158 بانک ایران و روسیه به یکدیگر متصل می شوند (تور ارزان روسیه)

به گزارش کهن پارس، به گفته یک حقوقدان و کارشناس تحریم، ایران و روسیه به صورت رسمی وارد توافقی شده اند تا سیستم های پرداخت بین بانکی خود را به یکدیگر متصل نمایند.

158 بانک ایران و روسیه به یکدیگر متصل می شوند (تور ارزان روسیه)

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش فارس، سباستین بنینک شرح داد، یک بانک ایرانی و بانک VTB روسیه، پروژه ای را برای اتصال 158 بانک و تسهیل پرداخت ها، سرمایه گذاری ها و سایر پروژه های مشترک از جمله حمل و نقل راهنمایی خواهند کرد.

وی اظهار داشت: پروژه های حمل و نقل نیز این اتصال بهره مند خواهند شد... دو کشور برای کوشش های مشترک خود بازارهای نو و بسیار جالبی یافته اند و انجام آسان تر تراکنش ها برای همه پرمنفعت خواهد بود.

به نوشته این گزارش، معین است که تحریم های غرب علیه روسیه، اقتصاد این کشور را هدف قرار داده است. صرف نظر از اثربخشی آنها، اقتصاد روسیه در حال حاضر پیش می رود. روسیه برای نجات از این ضربه ها احتیاج دارد تا جایگزین هایی بیابد. ایران و کریدور منتهی به هند معروف به کریدور بین المللی شمال- جنوب است، یکی از اقدامات اصلی روسیه برای ایجاد این تنوع بخشی بوده است.

با این حال، روسیه تنها کشوری نیست که تحت تحریم های غرب قرار گرفته است. ایران چندین دهه است که تحت تحریم واقع شده است و در حالی که اتحادیه اروپا هنوز می تواند با این کشور مبادلات تجاری داشته باشد و روابط تجاری را با آن توسعه دهد، این کار را انجام نمی دهد و برعکس، در حال حاضر در حال تشدید سیاست خارجی و مالی خود در قبال ایران است.

بنینک شرح داد، در این زمینه هر دو کشور در پی راه چاره های عملی هستند. به این ترتیب، این بدان معناست که آنها نباید رژیم تحریم یکدیگر را به رسمیت بشناسند. همین امر در خصوص هند نیز صدق می نماید؛ بطوری که تحریم های اعمال شده علیه دو کشور را به رسمیت نمی شناسد و فرصت های مفیدی را در اتصال به زنجیره های تامین خود با ایران و روسیه می بیند.

هند بعلاوه از مشارکت ایران و روسیه سود می برد، زیرا این امر به جریان یافتن یکپارچه حمل و نقل به روسیه و از روسیه منجر خواهد شد. پرداخت های بین المللی و فرآیندهای آن همواره مانعی برای این برنامه ها بوده است. با اقدامات در دست اجرا، این مورد دیگر برای ایران، روسیه و هند که در انتهای کریدور شمال جنوب واقع شده است، صدق نمی نماید.

این تحلیلگر افزود، جدا از پرداخت های آسان تر، یک سیستم بین بانکی متصل راه را برای سرمایه گذاری روسیه در ایران باز می نماید. به طور کلی، تمامی انواع تراکنش های مالی میان دو کشور تسهیل خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1443

به "158 بانک ایران و روسیه به یکدیگر متصل می شوند (تور ارزان روسیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "158 بانک ایران و روسیه به یکدیگر متصل می شوند (تور ارزان روسیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید