این 6 ترکیب غذایی را هرگز با هم مصرف نکنید

به گزارش کهن پارس، خبرنگاران : برخی ترکیبات غذایی باعث ایجاد مسائل گوارشی می شوند و باید از مصرف همزمان آن ها اجتناب کرد.

این 6 ترکیب غذایی را هرگز با هم مصرف نکنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، امروزه با توسعه دانش در علوم کشاورزی و پیشرفت در سیستم حمل و نقل، شاهد تنوع گسترده ای از مواد غذایی در بازار هستیم. با این حال، بسیاری از مردم بدون توجه به تداخل مواد غذایی با هم، به مصرف همزمان آن ها اقدام می کنند.

در این مطلب به ترکیب مواد غذایی که نباید با هم مصرف شوند می پردازیم:

1- برگر و سیب زمینی سرخ شده

شاید به نظر عجیب برسد، زیرا در تمام رستوران ها، برگر را با سیب زمینی سرخ شده سرو می کنند اما باید بدانید این ترکیب مناسب نیست. چربی های ترانس در هر دو این مواد غذایی می تواند باعث کاهش سطح قند خون شده و بدتر از آن احساس خستگی و خواب آلودگی را به همراه داشته باشد.

2- غلات و آب میوه

همه ما دوست داریم که روز خود را با یک مواد غذایی انرژی زا آغاز کنیم. با این حال، مصرف غلات به همراه آب میوه در وعده صبحانه انرژی کافی برای بدن را تامین نمی کند و بیشتر باعث احساس سنگینی در طول روز می شود.

اسید موجود در آب پرتقال باعث کاهش فعالیت آنزیم های تجزیه کننده کربوهیدارت می شود. بدن برای افزایش انرژی کربوهیدارت ها را شکسته و به گلوکز تبدیل می کند که اختلال در این فرایند می تواند باعث کاهش انرژی در دسترس شود.

3- پیتزا و نوشابه

متاسفانه بسیاری از افراد پیتزا و نوشابه را مکمل یکدیگر می دانند. به طور عمومی در فست فود ها این دو ماده غذایی با هم مصرف می شوند. باید بدانید بدن انرژی زیادی برای هضم کربوهیدارت موجود در پیتزا مصرف می کند. در عین حال، شکر موجود در نوشابه هضم غذا و دیگر فرآیند های گوارشی را کند می کند.

4- روغن زیتون و آجیل

این ترکیب می تواند به راحتی در فرد حالت ناخوشی ایجاد کند، زیرا پروتئین موجود در آجیل ها و چربی موجود در روغن زیتون با یکدیگر تطابق ندارد. در حقیقت هضم چربی های خام مانع از هضم پروتئین های موجود در آجیل می شود.

5- گوجه فرنگی در پاستا و ماکارونی

با کمال تعجب اگر از طرفداران ماکارونی با گوجه فرنگی (یا رب) هستید باید بدانید این دو ترکیب به هیچ نام مناسب نیستند. در واقع پاستا و ماکارونی سرشار از کربوهیدارت و نشاسته است و به سختی هضم می شود. در مقابل، گوجه فرنگی دارای سطح بالای اسید است که باعث ایجاد اختلال و ممانعت از هضم نشاسته شده و باعث نفخ شکم می شود.

6- میوه پس از غذا

بسیاری از افراد عادت دارند پس از خوردن یک غذای سنگین، به جای خوردن دسر های شیرین از میوه ها بهره بگیرند. با این حال، باید بدانید این موضوع عادت بسیار بدی است. مصرف میوه پس از غذا باعث ایجاد اختلال در کار دستگاه گوارش شده و فرایند هضم سایر مواد غذایی را کند می کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 945

به "این 6 ترکیب غذایی را هرگز با هم مصرف نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 6 ترکیب غذایی را هرگز با هم مصرف نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید