اعلام زمان ثبت نام و انتخاب رشته مجدد دوره های بدون کنکور ، افزایش حق الزحمه دستیاران تخصصی

به گزارش کهن پارس، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

اعلام زمان ثبت نام و انتخاب رشته مجدد دوره های بدون کنکور ، افزایش حق الزحمه دستیاران تخصصی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

شتابزدگی در افزایش ظرفیت، رشته های پزشکی را به سرنوشت رشته های وزارت علومی می کشاند

غلامرضا حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: شتاب زدگی برای افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی رشته های گروه پزشکی مسائل متعددی را در کشور ایجاد خواهد نمود و ممکن است رشته های گروه پزشکی را هم به سرنوشت بعضی رشته های موجود در وزارت علوم تبدیل کند که در آن ها جایگاه کلاس ها خالی مانده اند.

با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم موافقت شد

با پیشنهاد وزارت علوم و پیگیری های مکرر این وزارتخانه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور در نامه ای ضمن موافقت با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری، نمودار چارت سازمانی نو پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برای اجرا ابلاغ کرد. بر این اساس، برای نخستین بار در تاریخ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت فناوری و نوآوری به صورت رسمی و تشکیلاتی تشکیل می گردد.

ضرورت اجرای پژوهش های هدفمند برای حل چالش های کشور

ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیغام نور گفت: دانشگاه پیغام نور با گستردگی در سراسر کشور و ظرفیت های ویژه می تواند به قطب پژوهشی کشور در سطح منطقه تبدیل گردد و بهره مندی از تجارب ارزنده علمی و اجرایی مدیران مختلف در پست های مدیریتی می تواند موجب ایجاد انگیزه بیشتر و چابکی دانشگاه گردد.

امکان ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش رشته های کاردانی به کارشناسی فراهم شد

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور برای ظرفیت های خالی مانده رشته محل هایی که در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1400 تکمیل نشده، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کاردانی) برای نوبت بهمن ماه صورت می گیرد. براین اساس ثبت نام و انتخاب رشته به صورت اینترنتی از 16 تا 22 آذرماه انجام می گردد.

انتخاب رشته دوره های بدون کنکور کاردانی نظام نو از 18 آذرماه آغاز می گردد

برای ظرفیت های خالی مانده رشته محل هایی که در آزمون دوره های کاردانی نظام نو دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال 1400 تکمیل نشده، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد. براساس این اطلاعیه، ثبت نام و انتخاب رشته به صورت اینترنتی از روز پنجشنبه 18 آذرماه 1400 آغاز و تا روز چهارشنبه 24 آذرماه ادامه خواهد داشت.

حق الزحمه دستیاران تخصصی افزایش می یابد

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حق الزحمه دستیاران مجرد، 60 میلیون ریال و دستیاران متأهل نیز 80 میلیون ریال خواهد بود و اعتبار این افزایش نیز از محل عایدی اختصاصی بیمارستان های آموزشی کشور بوده که دستیاران نقش مهمی در حصول آن ایفا می نمایند.

مهلت شرکت در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه ها تمدید شد

فرایند ثبت نام متقاضیان بیست و پنجمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مربوط به فراخوان شهریور 1400 که از 17 آبان 1400 آغاز شده بود، امروز یکشنبه 30 آبان ماه به سرانجام می رسید که این زمان تا سرانجام وقت اداری شنبه 6 آذر ماه تمدید شد.

تمام امتحانات دانشگاه های علوم پزشکی حضوری شد

به منظور برگزاری امتحانات سرانجام نیمسال صرفاً به صورت حضوری و لزوم بهره برداری لازم از امکانات خوابگاهی برای رعایت پروتکل های بهداشتی جهت انجام این امر به دانشگاه ها و دانشکده ها اجازه داده می گردد با تصویب شورای آموزشی دانشگاه یا دانشکده در صورت لزوم برنامه ریزی لازم جهت افزایش بازه زمانی امتحانات سرانجام نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 را (تا حداکثر دو هفته) به انجام رسانند.

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیغام نور از 14 آذر آغاز می گردد

ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون در مقطع کارشناسی دانشگاه پیغام نور نوبت بهمن ماه 1400 به صورت اینترنتی از روز یکشنبه 14 آذرماه آغاز و تا روز شنبه 20 آذرماه امسال ادامه خواهد داشت.

دانشگاه تهران بدون کنکور دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش می نماید

دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته استعداد درخشان (بدون آزمون) سال تحصیلی 1402-1401 دانشجو می پذیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1161

به "اعلام زمان ثبت نام و انتخاب رشته مجدد دوره های بدون کنکور ، افزایش حق الزحمه دستیاران تخصصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان ثبت نام و انتخاب رشته مجدد دوره های بدون کنکور ، افزایش حق الزحمه دستیاران تخصصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید