انفعال عجیب مجمع فدراسیون جودو در قبال اتفاقات اتفاق افتاده، تماشاگرانی که فقط جشن پیروزی می گیرند!

به گزارش کهن پارس، در حالی که جودو ایران در 2 سال گذشته بدترین اتفاقات تاریخ خود را تجربه نموده، اما مجمع این فدراسیون منفعلانه عمل نموده و تنها نقش تماشاگر را داشته است.

انفعال عجیب مجمع فدراسیون جودو در قبال اتفاقات اتفاق افتاده، تماشاگرانی که فقط جشن پیروزی می گیرند!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو روز 9 اردیبهشت ماه و بعد از ارجاع دوباره پرونده ایران از سوی دادگاه حکمیت ورزش، رای نهایی خود را صادر و ایران را تا شهریورماه 1402 به صورت رسمی از فعالیت و حضور در میادین بین المللی محروم کرد.

پس از شوک دوباره به جودو انتظار می رفت شاهد واکنشی از سوی اعضای مجمع این فدراسیون باشیم، اما همانند دو سال گذشته هیچ خبری از واکنش اعضای مجمع و روسای هیئت ها به اتفاقات اتفاق افتاده نبود و همچنان مهمترین رکن اداره فدراسیون جودو در انفعال کامل و عجیب به سر می برد و انگار نه انگار که در دو سال گذشته مهمترین و البته بدترین اتفاقات تاریخ جودو ایران رقم خورده است.

مجمعی که به نظر می رسد تنها نقش اعضای آن در یکی از مهمترین فدراسیون های المپیکی ورزش ایران، تماشاگری ساکت و آرام بوده و اتفاقات این رشته برای اعضای آن از کمترین اهمیت برخوردار است. اعضایی که طبق وظایف خود و به نمایندگی از جامعه جودو باید حضوری فعال در تصمیمات و اداره فدراسیون داشته باشند، اما نه تنها به اهمیت نقش خود مطلع نیستند، بلکه تنها حضور در میان اعضای مجمع برای آنها راضی نماینده است و از این سکوت خود راضی هستند.

شاید مهمترین اقدام مجمع فعلی فدراسیون جودو در 2 سال گذشته حضور در جشن پیروزی فدراسیون جودو بعد از صدور رای دادگاه حکمیت ورزش در جزیره کیش بود. جشنی که در ظاهر به مناسبت پیروزی جودو و برطرف تعلیق نامحدود برگزار گردید، اما طبق شنیده ها و خبرهای غیر رسمی اهدافی مانند تقدیر از اقدامات رئیس فدراسیون جودو در آن نهفته بود. جشنی که علاوه بر هزینه های زیاد در این شرایط اقتصادی، خروجی اش نه تنها پرسشگری و تحرکی از سوی اعضای مجمع نبود، بلکه بیشتر محفلی برای برطرف خستگی دو سال گذشته و تقدیر و تشکر از اقدامات بدون نتیجه اعضا بوده است.

حتی با فرض اینکه اعضای مجمع بعد از صدور رای اولیه دادگاه حکمیت با اعتماد به مجموعه فدراسیون در جشن پیروزی شرکت کردند؛ پس از صدور رای محرومیت جدید، درز اسناد اقتصادی فدراسیون به بیرون و انتشار فایل صوتی خصوصی رئیس فدراسیون که عملاً جودو ایران را در آستانه نابودی قرار داده، شاهد هیچ واکنش و اقدامی از سوی اعضای مجمع نبودیم و به نظر همه اعضا در خواب عمیق به سر می برند.

مجمع فدراسیون جودو نسبت به مصاحبه غیرکارشناسی امیرساعد وکیل؛ وکیل فدراسیون نیز بی تفاوت است و هیچ ایرادی به اظهارنظرهای وکیل بین المللی فدراسیون نمی گیرد. مگر می گردد وکیلی در سطح بین المللی از نحوه برگزاری مسابقات المپیک اطلاعاتی نداشته باشد و نداند کمیته بین المللی المپیک تنها فدراسیون های جهانی را در برگزاری مسابقات به رسمیت می شناسد و طبق رای IJF، جودو ایران تا 28 ماه آینده از حضور در میادین بین الملی محروم است. اینکه با استناد به کدام قانون قرار است اقداماتی برای حضور بریمانلو در المپیک انجام گردد، سؤالی است احتمالا فقط وکیل پاسخ آن را می داند.

اتفاقات و مسائل جودو ایران در 2 سال گذشته به خوبی تعیین نموده که مجمع این فدراسیون کوتاهی زیادی در وظایف خود داشته و تنها نقش تماشاگر بی تاثیر را ایفا نموده است. بهتر است تا زمان از دست نرفته، اعضای مجمع به خود بیایند و از حق جامعه جودو دفاع نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 897

به "انفعال عجیب مجمع فدراسیون جودو در قبال اتفاقات اتفاق افتاده، تماشاگرانی که فقط جشن پیروزی می گیرند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفعال عجیب مجمع فدراسیون جودو در قبال اتفاقات اتفاق افتاده، تماشاگرانی که فقط جشن پیروزی می گیرند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید