تور فرانسه ارزان: آشنایی با تفریحات پاریس، تفریحاتی که نباید از دست داد

به گزارش کهن پارس، بدون هیچ تردیدی، پاریس را می توان یکی از مجذوب نماینده ترین شهرهای دنیا به شمار آورد و بدین ترتیب استفاده از تفریحات پاریس می تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند. فرانسه پربازدیدترین کشور دنیاست که سالانه بیش از 89 میلیون نفر دنیاگرد از آن بازدید می نمایند و پاریس به عنوان مرکز این کشور، یکی از سه شهر پربازدید دنیاست. با توجه به این شرایط، منطقی است که طیف متنوعی از جاذبه های دنیاگردی و تفریحات در این شهر وجود داشته باشد تا دنیاگردان مختلف و متعدد از سرتاسر دنیا را سرگرم سازد.

تور فرانسه ارزان: آشنایی با تفریحات پاریس، تفریحاتی که نباید از دست داد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در این مقاله از وبلاگ خبرنگاران قصد داریم شما را با بهترین و مجذوب نماینده ترین سرگرمیات پاریس فرانسه آشنا سازیم.

لیست بهترین سرگرمیات پاریس که نباید از دست داد

پاریس مرکز نور، عشق، مد، هنر و ادبیات جهان است و هر گوشه ای از آن سرشار از جاهای دیدنی و سرگرمیات دوست داشتنی است که شرکت در تور پاریس بدون بازدید از آنها، ناقص خواهد بود. اما بد نیست بدانید که تعدادی از سرگرمیات پاریس رایگان هستند و برای بازدید از آنها، احتیاجی به پرداخت هزینه بلیت و ورودی نیست. از آنجایی که پاریس یکی از گران ترین شهرهای جهان نیز به شمار می رود، پس بد نیست علاوه بر جاهای دیدنی پاریس، با تعدادی از سرگرمیات رایگان پاریس آشنا شوید.

میدان و پارک تروکادرو (Jardins du Trocadéro)

قطعا برج ایفل مشهورترین جاذبه گردشگری پاریس و حتی فرانسه است و نمی گردد به پاریس سفر کرد و از آن بازدید نکرد. اما اگر به هر علت دوست ندارید از این برج بالا بروید و ترجیح می دهید فقط آن را از دور دیدن کنید، ما یک پیشنهاد خوب برای شما داریم. پارک تروکادرو در آن سوی رود سن (Seine)، یکی از بهترین نقاط برای دیدنی برج ایفل است و چشم انداز ای خاطره انگیز از این نماد پاریس برای شما ایجاد می نماید.

این پارک زیبا، در گذشته بخشی از باغ کاخ تروکادرو بوده است. این کاخ در سال 1878 میلادی ساخته شده بود و محلی برای دیدار های سیاسی و اداری پیرامون نمایشگاه های بین المللی پاریس به شمار می رفت و سالن جلسات، سالن کنسرت، سالن غذاخوری و یک آکواریوم را در خود جای داده بود. بد نیست بدانید که کاخ فرح آباد تهران نیز با الهام از این کاخ ساخته شده است.

البته کاخ تروکادرو بعدها در سال 1936 میلادی تخریب شد تا کاخ شیلوت (Palais de Chaillot) برای نمایشگاه جهانی 1937 ساخته گردد. کاخ شیلوت امروزه میزبان تعدادی از موزه های مجذوب نماینده و دوست داشتنی پاریس و فرانسه است.

اما علاوه بر چشم انداز مجذوب نماینده برج ایفل، پارک تروکادرو یک ویژگی مهم دیگر نیز دارد که آن را به یکی از مجذوب نمایندهترین سرگرمیات فرانسه تبدیل می نماید؛ فواره ورشو (Fountain of Warsaw).

این فواره زیبا از یک استخر بزرگ، 12 فواره 12 متری، 24 فواره 4 متری و 10 طاق آبی و بعلاوه 20 آب پاش قوی با قدرت پرتاب آب به فاصله 50 متری دارد. این فواره تنها فواره ای است که برای نمایشگاه های جهانی ساخته شده و هنوز نیز فعال است.

یک عکس تاریخی از دوران جنگ جهانی دوم وجود دارد که آدولف هیتلر با برج ایفل گرفته است. جالب است بدانید که محل این عکس دقیقا همین پارک تروکادرو بوده است.

پارک و میدان شان دو مارس (Champ de Mars)

اما پارک تروکادرو تنها جایی نیست که چشم انداز ای زیبا از برج ایفل برای شما فراهم می نماید. اگر در پارک تروکادرو بودید، می توانید از روی پل ینا (Pont dIéna) و رود سن عبور کنید، از زیر برج ایفل بگذرید و به پارک شان دو مارس برسید.

این پارک یکی از بهترین نقاط برای سرگرمی در پاریس است و می توانید در آن نشسته و عکس های سلفی بینظیری از خودتان و برج ایفل بگیرید.

این میدان در سال 1790، میزبان اولین جشن سالگرد انقلاب فرانسه بود اما در سال بعد شاهد قتل عام تعدادی از انقلابیون و جمهوری خواستار فرانسوی بود و بعدها اولین شهردار پاریس نیز در همین میدان گردن زده شد. بعلاوه این پارک و میدان به علت مساحت بزرگ خود، در سال های 1867، 1878، 1889، 1900 و 1937 محل برگزاری نمایشگاه جهانی پاریس بوده است.

کلیسای سکره کر (Sacré-Cœur)

یکی دیگر از سرگرمیات پاریس که پیشنهاد می کنیم به هیچوجه آن را از دست ندهید، بازدید از کلیسای زیبای سکره کر در محله دوست داشتنی مون مارتر (Montmartre) است که دومین جاذبه پربازدید در سرتاسر پاریس به شمار می رود. این کلیسا بر روی تپه ای قرار گرفته که بلندترین نقطه شهر پاریس است و یکی از مجذوب نماینده ترین و پرهوادارترین سرگرمیات در پاریس، نشستن بر روی پله های این کلیسا و دیدنی چشم انداز زیبای این شهر است. بعلاوه با نزدیک شدن به غروب آفتاب، تعداد زیادی هنرمند خیابانی در این منطقه گردهم می آیند و به اجرای موسیقی و نمایش می پردازند.

بازدید از طبقه همکف این کلیسا رایگان است و می توانید از زیبایی این کلیسا لذت ببرید. اما با هزینه ای نسبتا کم، می توانید 300 پله را بالا رفته و از بالای این کلیسا چشم انداز ای زیباتر از شهر پاریس را دیدن کنید.

گشت و گذار در محله مون مارتر (Montmartre)

قبل از بازدید از کلیسای سکره کر یا پس از بازدید از آن، می توانید در خیابان ها و کوچه های مجذوب نماینده و دوست داشتنی محله مون مارتر به گشت و گذار بپردازید. این محله یکی از زیباترین محلات پاریس و محل جمع شدن هنرمندان و دوست داران هنر است. در واقع از ساعات ابتدایی صبح تا ساعات انتهایی شب، محله مون مارتر پر از گردشگران و اهالی پاریس است که در میان کافه ها و رستوران ها، عتیقه فروشی ها، گالری ها و کتابفروشی ها در حال گشت و گذار هستند و شما نیز می توانید از این سرگرمیات مردم فرانسه استفاده کنید و با فرهنگ مردم فرانسه آشنا شوید.

استراحت در پارک لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg)

پاریس شهر باغ ها و پارک های بزرگ است و در سرتاسر این شهر می توانید تعداد زیادی پارک پیدا کنید که گشت و گذار در آنها، از سرگرمیات رایگان در پاریس به شمار می فرایند. اما یکی از زیباترین پارک های پاریس، پارک زیبای لوکزامبورگ در مرکز این شهر است.

این باغ و قصر آن به دستور ماری مدیچی، ملکه فلورانسی فرانسه، و با الهام از باغ ها و کاخ های فلورانس ایتالیا در سال 1612 میلادی ساخته شده است. بنابراین علاوه بر لذت بردن از فضای سبز و گل ها و گیاهان این پارک زیبا، می توانید از بناهای تاریخی و فواره های زیبا و قدیمی این کاخ نیز لذت ببرید.

پاریس شهر باغ ها و پارک های بزرگ است و در سرتاسر این شهر می توانید تعداد زیادی پارک پیدا کنید که گشت و گذار در آنها، از سرگرمیات رایگان در پاریس به شمار می فرایند

قدم زدن در شانزلیزه (Champs-Élysées)

نه تنها در پاریس و فرانسه، بلکه در سرتاسر جهان هیچ خیابانی به میزان خیابان شانزلیزه معروفیت ندارد. این خیابان 2 کیلومتری از میدان شارل دوگل (Place Charles de Gaulle) یا میدان اتوال (Place de lÉtoile) و طاق پیروزی پاریس (Arc de Triomphe) در غرب شروع شده و تا میدان کنکورد (Place de la Concorde) در شرق امتداد دارد.

خیابان شانزلیزه یکی از لوکس ترین خیابان های جهانست و تعدادی از بهترین و مشهورترین برندهای پوشاک و مد در آن نمایشگاه دارند. اگرچه شاید خرید از این فروشگاه ها چندان به صرفه نباشد، اما دیدن کردن ویترین های پرزرق و برق آنها که هزینه ای ندارد . در واقع قدم زدن در خیابان شانزلیزه و دیدنی مغازه های و فروشگاه های لوکس، یکی از بهترین سرگرمیات فرانسه به شمار می رود که بسیار نیز هوادار دارد.

دیدنی هنر خیابانی در کانال سن مارتین (Saint-Martin)

کانال سن مارتین یک کانال بزرگ و 4.6 کیلومتری در قلب پاریس است که به رودخانه سن متصل می گردد و در سال 1802 میلادی و به دستور ناپلئون بناپارت ساخته شد تا آب مورد احتیاج شهر در حال رشد پاریس را تامین کند. اگرچه در میانه قرن نوزدهم تقریبا نیمی از جهت این کانال پوشانده شد تا خیابان ها و بلوارهای تازهی بر روی آن ساخته گردد، اما همچنان بخش های زیادی از آن بر روی سطح قرار دارند و می توانید در کنار آنها قدم بزنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

اما چند سالی است که کانال سن مارتین و دیواره های کنار آن به محلی برای هنرنمایی نقاشان خیابانی تبدیل شده است تا گرافیتی های خود را بر روی آنها نقش نمایند. دیدنی این نقاشی ها یک سرگرمی رایگان در پاریس است و می توانید با فرهنگ نسل تازه پاریسی ها بیشتر آشنا شوید.

پاساژگردی در گالری لافایت (Galeries Lafayette)

پاریس مرکز مد و فشن در جهانست و خرید و پاساژگردی از مهمترین سرگرمیات فرانسه به شمار می رود. در سرتاسر پاریس، مراکز خرید و فروشگاه های متعددی هستند که می توانید از آنها بازدید نموده و لباس ها و محصولات مورد احتیاج خود را بخرید.

اما یکی از بهترین پاساژهای پاریس که پیشنهاد می کنیم حتما از آن بازدید کنید، مرکز خرید گالری لافایت در بلوار اوسمان (Boulevard Haussmann) پاریس است. اما علاوه بر مغازه ها و فروشگاه های متعدد، خود ساختمان این مجموعه نیز بسیار زیبا و مجذوب نماینده است و آن را می توان در زمره جاذبه های گردشگری پاریس و مراکز سرگرمیی فرانسه قرار داد. یک گنبد بزرگ شیشه ای و فلزی بر روی این پاساژ ساخته شده از تراس تعبیه شده در آن، می توانید نمای بسیار زیبایی از پاریس را دیدن کنید.

در این مقاله تعدادی از بهترین و مجذوب نماینده ترین سرگرمیات پاریس که رایگان نیز هستند را برای شما معرفی کردیم. اما باید بدانید که پاریس شهری بسیار بزرگ و مجذوب نماینده است و در سرتاسر آن می توان انواع مختلفی از جاذبه و سرگرمی را پیدا کرد. اما یکی از مشهورترین سرگرمیات پاریس، مرکز سرگرمیی و شهربازی دیزنی لند است که چون رایگان نیست، در این مقاله درباره آن صحبت نکردیم. اما می توانید در مقاله دیگری، با سرگرمیات دیزنی لند پاریس نیز آشنا شوید.

منبع: ققنوس
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1159

به "تور فرانسه ارزان: آشنایی با تفریحات پاریس، تفریحاتی که نباید از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: آشنایی با تفریحات پاریس، تفریحاتی که نباید از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید