خبرنگاران چاه های آب شهرک دهکده فردیس با حکم قضایی پلمب شدند

به گزارش کهن پارس، کرج - خبرنگاران - مدیر امور منابع آب شهرستان کرج اعلام نمود که 2 حلقه چاه آب شهرک ویلایی باغی دهکده این شهرستان با حکم قضایی پلمب شده اند.

خبرنگاران چاه های آب شهرک دهکده فردیس با حکم قضایی پلمب شدند

موضوع پلمب چاه های آب کشاورزی شهرک دهکده فردیس در فضای مجازی طی چند روز اخیر انتشار یافت.

محمدجهانشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: از آنجا که مسوولان شهرک دهکده فردیس بیش از یک میلیارد تومان بدهی آب کشاورزی این شهرک را به اداره امور منابع آب کرج پرداخت نکرده اند پس از اخطار کتبی خاتمه 25 اسفندماه سال گذشته با حکم قضایی 2 حلقه چاه کشاورزی این شهرک پلمب شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان کرج گفت: آبدهی این 2 حلقه چاه حدود 90 لیتر بر ثانیه بوده و مسوولان شهرک دهکده باید با پرداخت بدهی آب بها و تغییر پروانه بهره برداری مشکل این شهرک را حل و فصل نمایند.

وی با اشاره به اینکه در شهرک دهکده 700 واحد باغ ویلا وجود دارد ، گفت: این دهکده دارای 100 هکتار مساحت شامل 80 هکتار فضای سبز و 20 هکتار فضای مسکونی است.

جهانشاهی تاکید نمود که مسوولان شهرک دهکده فردیس ابتدا باید درخواست به روزرسانی پروانه بهره برداری ارائه دهند ضمن آنکه نوع مصرف آب به خدماتی تغییر کند تا ادامه بهره برداری بر اساس پروانه همراه با نصب کنتور هوشمند انجام گردد.

وی شرح داد: کشاورزی به کار زراعت و باغی اطلاق می گردد که محصور نباشد و محصول باغ به دست عمومی مردم برسد اما درختان و فضای سبز دهکده فردیس در واقع باغ ویلا محسوب می گردد.

جهانشاهی گفت: نوع مصرف آب باغ ویلا با کشاورزی از لحاظ نوع مصرف متفاوت است و باید مطابق با شرایط آن از آب بهره ببرند.

وی با بیان اینکه از اواخر سال 98 تا به امروز اطلاعات کل چاه های کشاورزی استان البرز به روزرسانی شده است ،اضافه نمود: بر اساس بخشنامه و شیوه نامه ابلاغی از سوی وزارت نیرو باید پروانه چاه های آب متناسب با نوع مصرف صادر گردد.

مدیر امور منابع آب شهرستان کرج گفت : طبق این بخشنامه افزون بر چاه های آب شهرک دهکده فردیس، تعداد دیگری از شهرک های استان البرز از جمله لولایی شمالی و جنوبی، هرمزیه، اسکویی ، بهاران و الهیه باید مطابق اصلاحیه جدید پروانه بهره برداری دریافت نمایند.

وی بیان داشت: بعضی بهره برداری ها از چاه ها خدماتی بوده اما از پروانه کشاورزی استفاده می نمایند که باید این پروانه ها اصلاح و تغییر کند.

جهانشاهی گفت: در سامانه ساما این تغییر نوع مصرف باید ثبت گردد و در این زمینه با مسوولان شهرک ها نشست برگزار کردیم و مفاد قانونی را به اطلاع آنان رساندیم.

وی با بیان اینکه در خرداد و تیرماه سال گذشته 2 مرحله به مسوولان شهرک دهکده فردیس اخطار داده شد ، گفت: در مرحله اول تا پلمب چاه ها پیش رفتیم اما دادستان فردیس از ما خواست که دست نگه داریم تا آنالیز بیشتر انجام گردد تا اینکه در بهمن ماه سال گذشته دوباره به موضوع ورود پیدا کردیم.

مدیر امور منابع آب شهرستان کرج اضافه نمود: دیوان عدالت اداری در خصوص اعتراض ساکنان شهرک الهیه البرز که شرایطی مشابه شهرک دهکده فردیس دارد، نظر قانونی دستگاه های مسوول را مورد تائید قرار داد.

وی گفت: حتی در یک مرحله با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس از شهرک دهکده بازدید شد و از رییس هیات مدیره شهرک خواسته شد تا هر چه زودتر با اداره امور منابع آب شهرستان کرج به توافق برسند و مشکل را حل و فصل نمایند.

جهانشاهی اضافه نمود: یک هفته قبل از اینکه 2 حلقه چاه دهکده پلمب گردد از رییس هیات مدیره شهرک دهکده خواسته شد تا به رای قضایی و قانونی تمکین گردد اما اقدامی انجام نداد.

وی با بیان اینکه باغ ویلا های دهکده فردیس از همین 2 حلقه چاه استفاده می نمایند، گفت: نوع مصرف چاه کشاورزی نیست بلکه خدماتی است و از زمانی که این تغییر نوع مصرف رخ داد باید حق نظارت سنواتی و حق و حقوق دولت پرداخت گردد.

شهرک دهکده فردیس سه هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 806

به "خبرنگاران چاه های آب شهرک دهکده فردیس با حکم قضایی پلمب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چاه های آب شهرک دهکده فردیس با حکم قضایی پلمب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید