بحران کرونا و ایمنی مجازی فرزندان

به گزارش کهن پارس، پزشک متخصص اعصاب و روان گفت: والدین باید راهکارهای ایمنی فرزندان را در فضای مجازی و زمانی که به دلیل شیوع کرونا در خانه مانده اند را بیاموزند.

بحران کرونا و ایمنی مجازی فرزندان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا ، فرزانه بابا علی بیان نمود: اگر افراد خانواده شما در زمان همه گیری بیماری کرونا مجبور به ماندن در خانه هستند، محتمل است که فرزندانتان زمان بیشتری را در فضای مجازی بگذرانند.

وی بابیان اینکه مدارس، تماس با دوستان و پدربزرگ و مادربزرگ ها، حتی کلاس های موسیقی و خیلی چیزهای دیگر آنلاین شده اند اظهار کرد: ارتباطات مجازی به بچه ها و نوجوانان یاری می نماید تا اثرات سوء این شرایط (موقتی) کم تر شود و آنها را تشویق می نماید تا به زندگی روزانه خود ادامه دهند ولی از طرف دیگر چالش های جدیدی برای والدین ایجاد می نماید.

این روانپزشک بابیان پنج راه حل برای این که فرزندتان در فضای مجازی ایمن باشد، گفت: درباره فضای مجازی با فرزندان خود شفاف صحبت کنید و با فرزندان خود صادقانه راجع به کسانی که با آنها در ارتباط هستند و چگونگی ارتباطشان صحبت کنید و اطمینان حاصل کنید که اهمیت و ارزش تعاملات محبت آمیز و حمایتگرانه را می فهمند و این که رفتارهای تبعیض آمیز و نامناسب هرگز قابل قبول نیستند.

باباعلی اظهار کرد: مطمئن شوید که لوازم الکترونیکی فرزندتان به آخرین نسخه نرم افزار و آنتی ویروس مجهز باشد و تنظیمات حریم خصوصی روشن باشد، دوربین (وب کم) را در صورت عدم استفاده بپوشانید، برای بچه های کوچک تر، از ابزارهایی نظیر برنامه های کنترل والدین بر اینترنت و جستجوی امن بهره ببرید تا تجربیات آنلاین ایمنی داشته باشند.

وی توضیح داد: در خصوص منابع آموزشی رایگان آنلاین محتاط باشید، فرزند شما هرگز نباید عکس یا اسم کامل خود را برای دسترسی به این منابع استفاده کند و به خاطر بسپارید که تنظیمات حریم خصوصی را کنترل کنید تا دریافت اطلاعات را به حداقل برسانید و به فرزند خود یاد دهید که اطلاعات شخصی خود را به خصوص در اختیار غریبه ها قرار ندهند.

این کارشناس بیان نمود: فرصت هایی برای فرزندتان ایجاد کنید تا ارتباطات آنلاین مثبت و ایمن با دوستان، خانواده و شما داشته باشند و به بچه ها خود آموزش دهید چطور می توانند از اطلاعات نادرست و محتواهای نامتناسب با سن آنها که می تواند موجب نگرانی بیشتر آنها در خصوص ویروس کرونا شود، اجتناب نمایند.

وی بابیان اینکه برای فرزند خود زمان بگذارید و برنامه ها، اپلیکیشن ها، بازی ها و سایر سرگرمی های مناسب سنش را پیدا کنید توضیح داد: رفتارهای خوب را در فضای مجازی و در تماس های تصویری تشویق کنید. فرزندتان را تشویق کنید تا با همکلاسی هایش مهربان باشد و به آنها احترام بگذارد و مراقب پوشش فرزندانتان در جلوی دوربین باشید و اجازه ندهید از داخل اتاق خواب تماس تصویری بگیرند.

پزشک متخصص اعصاب و روان گفت: ماندن در خانه می تواند فرصت خوبی برای فرزندان شما باشد تا از فضای مجازی برای انعکاس نظرات خود و حمایت از کسانی که در این بحران به یاری احتیاج دارند، استفاده نمایند.

وی بیان نمود: فرزندان خود را تشویق کنید تا با بهره گیری از ابزارهای دیجیتال فعالیت جسمانی داشته باشند، به عنوان مثال تشویق به استفاده از ویدیوهای ورزشی آنلاین برای بچه های کوچک و بازی های ویدیویی که تحرک آنها را زیادتر می نماید.

این متخصص تأکید کرد: به یاد داشته باشید که بین سرگرمی های آنلاین و فعالیت های غیر آنلاین تعادل برقرار کنید، به عنوان مثال اگر امکان دارد بیرون و در فضای آزاد هم وقت بگذرانید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 655

به "بحران کرونا و ایمنی مجازی فرزندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کرونا و ایمنی مجازی فرزندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید