افتتاح نمایشگاه تخصصی کاشی هفت رنگ و سفال و سرامیک در بجنورد

به گزارش کهن پارس، معاون میراث فرهنگی استان از افتتاح نمایشگاه تخصصی کاشی هفت رنگ و سفال و سرامیک در شب گذشته اطلاع داد.

افتتاح نمایشگاه تخصصی کاشی هفت رنگ و سفال و سرامیک در بجنورد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، محمدرضا قهرمانیان روز دوشنبه 19 مهرماه1400 با بیان اینکه صنایع دستی یکی از عوامل اصلی فراوری سرانه ملی قلمداد می گردد، دراین باره گفت: در بسیاری از کشورهای درحال توسعه، صنایع دستی مهم ترین منبع نان آور و تأمین کننده اشتغال سودآور محسوب می گردد.

معاون صنایع دستی خراسان شمالی اضافه نمود: در این نمایشگاه آثار 2 صنعتگر در رشته های کاشی هفت رنگ و سفال و سرامیک دستی در معرض دید عموم نهاده شد.

قهرمانیان اضافه نمود: این نمایشگاه از تاریخ 18 لغایت 20 مهر از ساعت 16 الی 21 در نگارخانه بجنورد میزبان علاقه مندان و هنردوستان است.

او در خاتمه گفت: صنایع دستی خراسان شمالی برگرفته از این فرهنگ غنی و از تنوع بسیاری برخوردار است به طوری که در حال حاضر بیش از 17 هزار هنرمند و صنعتگر در 61 رشته فعال صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

از مهم ترین رشته های فعال صنایع دستی در استان می توان گلیم، نساجی سنتی، سازهای سنتی، ابریشم بافی، زیورآلات سنتی، سراجی سنتی و… نام برد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1078

به "افتتاح نمایشگاه تخصصی کاشی هفت رنگ و سفال و سرامیک در بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نمایشگاه تخصصی کاشی هفت رنگ و سفال و سرامیک در بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید