با هواوی میت 50 حتی با باتری خالی هم می توانید تماس بگیرید

به گزارش کهن پارس، هواوی اگرچه این روزها تعداد کمی گوشی پرچم دار راهی بازار می کند اما به نظر می رسد همچنان به انجام کارهای عجیب و نوآورانه علاقه دارد و می خواهد در سری میت 50 از یک قابلیت خاص و مجذوب کننده استفاده کند.

با هواوی میت 50 حتی با باتری خالی هم می توانید تماس بگیرید

هواوی به خاطر تحریم های سنگین دولت آمریکا، هر سال از یک سری پرچم دار رونمایی می کند. برنامه هر سال اینطور بود که در یک شش ماه سری هواوی میت و در شش ماه دیگر هم گوشی های مخصوص عکاسی از سری P راهی بازار می شدند. اما شرکت چینی سال گذشته از سری P50 رونمایی کرد و امسال برنامه دارد سری میت 50 را به فروش برساند. شرکت مثل روال چند سال قبل نه اجازه تجارت با گوگل را دارد و نه می تواند از تراشه های تازه و پیشرفته با فناوری 5G در محصولاتش استفاده کند.

این تحریم ها اگرچه سرعت شرکت را در رشد پایین آورد و باعث شد هواوی اکنون اصلا در بین 5 شرکت برتر تولیدکننده گوشی های هوشمند هم جایی نداشته باشد اما خود شرکت هنوز تسلیم نشده و معتقد است می تواند با سیستم عامل اختصاصی اش یعنی هارمونی و سرمایه گذاری های زیادی که انجام می دهد، بتواند روزی در مقابل این تحریم ها ایستاده و جان سالم به در ببرد. هواوی همیشه پیشتاز فناوری بود و به نظر می رسد حتی با این شرایط هم همچنان سنت شکنی نمی کند. بسیاری از قابلیت های خوب با گوشی های این شرکت معرفی شدند و ظاهرا یک قابلیت تازه هم هست که باز هم به لطف هواوی قرار است با آن آشنا شویم.

این قابلیت تازه، در دسته قابلیت های اضطراری قرار می گیرد و برای زمانی است که شارژ باتری به صفر می رسد اما کاربر همچنان کار مهمی دارد که انجام دهد. طبق اطلاعات منتشر شده پیرامون این قابلیت، ظاهرا میت 50 و مدل های مختلف آن حتی در شرایطی که شارژ گوشی صفر باشد هم امکان برقراری تماس را به کاربران می دهند. این قابلیت بخشی از سیستم عامل هارمونی 3.0 خواهد بود و در کنار امکان تماس، اجازه ارسال و دریافت پیامک، اسکن اسناد یا کد موقعیت مکانی را هم به کاربران می دهد.

متأسفانه این افشاگر اصلا به این موضوع اشاره نکرد که هواوی میت 50 قرار است چگونه این کار را انجام دهد چون وقتی باتری تمام می شود، یعنی تمام می شود و دیگر چگونه ممکن است امکان برقراری تماس و ارسال پیامک وجود داشته باشد؟ یک سری حدس هایی پیرامون وجود یک باتری کوچک تر هم به عنوان باتری زاپاس وجود دارد که در واقع وقتی باتری اصلی تمام می شود، می تواند برای کاربران زمان بخرد تا زمانی که به یک شرایط ایدئال برای شارژ گوشی برسند. هرچند هنوز هم مطمئن نیستیم آیا این روشی است که هواوی در پیش گرفته یا خیر.

از سری هواوی میت 50 چه می دانیم؟

در کنار افشای اطلاعاتی راجع به این قابلیت تازه، یک سری جزئیات هم از گوشی های این سری منتشر شد که اشاره به آن ها خالی از لطف نیست. اینطور که به نظر می رسد، امسال شاهد سه گوشی میت 50، 50 پرو و 50RS خواهیم بود که قرار است از اسنپدراگون 8 نسل 1 (مدل 4G) و نه اسنپدراگون 888 که قبلا شایعه شده بود، به عنوان قلب تپنده بهره ببرند. مدل پرو و RS هم به احتمال بسیار زیاد به لطف یک قاب محافظ، ارتباط 5G را برای خود مهیا خواهند کرد تا بدین ترتیب کاربران بتوانند از این فناوری استفاده کنند.

مدل پرو و RS همچنین از 12 گیگابایت حافظه رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برند اما مدل استاندارد قرار است از 8 گیگابایت حافظه داخلی بهره ببرد و همچنین اندازه حافظه داخلی آن هم فقط به 128/256 گیگابایت محدود خواهد شد و خبری از مدل 512 گیگابایتی نخواهد بود.

در بخش دوربین هم به احتمال زیاد شاهد یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگمی قابل تغییر از f/1.4 تا f/4 خواهیم بود که یک بازه واقعا وسیع و بی سابقه است. دو مدل پرو و RS هم دوربینی با همین اندازه اما با سنسور IMX800 را شاهد خواهیم بود ولی در مدل استاندارد این سنسور از نوع IMX766 است. هر سه مدل احتمالا دوربین تله فوتو و فوق عریض خواهند داشت که از مشخصات شان بی خبریم. دوربین سلفی دو مدل پرو و RS هم 13 مگاپیکسلی با سنسور 3D تشخیص چهره خواهد بود.

هر سه مدل از این گوشی شارژر 66 واتی دارند با این تفاوت که ظرفیت باتری مدل استاندارد 4400 میلی آمپر ساعت و دو مدل پرو و RS هم 4500 میلی آمپر ساعت خواهد بود. نمایشگر هر سه مدل را BOE تولید خواهد کرد (شایعه) با این تفاوت که برای دو مدل پرو و RS این نمایشگر خمیده و 6.78 اینچی از نوع LTPO با رفرش ریت 120 هرتز خواهد بود. اما برای مدل استاندارد، پنلی LTPS با رفرش ریت 90 هرتز استفاده می شود. شایعات حاکی از آن هستند که مدل دیگری تحت عنوان میت 50E به این مجموعه اضافه خواهد شد که در آن از تراشه اسنپدراگون 778G به عنوان قلب تپنده استفاده می شود که البته آن هم 4G است.

در گزارش اخیر همچنین آمده که هواوی از یک تبلت میت پد پرو 12.4 اینچی هم رونمایی خواهد کرد. محصولی که قیمتی حدودا 600 دلار برای مدل 128 گیگابایتی وای فای خواهد داشت و از بیش از 200 اپلیکیشن PC هم پشتیبانی می کند. تبلت نسل قبل هواوی دو مدل با تراشه اسنپدراگون 888 و 870 داشت. اما نمی دانیم میت پد پرو 12.4 اینچی هم مشمول این سیاست قرار خواهد گرفت یا خیر. یک مدل سوم هم شاید در نهایت عرضه شود که گفته می شود فقط 4G خواهد بود.

متأسفانه نمی دانیم ماه آینده، آیا در کنار سری هواوی میت 50 از تبلت هواوی میت پد پرو 12.4 هم رونمایی خواهد شد یا خیر اما احتمال آن بسیار بالاست. با این حال باید منتظر بمانیم ببینیم تا هفته نخست سپتامبر آیا این خبرها تأیید می شوند یا خیر.

منبع: GSMArena ,PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1359

به "با هواوی میت 50 حتی با باتری خالی هم می توانید تماس بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با هواوی میت 50 حتی با باتری خالی هم می توانید تماس بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید