زیباترین برج های دنیا کدامند؟

به گزارش کهن پارس، به نظر شما زیباترین برج جهان کدام است؟ شما از کدام برج بلند جهان بازدید نموده اید؟ در این مطلب چند مورد از آن ها را معرفی می کنیم.

زیباترین برج های دنیا کدامند؟

برج های زیادی در گوشه و کنار دنیا ساخته می شوند، اما برخی از آن ها به خاطر ویژگی های خاص مثل ارتفاع زیاد یا طراحی و معماری جذابشان از سایر برج ها معروفیت بیشتری دارند. با خبرنگاران همراه باشید تا با زیباترین برج های دنیا آشنا شوید.

برج خلیفه در دبی

مرتفع ترین ساخته دست بشر با ارتفاع 828 متر یکی از برج های معروف دنیا است و شاید بتوان آن را زیباترین برج دنیا نامید. این مجموعه شامل مراکز خرید مجلل، هتل های بی نظیر و امکانات متعددی مثل مراکز تفریحی و ورزشی است. مرتفع ترین مسجد دنیا هم در طبقه 158 این برج واقع شده است.

برج مروارید خاور در شانگهای چین

این برج با ارتفاع 468 متر، زمانی بلندترین برج شانگهای بود. گردشگران می توانند از سکوی بازدید نفسگیر این برج، منظرههای خیره کننده ای از شهر را ببینند. دومین سکوی بازدید این برج کف شیشه ای است و احساس معلق بودن روی رود هوانگپو در ارتفاع 259متری را می دهد.

بیگ بن در لندن، مرکز انگلستان

برج بیگ بن بلندترین برج های دنیا به نمادی فراموش نشدنی از این شهر تبدیل شده است و می توانید در تمام فیلم هایی که در لندن فیلمبرداری شده اند این نماد را ببینید. این برج قدیمی که بیشتر از 150 سال عمر دارد، سازه ای گوتیک است و نامش را از نام سر بنجامین هال گرفته است، فردی که برای اولین بار ساعت بزرگ این برج را که زمانی زیباترین برج دنیا بود سفارش داد.

برج ایفل در پاریس فرانسه

برج ایفل یکی دیگر از برج های نمادین این لیست است. هیچ کسی نیست که نداند این برج کجاست و چه شکلی است. گوستاو ایفل این برج را در سال 1889 به عنوان ورودی نمایشگاه بین المللی پاریس ساخت. منظره سکوی بازدید برج که به اعتقاد بسیاری از گردشگران زیباترین برج دنیا است، منظره زیبایی از رود سن و محله های قدیمی پاریس در اطراف آن است.

برج کج پیزا در ایتالیا

برج پیزا قدیمی ترین برج این لیست است و فقط 56 متر ارتفاع دارد، یعنی تقریبا برابر یک آپارتمان معمولی 5طبقه. 177 سال طول کشید تا این برج تکمیل گردد، زیرا پی آن ضعیف بود و پس از ساختن چند طبقه، برج کج شده بود. در نهایت معماران مجبور شدند یک طرف برج را بلندتر بسازند تا تعادل بنا حفظ گردد.

برج میلاد در تهران

پایه هشت ضلعی این برج نماد معماری سنتی ایرانی است و قسمت بالای آن 12 طبقه دارد. این برج با محور بتنی 315متری شبیه یک مهره شطرنج به نظر می رسد. تقریبا 100 واحد تجاری، چند رستوران و سالن های نمایشگاهی در این برج قرار دارند.

برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور مالزی

برج های دوقلوی پتروناس با استفاده از الگوهای هندسی تکراری الهام گرفته شده از معماری اسلامی، ترکیبی از فرهنگ و پیشرفت مالزی است. پل آسمان شگفت انگیز که به وسیله سزار پلی طراحی شده است، بلندترین برج های دوقلوی دنیا را به هم متصل می نماید که هر یک 452 متر ارتفاع دارند. این مجموعه یکی از زیباترین برج های دنیا است که در آسیا واقع شده است.

قطعا برج های زیبای دیگری هم در دنیا وجود دارند که در این مطلب نیامده اند. به زودی در مطلبی دیگر درباره آن ها هم صحبت خواهیم کرد. اگر به مطالب خواندنی گردشگری علاقه دارید، ورود زنان به این جزیره مرموز ممنوع! را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری سفر رایگان با کاناپه گردی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1347

به "زیباترین برج های دنیا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین برج های دنیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید