خبرنگاران رعایت فاصله گذاری فیزیکی در همدان رو به کاهش است

به گزارش کهن پارس، همدان- خبرنگاران- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: 27 درصد همدانی ها فاصله گذاری فیزیکی را رعایت نمی نمایند و فرایند توجه به این پروتکل بهداشتی نزولی و رو به کاهش است.

خبرنگاران رعایت فاصله گذاری فیزیکی در همدان رو به کاهش است

لیدا رفعتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: نیمی از مراجعان به پایانه مسافربری برون شهری و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی نمایند همچنین میزان رعایت این پروتکل در مهدکودک ها 60 درصد است.

وی اضافه نمود: همچنین 32 درصد مراجعه نمایندگان به سوپرمارکت و خواربارفروشی، 27 درصد مراجعه نمایندگان به آرامستان ها و 27 درصد حاضران در بانک ها فاصله گذاری را رعایت نمی نمایند و میزان رعایت این پروتکل در دفاتر پیشخوان 77 درصد و رستوران و داروخانه 79 درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان با بیان اینکه میانگین استفاده از ماسک توسط خدمات گیرندگان به 74 درصد کاهش داشته است گفت: این بدان معناست که 26 درصد همدانی از ماسک برای حفاظت از خود در برابر ویروس کرونا استفاده نمی نمایند.

رفعتی بیان نمود: درصد استفاده از ماسک در بخش صنایع ساخت و ساز بسیار کم بوده و تنها نیمی از فعالان در این بخش از ماسک استفاده می نمایند شرایط استفاده از ماسک در پایانه مسافربری برون شهری 67 درصد، فروشگاه های زنجیره ای 68 درصد، رستوران ها 77 درصد و نانوایی ها 79 درصد ثبت شده است.

وی اضافه نمود: استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان نیز شرایط خوبی ندارد چراکه پس از آنالیز شرایط مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع موادغذایی منتخب این استان تعیین شد 21 درصد خدمات دهندگان ماسک نمی زنند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 20 درصد شهروندان بهداشت فردی را رعایت نکردند گفت: در یک هفته گذشته چهارهزار و 193 بازرسی از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع موادغذایی منتخب این استان صورت گرفت که 253 واحد متخلف به مرجع قضایی معرفی و 28 واحد پلمب شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 758

به "خبرنگاران رعایت فاصله گذاری فیزیکی در همدان رو به کاهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رعایت فاصله گذاری فیزیکی در همدان رو به کاهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید