استیضاح وزیر اقتصاد اتفاق عجیبی نیست

به گزارش کهن پارس، معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: استیضاح یا طرح سوال از وزیر اقتصاد موضوع عجیبی نیست و امیدوار هستیم ابهامات نمایندگان مجلس برطرف و رجوع گردد.

استیضاح وزیر اقتصاد اتفاق عجیبی نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از لوایح مهم دولت که با همکاری قوه قضاییه تهیه شد و در جلسات متعدد کمیسیون لوایح دولت با نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله نماینده قوه قضاییه به خاتمه رسید و در دولت تصویب شد لایحه منع خشونت علیه زنان بود.

وی عنوان نمود: ابن لایحه از جامعیت خوبی برخوردار است. قوانین متعددی در زمینه حمایت از کرامت خانم ها داریم اما جامع و کامل نبود و عمدتاً ضمانت اجرایی کیفری داشت. این لایحه که به تصویب دولت رسید در حال طی کردن فرآیند اجرایی در مجلس است. از هیئت رئیسه مجلس خواهش می کنم این لایحه را در دستور کار قرار دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برای دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف مانند فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، فرهنگ، کار و تامین اجتماعی تکالیفی در این لایحه تعریف شده است. این لایحه اولین لایحه ای است که کرامت خانم ها و نفی خشونت را در ابعاد مختلف مورد توجه قرار داده است.

امیری در رابطه با استیضاح دژپسند گفت: مجلس دو وظیفه تقنینی و سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص دارد و اینها موضوعات عجیب و غریبی نیست. وزیر مورد سوال یا استیضاح، باید فرآیندی را از جهت قانون و آیین نامه داخلی مجلس طی کند. این مورد اشاره شده، موضوع عجیبی نیست و امیدوار هستیم ابهامات نمایندگان مجلس برطرف و رجوع گردد.

وی در انتها اضافه نمود: زمان و موضوع اعمال این حق مهم است. ما در دوران انتهای دولت هستیم و دشمنان ما اقتصاد کشور را هدف قرار دادند. امیدوارم نمایندگان مجلس با توجه به جنگ تحمیلی مالی از این موضوع هم عبور نمایند تا صلاح مملکت رقم بخورد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 665

به "استیضاح وزیر اقتصاد اتفاق عجیبی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیضاح وزیر اقتصاد اتفاق عجیبی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید