جشنواره کن 2021؛ فیلم آنت منتقدان و سینمادوستان را به وجد آورد

به گزارش کهن پارس، فیلم آنت (Annette)، اثر تازه لئوس کاراکس کارگردان، نویسنده و منتقد سرشناس فرانسوی در نخستین نمایش اش در جشنواره کن رضایت اغلب تماشگران را به دست آورده است.

جشنواره کن 2021؛ فیلم آنت منتقدان و سینمادوستان را به وجد آورد

همیشه از لئوس کاراکس به اسم فیلم ساز گزیده کاری یاد می گردد که با هر فیلم اش توانسته قدمی رو به جلو بردارد. فیلم موتورهای مقدس او در سال 2012 خوش درخشید و توانست در جشنواره کن با تحسین های بسیاری روبرو گردد. کاراکس پس از گذشت 9 سال با فیلم جدیدش، آنت، دوباره به کن بازگشته و به نظر این بار هم در کسب رضایت منتقدان و سینمادوستان پیروز بوده است.

داستان آنت در لس آنجلس رقم می خورد و این طور که پیداست فراز و فرودهای زندگی مشترک استندآپ کمدینی به نام هری با بازی آدام درایور و خواننده اپرای محبوب و سرشناسی به نام آن با نقش آفرینی ماریون کوتیار را روایت می نماید که زندگی و رابطه اشان با تولد دخترشان دچار چرخشی عجیب می گردد. از دیگر بازیگران فیلم آنت می توان به سایمون هلبرگ، بازیگر سریال تئوری بیگ بنگ و آنجل ون لاکن خواننده و ترانه سرای بلژیکی اشاره نمود.

اکران آنت هم زمان با آغاز جشنواره کن 2021 در سینماهای فرانسه هم آغاز شد و استودیوی آمازون که حق پخش این فیلم موزیکال در آمریکای شمالی را در اختیار دارد، اواخر تابستان پیش رو آنت را در آمریکا روی پرده می برد. بعلاوه این فیلم هم زمان با اکران در آمریکای شمالی به وسیله سرویس آنلاین آمازون پرایم هم در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

چندی قبل پیر لسکیور مدیر جشنواره کن در مورد انتخاب آنت به اسم فیلم افتتاحیه جشنواره سال جاری اعلام نموده بود: هر فیلمی از لئوس کاراکس یک اتفاق فرخنده است. آنت هدیه ای است برای علاقه مندان سینما، موسیقی و فرهنگ؛ هدیه ای برای هنردوستانی که منتظرش بودند. هدیه ای که طی یک سال گذشته آرزوی داشتنش را در سر می پروراندیم.

منتقدان درباره فیلم آنت چه می گویند؟

پیتر بردشاو از گاردین

  • امتیاز: 80 از 100

آنت یک نمایش بی محابا، رُک و دیوانه وار است که فراز و فرودهای احساسی و عصبی فراوانی در آن وجود دارد. فیلم ساز می خواهد درد جاری در اثر را حس کنیم، لذتش را بچشیم و آن را جدی بگیریم. بعلاوه بازی آدام درایور در آنت درخشان است.

رودریگو پرز از پلی فهرست

  • امتیاز: 75 از 100

هفتمین ساخته کاراکس فیلم عجیب و غریب و جذابی است، آنت از لحاظ روایی ساده بوده، اما از منظر هنری پیچیده به نظر می رسد. فیلم در بعضی دقایق اش شگفت انگیز است و کمی بعد گیج کننده می گردد؛ مانند فیلم های معمایی کاراکس و سبک موسیقی اسپارکس. (اسپارکس یک گروه موسیقی راک آمریکایی است که به خاطر رویکرد غیرقابل پیش بینی در آهنگسازی و لحن پیچیده، خلاقانه و گزنده ترانه هایش معروفیت دارد).

دیوید رونی از هالیوود ریپورتر

  • امتیاز: 50 از 100

جادوی فیلم سازی کاراکس سطح بسیاری از صحنه های فیلم را بالا برده است، مطمئن باشید. اما در کنار آن کارگردانی خوب یک ساده لوحی آزاردهنده روایی هم وجود دارد که باعث می گردد مخاطب چندان درگیر قصه نگردد.

جاناتان رامنی از اسکرین دیلی

  • امتیاز: 40 از 100

عظیم ترین مشکل این فیلم پر زرق و برق و عجیب و غریب، دیدگاه مبهم کاراکس نسبت به دنیا است که باعث می گردد فیلم حتی در لحظات شادش هم رنگ و بوی تاریکی به خود بگیرد. در آنت با شخصیت های تک بعدی و داستان پیش پا افتاده ای طرف هستیم که حتی به بازی بازیگران هم آسیب وارد نموده است. به هر حال تجربه موزیکال کاراکس به اثر ناامید کننده ای تبدیل شده است.

شایان ذکر است تا به این ساعت در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب بر اساس 15 و 21 آنالیز امتیاز 69 از 100 و 90 از 100 برای آنت به ثبت رسیده که نشان می دهد عموم منتقدان از تماشای فیلم راضی بوده اند.

منبع: Metacritic

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 975

به "جشنواره کن 2021؛ فیلم آنت منتقدان و سینمادوستان را به وجد آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره کن 2021؛ فیلم آنت منتقدان و سینمادوستان را به وجد آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید