رییس جمهور عدالت را در خصوص تیم ملی فوتبال پنج نفره اجرا کند

به گزارش کهن پارس، خبرنگاران/خوزستان کاپیتان خوزستانی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان با اشاره به تصمیمی مبنی بر اعزام نشدن این تیم به پارالمپیک توکیو و تحت تاثیر قرار گرفتن ورزشکاران این رشته، گفت: از رییس جمهور و وزیر نو ورزش می خواهم به این قضیه ورود کنند زیرا در پی این تصمیم و اعزام نشدن تیم ملی به توکیو بیشتر ورزشکاران ما افسرده شده اند و از رییس جمهور می خواهم عدالت را در خصوص تیم ملی فوتبال پنج نفره اجرا کند.

رییس جمهور عدالت را در خصوص تیم ملی فوتبال پنج نفره اجرا کند

حسین رجب پور در گفت و گو با خبرنگاران با انتقاد از مسئولان فدراسیون نابینایان و کم بینایان و کمیته ملی پارالمپیک و هادی رضایی سرپرست کاروان ایران در توکیو بابت تصمیم درخصوص اعزام نشدن تیم ملی فوتبال پنج نفره به پارالمپیک توکیو با بهانه کیفی سازی، اظهار کرد: ما سهمیه پارالمپیک را به دست آوردیم اما با بهانه این که تیم نسبت به پارالمپیک ریو ضعیف شده است و با مطرح کردن این که می خواهیم کیفی سازی کنیم، اجازه ندادند که تیم ملی فوتبال پنج نفره در پارالمپیک توکیو شرکت کند.

وی گفت: نکته قابل تامل این است، زمانی که از پارالمپیک ریو با نام نایب قهرمانی برگشتیم، به جای این که به تیم ما بیشتر توجه کنند تا فرایند موفقیت هایش تداوم داشته باشد، از شش مرحله اردوی تیم ملی که قرار بود برای آمادگی جهت حضور در قهرمانی آسیا تشکیل شود، چهار اردو به هزینه خود ما ورزشکاران تشکیل شد. یعنی از طریق بهزیستی و خیرین پول جمع آوری کردیم تا اردوها تشکیل شوند. در واقع فدراسیون تنها دو اردو را برای ما برگزار کرد. پس به جای این که تمرکز ورزشکاران تیم روی تمرینات باشد، روی تهیه پول برای برگزاری اردوها بود تا خللی در فرایند برگزاری اردوها و تمرینات مان ایجاد نشود.

این ورزشکار تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان ادامه داد: در رقابت های قهرمانی آسیا در مالزی هم به نایب قهرمانی و سهمیه حضور در مسابقات جام جهانی اسپانیا رسیدیم و این مقام با وجود تمام کم کاری ها به دست آمد. در جام جهانی هم از آن جایی که نصف تیم جوان شده بود و از بازیکنان 18 تا 20 ساله استفاده می کردیم و همچنین در گروه بدی قرار گرفتیم، با بدشانسی از گروه مان صعود نکردیم. بعد از این مسابقات هم باید برای مسابقات آسیایی تایلند و کسب سهمیه پارالمپیک توکیو آماده می شدیم. در آن برهه آرزوی مان برگزاری اردوهای مناسب بود؛ اردوها به صورتی بود که بیشتر بازیکنان مان به دلیل مناسب نبودن تخت ها باید برای خوابیدن، روی زمین پتو پهن می کردند. ضمن این که دو روز مانده به اعزام مان به مسابقات کسب سهمیه برای مان کفش تخصصی فوتبال تهیه شد، آن هم از طریق روانشناس افتخاری تیم. آن هایی که ورزش حرفه ای دارند، متوجه هستند که کفش تخصصی برای این که به خوبی کارایی داشته باشد باید دو سه هفته پا بخورد تا ورزشکاران حین مسابقه با آن راحت باشند.

وی اضافه کرد: با وجود تمام این مسائل و کمبودها گفتیم این موضوعات مهم نیست و می رویم تا سهمیه پارالمپیک را کسب کنیم که خدا را شکر هم این مهم محقق شد اما در نهایت تیم ما را به پارالمپیک توکیو اعزام نکردند و مسئولان از جمله آقای رضایی سرپرست کاروان ایران، گفتند می خواهیم کیفی سازی کنیم و به جای تیم ملی فوتبال پنج نفره، تیم ملی بسکتبال با ویلچر را به توکیو اعزام کردند. آیا کیفی سازی یعنی هر تیمی را که دوست داشته باشند به پارالمپیک ببرند؟ آن هم در حالی که بسکتبال با ویلچر ایران در ریو نهم شده بود. چرا مسئولان دروغ می گویند و چرا اگر کیفی سازی مدنظر است، تیم بسکتبال با ویلچری به پاارلمپیک اعزام می شود که با شکست هایی که متحمل شد، در همان دور اول، حذف شد و دو و میدانی کاری اعزام می شود که از گروه خود صعود نمی کند و مهم تر از همه چرا آن مدال هایی که به نام طلا پیش بینی می کردند به نقره تبدیل شدند؟

رجب پور گفت: می خواهم بدانم چه کیفی سازی صورت گرفت و آیا مگر می توان ورزش را پیش بینی کرد و چرا خلاف این که پیش بینی می کردند ما در ریو به مقام نمی رسیم، نایب قهرمان شدیم؟ به هر حال در پی تصمیم و پیش بینی این که حدس می زدند احتمالا در صورت اعزام تیم ملی فوتبال پنج نفره، نتیجه ای حاصل نخواهد شد به ما اجازه حضور در پارالمپیک را ندادند. همین مسئولان باید بدانند اگر امکانات خوبی که به والیبال نشسته دادند، در اختیار ما هم قرار می دادند، می توانستیم مثل همین رشته بهترین نتایج را کسب کنیم اما در واقع امکاناتی به ما نمی دادند که بخواهیم بهترین نتیجه را به دست آوریم.

وی نام کرد: این تصمیم اشتباه باعث شد که تیم چهارم آسیا که در مسابقات کسب سهمیه آن را شکست داده بودیم، به جای تیم ملی ایران که دوم رقابت های آسیایی شده بود و سهمیه پارالمپیک را به دست آورده بود، اکنون در مسابقات توکیو حاضر باشد و چه ظلمی بالاتر از این؟ پس با این تبعیض ها بهتر است کمیته ملی پارالمپیک از این پس فقط بگوید در ایران تنها سه رشته ورزشی تیراندازی با کمان، والیبال نشسته و دو و میدانی وجود دارد و سایر رشته ها برای سلامتی، ورزش کنند نه قهرمانی.

کاپیتان تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان در پایان با درخواست از رییس جمهور برای احقاق حق ورزشکاران این رشته، گفت: آقای رییسی در صحبت های خود از دفاع از حق معلولان و قشر ما صحبت کرده بود و اکنون از او و وزیر تازه ورزش می خواهم به این قضیه ورود کنند زیرا در پی این تصمیم و اعزام نشدن تیم ملی به توکیو بیشتر ورزشکاران ما افسرده شده اند و از رییس جمهور می خواهم عدالت را در خصوص تیم ملی فوتبال پنج نفره اجرا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1015

به "رییس جمهور عدالت را در خصوص تیم ملی فوتبال پنج نفره اجرا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس جمهور عدالت را در خصوص تیم ملی فوتبال پنج نفره اجرا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید