خبرنگاران 42 درصد از سالمندان 80 ساله خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش کهن پارس، مشهد- خبرنگاران- مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تدکنون 42 درصد از سالمندان بالای 80 سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت نموده اند.

خبرنگاران 42 درصد از سالمندان 80 ساله خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کردند

دکتر محمد احمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: بیشتر سالمندان 80 ساله که پرونده الکترونیک سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته اند، واکسینه شده اند.

وی بیان نمود: بعضی از سالمندان به دلیل عدم مراجعه به مراکز بهداشتی، پرونده سلامت ندارند و به وسیله سامانه کشوری باید ثبت نام نمایند و از سوی دیگر کمتر از 15 درصد هم تمایلی به تلقیح واکسن ندارند.

وی خاطر نشان کرد: 61 هزار نفر سالمند بالای 80 سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساکن هستند که اطلاعات حدود نیمی از آنها در سامانه سینا قابل رهگیری است و لذا به وسیله ثبت نام در سامانه کشوری به نشانی salamat.gov به اطلاعاتشان دسترسی پیدا نموده و فراخوان خواهند شد.

وی از شروع واکسیناسیون سالمندان 75 ساله در خراسان رضوی اطلاع داد و گفت: کل جمعیت سالمندان بالای 60 سال به بالا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمتر از 500 هزار نفر برآورد می گردد که حدود 50 درصد آنها پرونده الکترونیک سلامت دارند.

80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 878

به "خبرنگاران 42 درصد از سالمندان 80 ساله خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 42 درصد از سالمندان 80 ساله خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید