70 درصد هنگ کنگی ها گذرنامه انگلیسی می گیرند

به گزارش کهن پارس، گزارش ها حاکی است به دنبال افزایش تنش بین انگلیس و چین بر سر هنگ کنگ، لندن اعلام نموده است در چارچوب طرحی به حدود 70 درصد از جمعیت هنگ کنگ گذرنامه انگلیسی می دهد، موضوعی که باعث ایجاد شکاف و حتی فروپاشی بعضی از خانواده های هنگ کنگی خواهد شد.

70 درصد هنگ کنگی ها گذرنامه انگلیسی می گیرند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دولت انگلیس از امروز، یکشنبه بر آن است تا پذیرش تقاضای ویزا جدید برای ساکنان هنگ کنگ که شرایط اقامت تبعه بریتانیا ساکن خارج دارند را به صورت آنلاین شروع کند.

پس از آن که دولت چین سال گذشته میلادی قانون امنیت ملی هنگ کنگ را در واکنش به اعتراض های خشونت آمیز هواداران به اصطلاح دموکراسی اجرایی کرد، دولت انگلیس طرحی را در خصوص ساز و کار جدید برای افرادی که شرایط اقامت یاد شده را دارند، اعلام نمود. قانون امنیت ملی چین سرکوب اغتشاشگران به اسم جنبش های ضد دولتی و دموکراسی خواهی در هنگ کنگ را مجاز می نماید.

چین می گوید این قانون به حقوق شهروند هنگ کنگی آسیبی وارد نمی نماید و فقط با براندازی، تروریسم، جدایی و تبانی با نیروهای خارجی مقابله خواهد نمود.

طبق ساز و کار جدید یاد شده، برای افرادی که پیش از تحویل هنگ کنگ به چین در سال 1997 در آن منطقه زاده شده و شرایط اقامت ذکر شده را دارند و نیز اعضای واجد شرایط خانواده شان، یک ویزا ویژه صادر خواهد شد.

افرادی که ویزا جدید را داشته باشند می توانند در بریتانیا تحصیل و کار نمایند. آنها پس از پنج سال اقامت در بریتانیا با این ویزا، می توانند درخواست اقامت دائم و پس از آن درخواست شهروندی بریتانیا را تسلیم نمایند.

بر اساس این طرح، تحصیلات عمومی برای افراد زیر 18 سال رایگان است .بنابراین والدینی که می خواهند برای فرزندان خود تحصیلات خارج از کشور فراهم نمایند گزینه دیگری غیر از مدارس شبانه روزی پرهزینه دارند.

برآورد دولت بریتانیا نشان می دهد که پنج میلیون و 200 هزار نفر یا حدود 70 درصد جمعیت هنگ کنگ واجد شرایط این طرح خواهند بود.

هنگ کنگ در سال های اخیر همیشه محل تنش چین و انگلیس بوده است. پکن بارها به لندن هشدار داده است هنگ کنگ جزو خاک اصلی چین است و دست از دخالت در امور این منطقه که جزو امور داخلی چین محسوب می گردد بردارد.

ساوث چاینا گزارش نموده است اجری این طرح انگلیس باعث ایجاد اختلاف و حتی فروپاشی در میان خانواده ها شده است زیرا بعضی از آنها مایل به سکونت در هنگ کنگ و بعضی دیگر هم مشتاق سفر به بریتانیا هستند. بعضی گفته اند که با وجود نگرانی در خصوص چشم انداز شغلی در انگلیس، ترجیح می دهند کل خانواده با هم سفر نمایند تا اطمینان حاصل نمایند که کسی عقب نمانده است.

همچنین از امروز یکشنبه، دولت های سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ دیگر گذرنامه های انگلیسی را به عنوان مدارک معتبر سفر و شناسایی به رسمیت نمی شناسند. چین همچنین نسبت به انتقام بیشتر نسبت به آنچه مداخله در امور داخلی شهر می داند هشدار داده است.

خبرگزاری شینهوا در مطلبی ضمن هشدار به انگلیس نوشته است خورشید امپراطوری انگلیس غروب نموده است اما به نظر می رسد بعضی در لندن هنوز از خواب استعمار بیدار نشده اند.

شینهوا اعطای گذرنامه انگلیسی به ساکنان هنگ کنگ را ناشی از تفکر استعماری بریتانیا و دخالت آشکار در امور داخلی چین عنوان نموده است که لطمه ای دیگر بر روابط دو جانبه خواهد زد و به منافع بلند مدت خود انگلیس بیشتر صدمه می زند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 712

به "70 درصد هنگ کنگی ها گذرنامه انگلیسی می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد هنگ کنگی ها گذرنامه انگلیسی می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید