدل های خوبی در وزارت کار و صندوق های وابسته به آن و همچنین وزارت راه و شهرسازی تهیه و پیش بینی شده که هفته آینده این مدل ها ارائه و اخبار خوب و خوشی از طرح مسکن ملی اعلام خواهیم کرد.

معاون وزیر کار درباره علت تاخیر در شروع ساخت و ساز طرح های مسکن ملی گفت: کار ساخت مسکن فرایند ای طولانی است و آداب و اصول خود را دارد؛ در طرح های عظیم مسکن ابتدا باید تامین مالی صورت گیرد و آماده سازی آن مهم است چون کیفیت زمین اعم از سنگلاخی یا صخره ای بودن اثرگذار است و تایید کمیسیون ماده 5 شهرداری هم جزو موارد اساسی است و همه این موارد و شرایط تاثیرگذاری خود را دارد و در ساخت مسکن یا پروژه های ساخت و ساز مدنظر قرار می گیرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 760

به "خبرهای خوش مسکن ملی در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای خوش مسکن ملی در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید